skip to Main Content
5/5 - (26 امتیاز)

پس از اتمام عملیات نصب و یا تعویض پنجره های قدیمی نوبت به نصب توری پنجره دوجداره می رسد که اجرای آن برای کلیه ساختمان ها چه مسکونی، تجاری و اداری توصیه می گردد.

نصب پرده پنجره دغدغه بسیاری از خانواده ها در فصول خنک سال  است. با گرم شدن هوا و نزدیک شدن به ماههای گرم ، نمی توانیم از هوای تازه صبح و نسیم ملایم شب آفتابی لذت نبریم. اما باز گذاشتن پنجره ها در ساعات اولیه روز و عصرها و شب ها در تابستان مشکلات بیشتری را به همراه دارد. مشکلاتی مانند هجوم حیوانات موذی تمام آرامش و شادی را در این زمان شگفت انگیز از بین می برد. در این مقاله با انواع توری آشنا می شویم.

هوای خنک بهاری با توری پنجره
حشرات مزاحم که به محض باز شدن پنجره وارد خانه می شوند و آسایش را بر هم می زنند برخی افراد برای جلوگیری از ورود مگس ها، پشه ها یا زنبورها به خانه پنجره ها را همیشه بسته نگه می دارند، در حالی که با نصب توری های پنجره می توان از بدترین حشرات جلوگیری کرد. از ورود به خانه با نصب شبکه های پنجره در زمان مناسب می توانید از زیبایی و برکت این فصل در تابستان نهایت استفاده را ببرید.

استفاده از توری برای پنجره ها راه حلی است که سال هاست برای جلوگیری از ورود حشرات به داخل خانه استفاده می شود. اما توری های قدیمی که برای این منظور بر روی پنجره ها تعبیه می شود، اگرچه از ورود مردگان جلوگیری می کند، اما دید به سمت دیگر پنجره را نیز مسدود می کند. در ضمن این توری ها با چسب، چسب، میخ و … به سختی روی پنجره نصب می شوند و معمولاً هر سال نیاز به تعویض دارند. علاوه بر این، نمایشگرهای قدیمی‌تر در اکثر سیستم‌عامل‌های جدید ویندوز، آنطور که باید کارآمد نیستند. در سال های اخیر برای رفع چنین مشکلاتی انواع توری پنجره با خواص متفاوت و مناسب برای پنجره های مختلف طراحی و ساخته شده است.

توری پنجرهتوری‌های ساده که برای محافظت از خانه در برابر گرد و خاک و حشرات مورد استفاده قرار می‌گرفتند، اکنون جایگزین شده‌اند با توری‌های پلیسه که علاوه بر این کارکرد، دارای ویژگی‌ها و مزیت‌های منحصر به فرد دیگری هستند. توری پلیسه نمونه‌ای از پیشرفت ابزارهای ساختمانی با گذشت زمان است که توری پنجره را به سطح جدیدی از کارآمدی و زیبایی رسانده است.

در روزهایی از سال که باز گذاشتن پنجره برای تهویه هوای درون ساختمان کفایت می کند ضرورت نصب توری برای پنجره احساس می شود.

این کار در درجه اول به منظور محافظت از محیط داخلی ساختمان در برابر ورود حشرات و پرندگان و همچنین به حداقل رساندن نفوذ آلاینده هایی چون گرد و خاک انجام می گیرد.

این کار مزایای دیگری نیز به دنبال دارد که در ادامه مطلب با جزئیات این بحث بیشتر آشنا خواهید شد.

توری پلیسه از مواد با کیفیت ساخته شده است که شامل پلی استرین برای توری و آلومینیوم برای فریم است. این توری‌ها مانند توری‌های ساده قدیمی نیستند که با تغییرات آب و هوایی فرسوده و خراب شوند. توری‌های پلیسه دارای عمر طولانی و دوام بالایی هستند و نگهداری و تمیز کردن آن‌ها راحت است. توری پلیسه را ممکن است با نام‌های دیگر هم بشناسید مثل توری پنجره آکاردئونی یا توری تاشو.

