skip to Main Content
5/5 - (2 امتیاز)

کیفیت یراق آلات پنجره دوجداره UPVC در کیفیت ساخت تاثیر به سزایی دارد.

یراق آلات  پنجره قطعاتی هستند که کار باز و بسته کردن پنجره دوجداره را آسان تر می کنند.

با کمک یراق آلات می توان برخی از قطعات اصلی را به همدیگر وصل کرد. چند مورد از یراق آلات که مخاطب به وضوح می تواند آنها را رویت کند عبارت اند از لولا ها و دستگیره های مربوط به پنجره های منازل.

برخی عوامل مانند چرخش نادرست دستگیره یا سفت بودن غلطک های پنجره همگی از اتفاقات رایجی هستند که احتمالا موجب پشیمانی شما از ادامه کار شده اند. دلیل حس بدی که به دنبال این اتفاق به وجود می آید پایین بودن کیفیت یراق آلات است.

انواع یراق آلات پنجره دوجداره

یراق آلاتی که به پنجره های دوجداره مربوط می شوند وابستگی خاصی به شرایط موجود در باز و بسته شدن لنگه های  آن پنجره دارند. بنابر دلیل عنوان شده دو مدل یراق به نام های یراق تک حالته و یراق دو حالته وجود دارند. این یراق ها بنابر درخواست کاربر و نوع پنجره مورد نظر آن استفاده می شوند. این مقاله در مورد قطعات و ویژگی های اصلی و مهمی است که یراق آلات باید بر اساس آنها ساخته شده باشند.

کیفیت-یراق-آلات-پنجره-دوجداره

ویژگی های مهم در کیفیت یراق آلات پنجره دوجداره

مقاومت در برابر وزن وارد شده

جنس با کیفیت

اندازه مناسب

مقاومت در برابر وزن وارد شده در مدل تاشو باید حداقل 90 کیلوگرم باشد تا بتواند به طور صحیحی در برابر وزن لنگه ها مقاومت کند.

این مقاومت باید موجب شود که به پروفیل و بدنه فشار وارد نشود. هدف از بیان جنس باکیفیت این است که یراق‌آلات باید مقابل عواملی مانند زنگ زدگی، پوسیده شدن، فرسایش و ضربه، مقاوم باشند.

بیشتر بدانید : پنجره دوجداره UPVC دوطرف بازشو

دو موضوع تاثیرگذار در استفاده کردن از یراق آلات عبارت اند از اختلاف دمای محیط بیرون با درون و باز و بسته شدن پیاپی پنجره. برای نمونه اگر از لولا های توخالی در کار استفاده شود، در زمان کمی آن لولا ها نابود می شوند زیرا توانایی مقاومت در برابر وزن زیاد را ندارند.

قطعات مشخصی مانند دستگیره ها بعد از مدتی در اثر استفاده زیاد رنگ خود را از دست می دهند زیرا جنس رنگ به کار رفته در آنها باکیفیت نبوده است.

هر قطعه ای باید طبق استاندارد خاص خودش تولید شود. اندازه مناسب یراق آلات برای انواع پنجره ها مسئله ای است که موجب حرکت مکرر لنگه ها و تحمل وزن پنجره ها می شود.

بیشتر بدانید :استاندارد ملی پروفیل درب و پنجره upvc

نتیجه استفاده از یراق آلات بی ‌کیفیت در پنجره  دوجداره یو پی وی سی

اگر قطعات مصرف شده ضعیف باشند مطمئن باشید  علاوه بر اینکه به دلیل پایین بودن کیفیت یراق آلات پنجره دوجداره UPVC زود به زود خراب میشود ، فعالیت کل سیستم هم مختل خواهد شد.

برای مثال اگر دستگیره نامرغوب باشد  و کیفیت یراق آلات پنجره دوجداره نامناسب باشد در فرایند باز و بسته کردن، رزوه های روی پیچ آن خرد می شوند و یا در مناسب ترین وضعیت ممکن، دندانه های آن پیچ سایش پیدا میکند.

