skip to Main Content
5/5 - (4 امتیاز)

درب و پنجره های upvc جایگزین درب و پنجره های چوبی و آهنی قدیمی هستند که استفاده از آنها طبق قوانین شهرداری برای کلیه ساختمان های نوساز الزامی شده است.

در واقع معایب پنجره های قدیمی منجر به طراحی و تولید این نسل جدید از این پنجره ها شده است که از جمله آنها می توان به مواردی چون وزن سنگین، پوسیدگی در برابر رطوبت و اتلاف حرارت و انرژی اشاره کرد.

اما درب و پنجره های دوجداره یو پی وی سی چه تفاوتی با انواع معمولی دارند؟ پروفیل یو پی وی سی چیست؟ چه مزایایی دارد؟ قیمت آنها چقدر است؟

upvc چیست؟

کارخانه upvc plus

upvc اولین بار در سال ۱۹۶۰ میلادی در اروپا تولید شد. یو پی وی سی در واقع مخفف Unplasticized PolyVinyl Chloride به معنای پلی وینیل کلراید سخت شده است.

این ماده از ترکیب نفت خام و نمک طی اعمال فرآیندهای حرارتی و واکنش های شیمیایی بدست می آید. اولین ماده ای که به دست می‌آید پلی وینیل کلرید یا به اختصار پی وی سی است که به دلیل داشتن خاصیت ارتجاعی، بیشتر در صنایع لوله سازی مورد استفاده قرار می گیرد.

برای اینکه استحکام pvc افزایش پیدا کند و همچنین نسبت به نور و گرما مقاوم شود به آن پایدار کننده و پر کننده ای به نام کربنات کلسیم اضافه می کنند. به این ترتيب ماده upvc به دست می‌آید.

این ماده در کارگاه های پروفیل سازی مراحل فرم دهی را طی کرده و بصورت پروفیل در می آید. پروفیل ها پس از پشت سر گذاشتن موفقیت آمیز آزمایشات کیفی و استانداردها قابلیت استفاده برای صنایع درب و پنجره سازی را پیدا می کنند.

درب upvc

درب upvc

درب ‏upvc در واقع نوعی پنجره دوجداره با ابعاد رایج درب های آهنی یا چوبی است با این تفاوت که در ساخت آنها به جای چوب و یا آهن از پروفیل upvc استفاده شده است.

این مدل درب ها معمولا برای پاسیو و تراس استفاده می شود. در عین حال که سبک است اما استحکام درب های آهنی را دارد ضمن آنکه در برابر اتلاف حرارت از مقاومت بالایی برخوردار هستند.

مزایای پنجره یو پی وی سی

درب و پنجره upvc نوعی تکنولوژی جدید در صنعت ساختمان می باشد که با توجه به فواید بسیار زیاد آن در صنعت ساختمان روز به روز بر محبوبیت آن  اضافه شده است.

  1. وزن سبک
  2. عایق حرارتی صوتی و رطوبتی
  3. جلوگیری از اتلاف انرژی تا ۴۰ درصد
  4. صرفه جویی در مصرف انرژی برق و گاز
  5. مقاوم در برابر رطوبت هوا و یا نور مستقیم آفتاب
  6. جلوگیری از نفوذ موریانه ها و حشرات از طریق درزها
  7. جلوگیری از نفوذ آلاینده‌های هوا نظیر گرد و غبار و دوده
  8. کاهش هزینه های مربوط به سرمایش و گرمایش در تابستان و زمستان.
  9. قابل بازیافت و دوست دار محیط زیست
  10. قابل شست و شو و برخورداری از سهولت نظافت

u3

افزایش ماشین آلات و همچنین  روی آوردن مردم به آپارتمان نشینی مطمئنا باعث ایجاد یک سری مشکلات برای افرد شده است که یکی از آنها آلودگی صوتی است.

در صورتی که درب و پنجره شما از نوع قدیمی باشد دارای درزهای کوچکی است که به آسانی می تواند این سروصدا را از خود عبور دهد.

اما بهتر است بدانید که درب و پنجره upvc به گونه ای می باشد که عبور سر و صدا را به حداقل رسانده یا حتی می توان گفت که به طور کامل جلوی سر و صدا را گرفته است.

درب و پنجرهupvc

همچنین درز های کوچک پنجره های قدیمی می تواند باعث ورود سرما و خروج گرما شود. همین مسئله میزان هزینه پرداختی برای انرزی برق و گاز شما را افزایش می دهد.