توری مخصوص پنجره های دوجداره یو پی وی سی

توری پنجره دوجداره از جنس فایبرگلاس

توری مورد استفاده در پنجره های دوجداره upvcplus از نوع خاصی الیاف فایبر گلاس ساخته شده که ضد گرد و خاک می باشد.

به علت آنتی استاتیک بودن دید را محدود نکرده و نیازی به شستشو و تمیز کردن نیز ندارد.

فریم توری پنجره دوجداره

فریم های استفاده در توری پنجره دوجدارع نازک و همرنگ با پنجره بوده و پشت فریم پنجره upvc قرار می گیرد.

به این ترتیب نمای کلی را حفظ می نماید که از نظر ظاهری زیبا تر از انواع دیگر خواهد بود.

بیشتر بدانید: نمایندگی پنجره وین تک

انواع مختلف توری پنجره یو پی وی سی

توری های پنجره بسته به نوع پنجره و فریم آنها مدل های مختلفی دارند. توری ها می توانند ثابت یا متحرک باشند. این بدان معنی است که آنها را می توان انتخاب کرد و باز یا بسته کرد.

البته صفحه های روی درها باید باز شوند، اما صفحه های روی پنجره ها را می توان به گونه ای طراحی کرد که بسته به سلیقه، نظر و استفاده شما در جای خود ثابت شوند. همچنین انواع مختلفی از صفحه نمایش در و پنجره وجود دارد. تاکنون از آلومینیوم، چوبی، فلزی و اسکلت مشبک PVC (PVC) برای نصب بر روی درب و پنجره استفاده می شود.

خود توری ها از مواد مختلفی ساخته شده اند. اگر به دنبال نصب توری برای درب و پنجره های مسکونی هستید، معمولا مش های آلومینیوم، سیم، پلی استر، نایلون و فایبرگلاس را در بازار پیدا می کنید. اما اگر می خواهید یک توری با سایز بزرگ برای کارخانه یا کارگاه خود تهیه کنید، معمولاً به استیل، استیل ضد زنگ یا توری شکسته نیاز دارید.

  1. توری رولینگ
  2. توری پلیسه
  3. توری ثابت upvc
  4. توری لولایی upvc

1. توری رولینگ

توری رولینگ، فریم ثابت دارد ولی خود توری متحرک بوده و قابلیت جمع شدن دارد.

2. توری پلیسه

توری پنجره دوجداره پلیسه

توری پلیسه یا آکاردئونی که بهترین نوع توری برای پنجره دوجداره در حال حاضر است.

به علت سادگی در باز و بسته شدن که بدون نیاز به قطعه خاصی است کمتر خراب می شود.

در کنار اینها مزیت دیگر توری پلیسه انعطاف پذیری بالای آن است که در هنگام برخورد پرندگان و یا اجسام خارجی مشخص می شود.

3. توری ثابت

توری پنجره دوجداره مدل ثابت

توری ثابت نیز گاها برای مکان هایی که نیاز مداوم به باز بودن پنجره دارند می تواند استفاده شود، این توری کاملا ثابت برای پنجره نصب می شود.

4. توری لولایی

توری لولایی توسط لولاهایی به پنجره دوجداره upvc نصب می شود.

دیگر مزیت های توری درب و پنجره دوجداره

  1. دوام بالا
  2. نصب آسان
  3. جلوگیری از ورود گرد و خاک به داخل
  4. ضد زنگ نسوز
  5. ساخت در ابعاد مختلف
  6. مقاوم در برابر اشعه فرا بنفش

نصب توری پنجره دوجداره

نصب توری پنجره دوجداره

مهمترین نکته ای که در هنگام نصب توری پنجره بایستی به آن دقت کرد احتیاط برای جلوگیری از آسیب دیدن قاب آن است.

عملیات نصب بدین صورت است که قاب توری از 4 گوشه بر روی قاب پنجره پیچ می شود.

از آنجایی که نصب توری برای پنجره های دوجداره از حساسیت بالایی برخوردار است بنابراین اگر این کار توسط نصاب ماهر انجام نگیرد احتمال آسیب دیدن قاب پنجره وجود دارد.

