skip to Main Content
5/5 - (3 امتیاز)

شیشه دوجداره بخش بزرگی از دیتیل پنجره دوجداره است و پنجره دوجداره بخش های قابل توجهی از دیوار خانه را به خود اختصاص میدهند.

دتایل یا دیتیل مفهومی پرکاربرد و تخصصی در علم معماری و نقشه کشی به شمار می رود. این اصطلاح که در اصل از زبان انگلیسی “Detail” وارد شده، در ترجمه تحت الفظی به معنای “جزئیات” است. به زبان ساده دیتایل یا دیتیل جزء کوچکی از یک کل محسوب می شود که در عین حال قادر است تمام ویژگی ها و خصوصیات سازه را تعریف کند.

دتایل های ساختمانی همیشه یکی از پر دردسر ترین قسمت های کار یک مهندس هستش ، البته چون اکثر طرح های ایرانی کپی هم هستند نیازی به طراحی دتایل های آنچنانی نیست و همه از دتایل های موجود در بازار استفاده می کنند.

 

دیتیل چیست و چه کاربردی دارد؟

برای ساخت یک بنا، کشیدن نقشه یکی از اصلی ترین و ابتدایی‌ترین اقداماتی است که صورت می گیرد. اما نقشه یک سازه تنها به کلیات می پردازد. برای نمونه در یک نقشه ساختمان اثری از نحوه اتصالات، نوع مصالح به کار رفته و مسائلی از این قبیل نیست. تعیین مواردی از این دست در دیتیل صورت می گیرد. در حقیقت به کمک دیتیل می توان از قبل تک تک مراحل ساخت را با ریزترین جزئیات پیش بینی کرد. بدین ترتیب جزئیات بنا تعیین می شوند و هیچ بخش فکر نشده ای باقی نمی ماند.

شیشه دوجداره که در درب و پنجره دوجداره مورد استفاده قرار میگیرد از دولایه شیشه موازی به هم چسبیده تشکیل شده است، و پروفیلی از جنس آلومینیوم دارد که بین دولایه شیشه دوجداره ماده رطوبت گیر قرار میگیرد.

بنابراین کسب اطلاعات بیشتر در مورد شیشه دوجداره و انتخاب نوع مناسب آن ، تاثیر بسزایی در کارآمدی یک پنجره به عنوان عایق در ساختمان ، خواهد داشت .

دنیای امروزی پر از سروصدا و بوق های ممتد است که شما میتوانید با انتخاب شیشه دوجداره مناسب ، ورود صدا را به ساختمان به حداقل رسانده و در نهایت آرامش بیشتری خواهید داشت .

شیشه دوجداره

فضای بین شیشه ها در پنجره دوجداره upvc به دلایل زیر با هوا و یا عایق صوتی ، حرارتی پر میشود:

– جلوگیری از انتقال دما(سرما و گرما)

– جلوگیری از ورود گرد و خاک

– جلوگیری از نفوذ صدا

 

انواع عایق پرکننده شیشه دوجداره پنجره upvc

– گاز آرگون

-ترکیبات عایق صوتی و حرارتی

استفاده از عایق های صوتی و حرارتی از ویژگی های پنجره دوجداره upvc  نسبت به پنجره های معمولی تک جداره محسوب میشود چرا که با وجود این عایق ها به مقدار زیادی از اتلاف انرژی جلوگیری میشود و همچنین عدم وجود درز در پنجره به بیشتر شدن صرفه جویی در انرژی و عموما هدر نرفتن گرما کمک میکند.

عایق پنجره upvc

خصوصیت دیگر پنجره upvc با شیشه دوجداره عایق صوتی بودن آن است

پنجره های upvc شدت صوت را بین 30 تا 35 دسیبل کاهش میدهند.

ایمنی بیشتر و نم زدگی کمتر نیز از دیگر خصوصیات شیشه دوجداره در پنجره های upvc است.

 

دانلود دیتیل ( دتایل ) پنجره دو جداره در ابعاد مختلف

نوع و ساختار فایل
فایل اتوکد (dwg, dxf)
دانلود فایل
پیوست اندازه
دانلود فایل (1.18 مگابایت) 1.18 مگابایت

دیتیل پنجره دوجداره

 

کلیه دتایل های موجود در این مجموعه به صورت اتوکدی و در قالب اتوکد 2007 به بالا قابل اجرا هستند.

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top