skip to Main Content
5/5 - (2 امتیاز)

پنجره ها از زمان گذشته به عنوان یکی از المان های معماری و از ساختارهای اصلی نمای ساختمان ها بوده است و امروزه نیز به عنوان یکی از موارد مورد توجه در طراحی ساختمان و پیاده سازی نمای بیرونی و داخلی ساختمان در نظر گرفته میشود.

در زمان تعویض پنجره های قدیمی با پنجره دوجداره ، یکی از مسائل و موضوعاتی که ممکن است موجب نگرانی باشد ، عدم هماهنگی لازم نمای فعلی با پنجره های دوجداره است، چرا که معمولا پنجره های فلزی یا چوبی و آلومینیومی به کار رفته در ساختمان با رنگ های متنوع  و فرم های خاصی با نمای بیرونی ساختمان هماهنگ شده و دغدغه اصلی عدم هماهنگی رنگ سفید پنجره های upvc و فرم های یکسان آن با نمای ساختمان است.

اما به هیچ عنوان جای نگرانی نیست چرا که سالهاست انواع رنگ ها و فرم های متنوع در صنعت تولید درب و پنجره upvc به بازار آمده است.

طراحی پنجره دوجداره باید از استاندارد های لازم نیز برخوردار باشد و علاوه بر زیبایی، کارا، با دوام، و در چارچوب استاندارد های ساختمان سازی باشد.

بخش مهمی از ساختمان شامل نمای بیرونی است که هر معمار و ساختمان سازی باید به آن توجه داشته باشید . پنجره از هر نوعی که باشد باید طراحی استانداردی داشته باشد تا در نمای خارجی ساختمان تاثیر مثبت بگذارد.

با توسعه صنعت upvc و مواد تشکیل دهنده پروفیلهای درب و پنجره، اتصالات و همچنین بالا رفتن توان فنی و اجرایی متخصصین این صنعت، پیشرفتی شگرف در کاربرد پنجره upvc داشته ایم.

تنوع رنگ و فرم در انواع پنجره های یو پی وی سی در حال حاضر بسیار بالاست به طوریکه بیشتر فرم ها و اشکال و مدل های کلاسیک و مدرن را بدون نگرانی از عدم هماهنگی با جنس و متریال نمای فعلی ساختمان میتوان با آن پیاده سازی نمود

پروفیل پنجره دوجداره

توجه به این نکته نیز مهم است که در کل شرکت های محدودی از این قابلیت هماهنگ سازی و ساخت و اجرای پنجره های هماهنگ با نمای ساختمانی برخوردار هستند چرا که آنالیز پنجره های قبلی و انتخاب نوع همسان و مناسب upvc با آن به دانش و توان فنی و تولیدی نیازمند است که محدود به گروهی از شرکت های فعال در حوزه درب و پنجره upvc است.

دکوراسیون شهری به همین نظم ساختمان ها و داشتن نمای بصری آن ها بستگی دارد.

بنابراین :

  • در انتخاب طرح پنجره دوجداره یا هر نوع پنجره دیگری ، باید بافت شهری را در نظر بگیرید، و پنجره ای که سبب بهم خوردن نظم ساختمان و از بین رفتن یکپارچگی ساختمان شود تهیه نکنید.
  • داشتن طراحی استاندارد هم از جهت بافت شهری مورد اهمیت است و هم زیبایی هر ساختمان به تنهایی.

هماهنگی نما و upvc

یو پی وی سی پلاس با تجمیع تیم تخصصی تولید و اجرایی،  پروژه های موفق بسیاری که کارفرمایان آنها نگران تطبیق پنجره های تعویضی با نمای قبلی ساختمان بوده اند را در کارنامه کاری خود دارد.

در تصویر بالا همانگونه که مشاهده میکنید در نمای رو به خیابان ساختمان که سابقا دارای پنجره های فلزی و تکجداره بوده و مشکل آلودگی صوتی موجب آزار ساکنین بوده است ، پنجره ها کاملا هماهنگ با نمای شمالی تولید و با پنجره های قدیمی تعویض شده است.

انواع پوشش پنجره upvc

– رنگ شده (رنگ یو پی وی سی به علت انجام به صورت استاتیک سولوکو مقاومت بالاتری دارد )

-لمینیت (دارای بافت و طرح رنگی است و ظرافت بیشتری نسبت به رنگ دارد)

در تصویر زیر همانطور که مشاهده مینمایید پنجره های نما از جنسupvc رنگی بوده در عین هماهنگی کامل و زیبایی با نمای ساختمان بصورت کاربردی و دکورتیو مورد استفاده قرار گرفته است.

رنگ پنجره upvc

در تصویر زیر نیز میتوانید هماهنگی کامل فرم و شکل پنجره upvc با نما را مشاهده کنید.

فرم های پنجره upvc

در استفاده از پروفیل های رنگی برای پنجره یو پی وی سی میتوان از هر طرف نما چه داخل و چه خارج از دو رنگ متفاوت استفاده نمود و یا فقط برای نمای بیرونی از رنگ متناسب استفاده شود .

این مزیت باعث میشود که بتوانیم نمای داخلی را نیز هماهنگ با طراحی داخلی ساختمان اجرا نماییم.

رنگ متفاوت پنجره

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top