همچنین انواع مختلفی از توری پنجره به لحاظ مدل باز و بسته شدن وجود دارد که در اینصورت نوع آن را بایستی با توجه به نیاز خود انتخاب کنید.

برای پنجره ها و تراس هایی که به طور مکرر باز و بسته می شوند بایستی از توری های کشویی یا ریلی استفاده کرد.

امکان نصب توری کشویی برای تمام پنجره هایی که قابلیت نصب قاب ریلی را دارند امکانپذیر است.

کافیست تا پنجره یک فضای 10 سانتی متری بر روی قاب خود داشته باشد در این صورت به راحتی می توان قاب توری را نصب نمود.

اما پنجره هایی که کاملا مماس با دیوار هستند امکان نصب توری کشویی برای آنها وجود ندارد.

ساخت توری پنجره دوجداره

ساخت توری پنجره دوجداره

ساخت توری پنجره دوجداره به همراه خدمات نصب آن در یو پی وی سی پلاس توسط تکنسین های مجرب و حرفه ای انجام می گیرد.

این مجموعه از متریال درجه یک و مرغوب در کنار تجهیزات و ماشین آلات پیشرفته برای ساخت توری استفاده می کند.

به همین دلیل است که توری های تولید شده توسط یو پی وی سی پلاس از دوام و طول عمر بالا برخوردار بوده و به دلیل امکان ساخت سفارشی متناسب با نوع پنجره مشتریان، مشکلاتی از بابت تطابق نخواهد داشت.

در مواردی که برای نصب توری به زیرساخت نیاز است متخصصین ما این امر را تشخیص داده و با توجه به شرایط پنجره شما، استانداردهای لازم را پیاده‌سازی می کنند.

شستشو و نظافت توری پنجره

توری پلیسه دو نوع دارد: توری پنجره پلیسه‌ای با یک فریم و توری پنجره پلیسه‌ای با دو فریم. توری پلیسه نسبت به توری‌های فلزی گرد و غبار را جذب نمی‌کند و برای شهرهای بزرگ و آلوده مثل تهران مفید است.

برای حفظ شفافیت و کیفیت پلی استایرن توری پلیسه، بهتر است هر سال یک بار آن را بشوئید. برای این کار، اول باید فریم توری را از قاب پنجره جدا کنید. این قسمت کار سخت‌ترین قسمت است. اگر تجربه کافی ندارید، نگران نباشید. فقط باید نوع فریم را شناسایی کنید و بعد از آن جدا کنید.

توری را بعد از جدا کردن از قاب پنجره می‌شود شست. اول باید توری را روی یک سطح صاف و هموار گسترده و باز کنید. بعد با یک دستمال مرطوب گرد و خاک سطح توری را پاک کنید.

این کار فقط آلودگی‌های سطح توری را پاک می‌کند و باید منافذ ریز توری هم تمیز شوند. برای این کار می‌توانید از اسپری‌های چند منظوره یا شوینده‌های ملایم استفاده کنید.

توری را با اسپری یا ماده شوینده مرطوب کنید و با آب فشاری منافذ و سوراخ‌های توری را شسته بشوئید. می‌توانید از مسواک نرم یا فرچه لباس هم کمک بگیرید.

فقط یادتان نرود که از سیم ظرفشویی و ابزارهای تیز و برنده برای شستن توری استفاده نکنید. توری را در حالت باز و بسته آبکشی کنید تا مواد شوینده کاملا از روی توری برود.

قیمت توری پنجره دوجداره

عوامل مختلفی بر قیمت توری پنجره دو جداره تأثیرگذار هستند که از آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. نوسانات قیمت بازار
  2. انجام زیرساخت‌های لازم برای نصب توری
  3. ابعاد پنجره
  4. نوع و جنس توری

معمولاً تولیدکنندگان منصف بر اساس تعرفه‌های مصوب قیمت‌های را برآورد کرده و به مشتری اعلام می نمایند.

اما شما می توانید از طریق تماس با شماره های درج شده در وبسایت از هزینه های سفارش توری پنجره دوجداره در گروه تولیدی یو پی وی سی پلاس مطلع شوید.

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top