کیفیت یراق آلات پنجره دوجداره: دستگیره پنجره دوجداره

دستگیره برخلاف ظاهری که دارد یک یراق مهم به حساب می آید به طوری که نصب درست آن روی پنجره، زاویه چرخیدن و همچنین ارتفاع آن حائز اهمیت می باشد.

مقاوم بودن یراق در برابر فشار وارد شده به پنجره در هنگام باز بودن و انتقال آن فشار به قاب و پروفیل بسیار مهم می باشد. دستگیره مثل یک اهرم قدرتمند کار می کند. رنگی که روی دستگیره زده می شود مهم است.

در واقع رنگ روی دستگیره باید به صورت چند لایه زده شود، این کار از سایش رنگ در برابر ضربه و شستشو جلوگیری می کند. قطعات داخلی دستگیره مانند رزوه ها، پیچ ها و سایر موارد باید از آلیاژ مناسب  ساخته شده باشند.

زاماک یا قسمت جلویی قفل

وظیفه اصلی زاماک اتصال مقاوم هر لنگه از پنجره های دوجداره به قاب اصلی می باشد. در صورتی که جنس، ابعاد و وزن زاماک نامرغوب و غیر استاندارد باشد موجب خمیدگی پنجره دوجداره می شود. حتی در بعضی موارد احتمال سقوط پنجره نیز وجود دارد.

زاماک پنجره دوجداره

بیشتر بدانید : مراحل مهم قبل از ساخت در و پنجره دوجداره

کیفیت یراق آلات پنجره دوجداره : اسپانیولت ها

این قطعه ریز در واقع مکمل کار زاماک می باشد به طوری که ضمن برقرار کردن اتصال محکم لنگه با قاب اصلی، به عنوان عایقی برای جلوگیری از داین وسیله که آن را به نام قفل درب به یاد می آورند یک قطعه امنیتی مهم می باشد که در صورت بی کیفیتی موجب به خطر افتادن امنیت محیط می شود. در صورت آسیب دیده گی این وسیله، پنجره به خوبی بسته نخواهد شد.اخل شدن گرد و خاک، قطرات آب و حتی ورود صدا عمل می کند.

اسپانیولت در اندازه های متفاوتی تولید شده که متناسب با هر پنجره ای کاربرد آن فرق می کند.

برای نمونه در هنگام ساخت این قطعه، سازنده وظیفه دارد آن را حداقل ۱۲ روز در محلولی شامل آب و نمک قرار دهد تا این قطعه مقابل پوسیده شدن و خوردگی، مقاومتش آزمایش گردد.

اسپانیولیت

کیفیت یراق آلات پنجره دوجداره : لولای پنجره

لولا ها از اصلی ترین و در عین حال ساده‌ترین یراق آلات پنجره هستند که در کیفیت یراق آلات پنجره دوجداره نقش مهمی دارند.

لولا ها در انواع تک حالته و دوحالته وجود دارند.

نکته ی انتخاب لولا ها نیز توجه به ضخامت و وزن آن هاست، که در صورتی که به میزان کافی نباشد، نشان می دهد که توخالی و پوک بوده و این امر سبب کیفیت و دوام پایین لولا ، و خرابی زود به هنگام آن می شود.

رنگ کاری لولا هم باید مقاوم باشد و با سایش و خراش های سطحی از بین نرود.

لولای پنجره

اکنون که با انواع یراق آلات پنجره دوجداره و درب‌ها آشنا شدید و تصمیم به استفاده از یراق آلات مختلف در هنگام نصب درب و پنجره دوجداره دارید، می‌توانید از مشاوره و راهنمایی متخصصان شرکت یو پی وی سی پلاس  بهره گیرید. و از طریق تلفن‌های اعلام شده بر روی سایت با ما در تماس باشید.

یو پی وی سی پلاس تولیدکننده انواع پنجره های دوجداره upvc و پنجره آلومینیومی مطابق با استاندارد ملی ساختمان و  با طراحی اختصاصی و متناسب با نمای ساختمان شما آماده ارائه مشاوره به شما مشتریان گرامی را دارد.

این واحد تولیدی به ماشین آلات پیشرفته و آخرین تکنولوژی ساخت  پنجره بهره‌مند است.

 

 

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top