skip to Main Content
5/5 - (1 امتیاز)

در هنگام اندازه گیری پنجره دوجداره upvc باید نکات مهمی در نظر گرفته شود که در این مطلب به آن می پردازیم .

پنجره های دوجداره upvc ویژگی های مختلفی دارند که یکی از کاربردی ترین آنها قابلیت نصب بر روی قاب های اصلی و چهار چوبهای آجری ، سیمانی، چوبی و فلزی (sub frame), …  است.

در ابتدا درگاه ها پنجره در ساختمان های نوساز آماده میشود و در ساختمان های قدیمی ابتدا پنجره های قدیمی حذف و با مترهای دیجیتال ، نواری  یا سایر ابزار دقیق محل نصب با دقت اندازه گیری میشود.

ابعاد اندازه گیری شده به واحد طراحی ارائه شده و برای بازشوها و لنگه های ثابت در و پنجره دوجداره طرح های مناسب که نهایتا در کارخانه اجرا میشود طراحی میشود.

اندازه گیری پنجره upvc

در هنگام اندازه گیری پنجره های upvc باید ملاک های متفاوتی مد نظر قرار داده شود. به طور مثال باید مشخص شود که در و پنجره قرار است بر روی چهارچوب قدیمی نصب شود و یا روی بستر آجر خام. در خانه های نوسازی که هنوز در ساخت آنها از در و پنجره استفاده نشده است؛ قبل از اجرای مرحله نصب، محل نصب تراز می شود.

در این راستا ممکن است اندازه گیران از یک پروفیل آلومینیومی به عنوان بستر کار استفاده کنند. این امر موجب چندین برابر شدن کیفیت نصب شود.

همچنین لازم است بعد از تراز کردن بستر، موانع محیطی برای باز و بسته کردن پنجره محاسبه شود. به همین دلیل بهتر است اندازه گیری پنجره دوجداره upvc به بعد از ساخت سقف و دیوارها موکول شود.

استفاده از پنجره های یو پی وی سی به واسطه انعطاف پذیری بالای آنها موجب سهولت روند طراحی شده است. به همین دلیل طراحان می توانند با طیف خاطر مراحل طراحی را پشت سر بگذارند.

عامل این انعطاف پذیری نوع یراق آلات و لولاهای این پنجره ها است. همچنین در هنگام طراحی حرفه ای لازم است که فضای لازم جهت باز و بسته شدن لولاها و لنگه‌های بازشونده در نظر گرفته شود.

روش اندازه گیری ابعاد پنجره upvc

نکات مهمی که لازم است در اندازه گیری پنجره دوجداره رعایت شود

  1. فرد اندازه گیرنده اولین کسی است که تمام موارد ذکر شده در بالا را دیده و مورد بررسی قرار داده است. به همین دلیل لازم است به عنوان پیشاهنگ سازمان، تمامی موارد خارج از عرف را در بخش ملاحظات ذکر کند تا در حین نصب در و پنجره به آن پرداخته شود. این امر به تسهیل روند کار کمک شایانی می کند.
  2. اندازه گیر باید بین خود و مسئول نصب یک دستورالعمل واحد را تعریف کرده باشد. بر اساس این دستورالعمل کد گذاری از سمت راست آغاز می شود. بنابراین همیشه حرکت و آغاز نصب باید از سمت راست صورت گیرد. بر اساس این قرارداد نصاب می تواند کد ها را به درستی تشخیص دهد و روند نصب را در پیش بگیرد.
  3. اندازه گیر بعد از طراحی و اندازه گیری محل نصب در و پنجره باید نقشه ها را به صورت راست باز شو یا چپ واشو به کارفرما تحویل دهد تا مورد تایید قرار گیرد. این امر به تشخیص به موقع اشتباه کمک بسیاری می کند. در واقع اشتباهات تعیین و به اطلاع اندازه گیر رسانده می شود.
  4. فرد اندازه‌گیر باید تناسب ابعاد را در طراحی خود رعایت کند. این بدان معنا است که عرض و ارتفاع به یک اندازه کوچک شده باشند. در این صورت افرادی که قصد بررسی نقشه را دارند می توانند به راحتی ابعاد واقعی را حدس بزنند.
  5. اگر به خواست کارفرما ابعاد درب و پنجره upvc خارج از ابعاد استاندارد باشد، اندازه‌گیر موظف است که کارفرما را متقاعد کند که در درخواست خود تجدید نظر کند. اگر کارفرما بر خواست خود تاکید داشت لازم است که اندازه گیر یک تعهد کتبی از کارفرما بگیرد. با این تعهد نامه اندازه گیر تمامی عواقب و احتمالات پیش بینی نشده را به کارفرما محول و خود را معاف می کند.

