skip to Main Content
5/5 - (4 امتیاز)

پنجره های دوجداره با بازشو های مختلف هر کدام دارای ویژگی های کاربردی متنوع هستند. کاربرد بازشو کشویی در پنجره های دوجداره کشویی است . این نوع پنجره طرفداران زیادی دارد اما مزایا و معایبی هم دارد.

انعطاف در انتخاب اجزای مختلف پنجره  مانند تنوع فریم، رنگ بندی، فرم و … که ساخت پنجره دوجداره با بازشوهای متنوع از ویژگی های خوب پنجره های upvc است.

پنجره های دوجداره کشویی آلومینیومی یا UPVC، از جمله مدلهای پرطرفدار و مورد علاقه پنجره ها هستند، که در محیطهای متفاوتی قابل استفاده و نصب هستند. شاید شما هم در اطراف خود، این نوع پنجره ها را زیاد دیده باشید و تعجب کرده باشید که چرا این پنجره ها اینقدر محبوب هستند. در این مقاله، میخواهیم ویژگیهای متعدد این پنجرهها و دلایل مورد علاقه بودن آنها را بررسی کنیم.

پنجره های کشویی آلومینیومی، به همان شکل که از نامشان پیداست، به جای حرکت بالا و پایین، به صورت چپ و راست حرکت میکنند. این پنجره ها را میتوان در هر ساختمانی نصب و تعویض کرد، ولی بهتر است با توجه به خصوصیات ساختمان خود، آنها را انتخاب کنید، تا از عملکرد، امنیت و زیبایی آنها بهره‌مند شوید.

 

پنجره های دوجداره کشویی، دو نوع بازشو دارند: یک لنگه و دو لنگه. در نوع یک لنگه، فقط یک لنگه پنجره میتواند به صورت کشویی حرکت کند و در نوع دو لنگه، هر دو لنگه پنجره این قابلیت را دارند.

قاب پیرامون پنجره کشویی دوجداره هم از دو نوع با سطح مقطع مختلف ساخته شده است که شامل پنجره تک ریل کشویی و پنجره جفت ریل کشویی است. سطح مقطع پروفیل پنجره، بر روی انتخاب فریم تاثیرگذار و مقدار طاقچه لبه پنجره را تعیین می‌کند.

 

پنجره کشویی upvc می تواند یک لنگه یا دو لنگه باشد.

در کدام پنجره ها از بازشو کشویی میتوان استفاده کرد؟

برای نصب درب و پنجره‌ دوجداره کشویی، ورودی تراس به اتاق خواب‌ها، ورودی تراس یا حیاط به آشپزخانه، ورودی حیاط به پذیرایی، ورودی ساختمان به سمت استخر و سایر مکان‌های اینچنینی مناسب است.

همچنین این نوع بازشو ها در پنجره هایی که  در مکان های عمومی، درب های ورود و خروجی بزرگ مانند ویلاها، بانک و ….  نصب میشوند، کاربرد بسیاری دارند.

کاربرد بازشو کشویی در پنجره دوجداره

در پنجره کشویی UPVC از نوعی پروفیل خاص که بصورت کشویی بوده استفاده می شود و نوع عملکرد آن بطوریست که یک لنگه ثابت میشود و لنگه ی دیگر در همان جای خود بصورت کشویی روی ریل براساس نیاز از چپ به راست یا بلعکس حرکت می کند و روی لنگه فیکس قرار می گیرد.

بیشتر بدانید : قیمت پنجره دوجداره

بازشوی کشویی یکی از انواع بازشوها در پنجره های یو پی وی سی است.

بازشو کشویی upvc

هنگام انتخاب نوع پنجره و مدل آن و همچنین  انواع بازشوها بایستی به انتخاب مناسب و کاربردی آنها برای هر نوع پنجره دوجداره توجه داشت.

استفاده از بازشو کشویی به علت ایجاد فاصله که جهت رفت و آمد لنگه بر روی قاب در نظر گرفته شده است، گرد و خاک و صداهای محیطی بیشتری نسبت به سایر بازشوها به داخل نفوذ میکند.

کاربرد این مدل بازشو برای فضاهایی است که می خواهیم پنجره کشویی در ابعاد خیلی بزرگ داشته باشیم و از شیشه های خیلی بزرگ استفاده کنیم با این توضیح که لنگه متحرک توسط یراق آلات از هرچهار طرف قفل شده و کاملا عایق می شود.

در صورت استفاده از لاستیک  Epdm مخصوص جهت پر کردن این فضاهای خالی باز هم اتلاف انرژی در این نوع بازشو پنجره upvc وجود خواهد داشت،  به همین خاطر استفاده از بازشو های کشویی کمتر توصیه میشود.

در پنجره های آلومینیومی به علت مطرح نبودن اولویت های کاهش و مدیریت مصرف انرژی استفاده از بازشو کشویی پرکاربردتر است.

بیشتر بدانید : پنجره دوجداره فرانسوی

انواع پنجره دو جداره کشویی تک ریل

پنجره کشویی یو پی وی سی در دو نوع ساخته می شود که عبارت است از:

  1. یک لنگه بازشو که تنها یکی از لنگه ها به صورت کشویی استو آن یکی ثابت می ماند.
  2. پنجره دو لنگه بازشو که هر دو لنگه پنجره قابلیت بازشدن دارند.

گروه یو پی وی سی پلاس تولیدکننده انواع پنجره upvc و پنجره آلومینیومی نرمال و توری پلیسه  با طراحی اختصاصی و متناسب با نمای ساختمان شما آماده ارائه مشاوره به شما مشتریان گرامی را دارد.

این واحد تولیدی به ماشین آلات پیشرفته و آخرین تکنولوژی ساخت  پنجره بهره‌مند است.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره تلفن های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top