اما درب و پنجره upvc جدید دارای تکنولوزی ساختی می باشد که این درزها را از بین برده و در صرفه جویی مصرف انرژی به شما کمک کند.

درب و پنجره های قدیمی با توجه به آلیاژ مورد استفاده در برابر شرایط جوی ماندگاری کمی دارند و بعد از گذشت چند سال دچار زنگ زدگی و فرسایش می شوند.

اما درب و پنجرهup vc  به نوعی ساخته شده است که در برابر هر گونه شرایط جوی، ماندگاری بالایی دارد.

درب و پنجره upvc قدیمی که به pvc معروف بودند دارای معایبی از جمله مقاوم نبودن در برابر آفتاب بودند. اما در تکنولوژی جدید به گونه ایی ساخته شده اند که معایب قبلی را از بین برده است.

u2

درب و پنجره upvc دارای تنوع زیادی می باشد که با توجه به سلیقه شخصی می تواند رنگ مورد علاقه خود را انتخاب و در منزل خود به کار بگیرید.

وزن درب و پنجره های قدیمی نسبت به درب و پنجره upvc بسیار بالا می باشد. در درب و پنجره جدید سعی شده است تا حد امکان وزن را کاهش دهد که این یکی از مهمترین ویژگی های درب و پنجره یو پی وی سی می باشد.

انواع درب و پنجره upvc

درب و پنجره upvc

بر اساس مدل باز شدن پنجره انواع مختلفی از آنها وجود دارد که در مطالب بعدی به تفصیل به معرفی آنها خواهیم پرداخت:

  1. دوحالته
  2. لولایی
  3. کلنگی
  4. سایبانی
  5. خلیجی
  6. کمانی
  7. کشویی تک حالته
  8. کشویی دو حالته
  9. فولکس واگنی
  10. قوس و چند ضلعی
  11. آکاردئونی
  12. فرانسوی
  13. ثابت

نمایندگی درب و پنجره upvc

چندین شرکت معتبر و معروف که تولید کننده پروفیل های یو پی وی سی هستند در ایران دارای نمایندگی می باشند.

از جمله آنها می‌توان به شرکت های وین تک و ویستابست اشاره کرد. گروه تولیدی یو پی وی سی پلاس نمایندگی رسمی این دو برند در تهران بوده و برای ساخت درب و پنجره های خود از تولیدات آنها استفاده می کنند.

این پروفیل ها از کیفیت مرغوب و همچنین بالاترین استانداردهای اروپا برخوردار هستند که باعث می شود تا درب و پنجره upvc ساخته شده دوام و طول عمر بالایی داشته باشند.

به همین دلیل است که تقاضای زیادی از سوی کارفرمایان پروژه های ساخت و ساز و یا افرادی که قصد بازسازی پنجره های منزل خود را دارند برای کاربرد این دو نوع پروفیل وجود داشته باشد.

محاسبه قیمت درب و پنجره upvc

u1

عوامل متعددی در محاسبه قیمت درب و پنجره upvc تاثیر گذار است که از جمله آنها می توان به اختصار به موارد زیر اشاره کرد:

  1. مدل بازشوی پنجره
  2. ابعاد پنجره
  3. جنس پروفیل
  4. نوع شیشه
  5. ظاهر و سری پروفیل
  6. تعداد حفره یا چمبر
  7. رنگ پروفیل
  8. یراق آلات
  9. نوع ماستیک
  10. کانکتور
  11. تکنولوژی تولید پنجره

البته هر یک از این موارد در مطلب “قیمت پنجره دوجداره upvc” به تفصیل مورد بحث قرار گرفته اند.

مجموعه یو پی وی سی پلاس به طور تخصصی انواع درب و پنجره یو پی وی سی با مدل های بازشوی های مختلف را تولید می کند.

این مجموعه از مرغوب ترین مواد اولیه به همراه ماشین آلات پیشرفته در ساخت تولیدات خود استفاده می کنند.

طراحی تمامی محصولات توسط تکنسین های حرفه ای و با تجربه انجام می گیرد.

علاوه بر رعایت نکات ذکر شده این مجموعه محصولات خود را با قیمت های منصفانه به مشتریان عرضه می دارد.

شما می توانید برای اطلاع از شرایط سفارش و همچنین قیمت ها با شماره های درج شده در وبسایت تماس گرفته و از راهنمایی های کارشناسان بخش فروش بهره مند شوید.

Back To Top