skip to Main Content
4.8/5 - (9 امتیاز)

یکی از نقاط قوت کاربری  استحکام پروفیل upvc استفاده شده در آن است، در واقع ساختار پروفیل های upvc در پنجره دوجداره دارای طراحی به صورت ترکیبی از دیواره ها و کانالها به صورت عرضی و طولی به هم پیوسته است.

یکی از مشخصات اصلی سازه هایی که در ساختمان سازی استفاده می شود، مقاومت آن می باشد. درب و پنجره upvc در برابر بسیاری از شرایط آب و هوایی مختلف، عملکرد خوبی دارند.

شاید در نگاه اول مقاومت پنجره‌ دوجداره از درب و پنجره‌ های آهنی کمتر باشد، زیرا این پنجره‌ ها از جنس پلاستیک هستند و درب و پنجره‌ های آهنی از فولاد ساخته می‌ شوند. اما اگر  این پنجره‌ ها مقاومتی کمتر از درب و پنجره آهنی داشته باشند، هیچ گاه در استانداردهای به روز ساخت و ساز ساختمان قرار نمی گرفتند و تعویض پنجره این قدر متقاضی نداشت .

بیشتر بدانید : یو پی وی سی چیست ؟

این نوع طراحی خاص برای پروفیل upvc دارای مزیت های زیر است

– سبک سازی وزن سازه

– استحکام پروفیل upvc

در برخی موارد از پروفیل های 1.5 میلیمتری گالوانیزه متناسب با کانال های پروفیل upvc جهت افزایش استحکام و  بالا بردن ایمنی و نصب آسانتر و تکنیکی تر پیچ ها و یراق آلات استفاده میشود.

upvc پروفیل

اصول طراحی کلی پروفیل های upvc  استفاده از فضاهای خالی است که در نهایت سازه را به باکس های تو خالی تبدیل میکند که باعث کاهش وزن کلی در حجم یکسان سازه شده و استحکام و مقاومت خمشی ر انیز افزایش میدهد.

تست‌هایی که از درب و پنجره یو پی وی سی گرفته شده است مقاومت درب و پنجره دوجداره را بسیار بیشتر از درب و پنجره فلزی نشان داده است. این موضوع به دو دلیل است. درب و پنجره های دوجداره، از جنس upvc ساخته شده است این جنس به مراتب سبک تر از فولاد است، و اگر ساختمانی درب و پنجره upvc داشته باشد عملا وزنی سبک‌ تر دارد و افت کمتری را متحمل می‌شوند. از این رو در کل به این درب و پنجره‌ها فشار کمتری وارد می‌شود.

یکی از ویژگی های سازه پروفیل upvc داشتن مزیت های فیزیکی و شیمیایی توام است.

دلیل استحکام پروفیل upvc

تا به حال برش مقطعی یک پروفیل upvc نگاه کرده اید؟ شکل ‌های خاص هندسی در این پروفیل ‌ها به کار می‌رود. این اشکال خاص از مهندسی پیچیده‌ ای برخوردار هستند.

به کار بردن این اشکال استحکام پروفیل upvc را در برابر فشار به حداکثر می ‌رسانند. همین طور مقاومت درب و پنجره های دوجداره نه فقط به خاطر شیشه بلکه به خاطر کلاف ‌های آن نیز می باشد، زیرا این بخش نیز با اشکال خاصی که در آن به کار رفته در برابر صدا بسیار مقاوم‌ تر از دیگر پنجره ‌ها می‌ شود.

ساختار پروفیل های upvc ترکیبی از کانال ها و دیواره های خالی است که به صورت طولی و عرضی به هم متصل شده اند. در اینصورت وزن کلی پروفیل در حجم سازه کمتر می شود و دوام آن ها نیز بالاتر خواهد رفت، به همین دلیل در کل فشار کمتری به این درب و پنجره ها وارد می شود و این امر موجب استحکام ساختمان در برابر لرزش و افزایش عمر بنا می شود.

استحکام پروفیل upvc

در زمان انتخاب پنجره برای ساختمان های مرتفع ، به پنجره های upvc توجه خاصی داشته باشید چرا که در عین استحکام بسیار بالا، کاهش وزن مناسب و خوبی برای کل سازه دارد و در عین حال قیمت مناسبی نیز دارد.

بنابراین برای داشتن یک انتخاب درست (از نظر هزینه و کیفیت) لازم است که دانش کافی در خصوص  ساختمان و اجزای تشکیل‌دهنده یک پنجره با پروفیل یو پی وی سی وجود داشته باشد. بسیاری از خریداران به اصلی ترین بخش پنجره دوجداره یعنی پروفیل به کار رفته در آن توجه می کنند. اگرچه این بخش دارای اهمیت بسیاری است اما نباید موجب غفلت از سایر اجزای پنجره شود.

یو پی وی سی پلاس تولیدکننده انواع پنجره های دوجداره upvc و پنجره آلومینیومی و توری پلیسه با طراحی اختصاصی و متناسب با نمای ساختمان شما آماده ارائه مشاوره به شما مشتریان گرامی را دارد .

این واحد تولیدی به ماشین آلات پیشرفته و آخرین تکنولوژی ساخت پنجره بهره مند است.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره تلفن های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top