skip to Main Content
5/5 - (1 امتیاز)

امروزه در کلان شهر ها آلودگی صوتی مسئله ای جدی است ، به جهت اینکه این آلودگی اثرات مخربی بر روی انسانها دارد، به گونه ای که در یک بازه زمانی کوتاه نیز میتوان اثرات مخرب این نوع آلودگی را در محیط مشاهده نمود ، البته این نوع آلودگی تنها محدود به کلان شهر ها نمیشود و در جنگل ها، و محیط های بکر و طبیعی نیز به مرور زمان وارد شده است.

سکونت در شهر های شلوغ و نزدیک به خیابان های پر ترافیک، زندگی در نزدیکی مکان هایی پر سر و صدا همچون فرودگاه یا ریل راه آهن و یا هر مکان پر سر و صدای دیگری، در مدت زمان طولانی می تواند باعث از بین رفتن آسایش و  ایجاد مشکلات جدی برای ساکنین یک ساختمان شود.

با بیشتر شدن جمعیت و ساخت و ساز، امکان قرار گیری تمام ساختمان ها در فضایی آرام و به دور از سر و صدا ممکن نخواهد بود، در نتیجه یکی از روش ها این است که تلاش کنیم از ورود این آلودگی های صوتی به داخل ساختمان جلوگیری کنیم.

هم چنین امروزه بیشتر خانه ها بخصوص در شهرهای پر جمعیت، به صورت آپارتمان هستند، که اشتراکاتی با دیگر واحد ها دارند. تبادل سر و صدای معمولی حتی بین دو خانه یا اتاق ها، می تواند در خیلی از اوقات آزاردهنده باشد، و حریم خصوصی را دچار مشکل کند.

یکی از راه حل هایی که برای رفع آلودگی صوتی پذیرفته شده است استفاده از پنجره دوجداره میباشد

متخصصین با تولید متریال های مختلف در پنجره های دوجداره میزان آلودگی صوتی را به اندازه زیادی کاهش داده اند.

استفاده از عایق های صوتی در زمان ساخت و ایجاد ساختمان ها  محیطی آرام را محیا نموده و تا حد زیادی مانع تبادلات صوتی میشود، اما در تحقیقات انجام شده میتوان مشاهده کرد که میزان زیادی صدا از طریق پنجره های هر ساختمان به محیط داخلی منتقل میشود، که این مورد نیز با به کارگیری پنجره های دوجداره upvc رفع خواهد شد به طوریکه به میزان 40 دسیبل صدا را کاهش خواهد داد.

پنجره دوجداره و کاهش آلودگی صوتی

با توجه به اینگه آلودگی صوتی برای انسانها تاثیرات مخرب جدی دارد استفاده از پنجره های دوجداره میتواند راه حل مناسبی باشد ، چرا که بیشترین زمان را انسانها در محیط های بسته (محل کار، دانشگاه ، خانه) سپری میکند و عایق مناسب صوتی میتواند انسانها را به میزان خوبی از اثرات مخرب آلودگی صوتی محافظت نماید.

پنجره دوجداره UPVC چگونه موجب کاهش آلودگی صوتی می شود؟

پنجره های دوجداره در انواع متنوع با پروفیل های UPVC و همچنین آلومینیومی موجود هستند. کلمه دوجداره، در حقیقت به معنی استفاده از دو لایه شیشه در پنجره است، که به صورت موازی در کنار هم قرار داده می شوند.

در نتیجه، شیشه ها را می توان در انواع سه یا چهار جداره هم استفاده کرد، که البته کمتر مورد استفاده قرار می گیرند.

برای انتخاب پنجره های دوجداره گزینه های زیادی در اختیار شماست و همینطور ویژگی های متعددی را بایستی در این انتخاب لحاظ کنید:

مثل :

برند معتبر پنجره upvc

نوع بازشوها ی پنجره دوجداره

شیشه های مصرفی دوجداره

یراق آلات

فرم های پنجره دوجداره

و …

انتخاب پنجره دوجداره برای ساختمان یکی از اصلی ترین راه حل های برطرف کردن مشکل آلودگی صوتی در شهر های شلوغ و پر ازدحام است.

در این مقاله نقش پنجره دوجداره در کاهش آلودگی صوتی را بررسی کردیم. امیدواریم این مطالب برای شما مفید واقع شوند.

در این بین مشاوره با متخصصین فنی میتواند بهترین راهنمای شما باشد.

تیم فنی یو پی وی سی پلاس جهت مشاوره و راهنمایی شما آماده است، تا با انتخابی مناسب بتوانید بهترین نتیجه را از انتخاب پنجره upvc دریافت کنید، چرا که نوع پروفیل و سیستم اسمبلینگ و فرآیند تولید  از مسائل بسیار مهم در پنجره یو پی وی است که میتواند مانع مشکلات احتمالی آتی و طول عمر بیشتر پنجره باشد که اطلاعات لازم در این زمینه را میتوانید از مشاوران upvcplus بخواهید.

 

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top