روش اندازه گیری ابعاد پنجره upvc

 

روش اندازه گیری پنجره دوجداره

اندازه گیری پنجره دوجداره امری کاملا تخصصی است بنابراین لازم است که از افراد باتجربه استفاده شود. به منظور ارائه یک کار با کیفیت لازم است که پرسنل متخصص اندازه گیری و طراحی، نکات زیر را مد نظر قرار دهند:

  1. ابعاد پنجره
  2. حالت‌های بازشو
  3. میزان هماهنگی پروفیل و طرح پنجره دوجداره با نمای ساختمان و پنجره‌ های دیگر
  4. هماهنگی رنگ شیشه دوجداره یا سه جداره با رنگ دیگر شیشه‌ها
  5. میزان عبور نور از پنجره
  6. میزان آلودگی صوتی

با استفاده از اطلاعات زیر مشتری می تواند مشخصات محصول درخواستی خود را تعیین کند.

اندازه گیری در حالت بازسازی ساختمان

نکات ذکر شده در بخش قبل به زمانی مربوط می شوند که پنجره ها برای ساختمان های در حال ساخت طراحی و تولید شده اند. اما برای پنجره های مخصوص بازسازی خانه، شرایط اندکی متفاوت تر خواهد بود. در بسیاری از مواقع محل نصب پنجره دوجداره upvc حالت تراز و استانداری ندارد.

البته این امر به جنس درب و پنجره قبلی وابسته است. به طور مثال شرایط محل نصب برای پروفیل‌های فولادی یا آلومینیومی متفاوت است. کیفیت خوب بستر مشکل نصب پنجره ها را حل می کند.

اما نکته ای دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد، افت رخ داده در ساختمان های بالاتر از 12 سال ساخت است. اصولا طبقات زیرین این ساختمان ها دچار افت می شوند و این افت به چارچوب ‌های پنجره ‌های قدیمی فشار وارد می کند. به همین دلیل برای داشتن اندازه گیری اصولی باید قاب و شاخ پنجره های قدیمی کاملا جدا شوند. در این صورت اندازه گیری به درستی صورت می گیرد.

اندازه گیری عرض پنجره

به منظور اندازه گیری عرض لازم است که سه نقطه بالا، وسط و پایین پنجره اندازه گیری شوند. برای اندازه گیری دقیق باید متر از سمت چپ پنجره به سمت راست کشیده شود. این شیوه اندازه گیری برای بخش بالا،  وسط و پایین اعمال می شود. بهتر است از  فاصله کوتاه تر به عنوان اندازه گیری واقعی استفاده شود.

روش اندازه گیری ابعاد پنجره upvc

 

بیشتر بدانید : پنجره دوجداره کشویی

موارد مهم در نصب پنجره دوجداره

فرآیند نصب پنجره upvc  تاثیر مستقیمی بر دوام و کیفیت عملکرد پنجره ها خواهد داشت.

موارد مهم در نصب پنجره دوجداره که باید در نظر گرفته شود :

– تحمل و خنثی سازی بارهای زنده و مرده بدون آسیب دیدن پنجره

– جلوگیری از تبادل حرارت و صوت

– حرکت و باز و بسته شدن راحت و بدون صدا

– پاکسازی درگاه قبل از نصب پنجره upvc

–  جایگذاری دقیق و تراز پنجره دوجداره

– سوراخکاری و اصلاح محل های مناسب پروفیل upvc

– فیکس نمودن پنجره دوجداره به وسیله اتصالات و تثبیت در درگاه

– جایگذاری زهوار بعد از نصب شیشه های دوجداره  در محل چهارچوب قاب پنجره یو پی وی سی

– تزریق سیلیکون و فوم مخصوص برای درزبندی نهایی

– تراز و رگلاژ تمامی قابها و لنگه های نصب شده

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top