skip to Main Content
5/5 - (1 امتیاز)

پنجره های آلومینیومی به دو نوع ترمال بریک و معمولی دسته بندی می شوند؛ پنجره های معمولی آلومینیومی هنوز هم کاربران خود را دارند و برخی به دنبال قیمت پنجره آلومینیومی معمولی هستند.

البته به کارگیری پنجره آلومینیومی قدیمی یا نرمال در صنعت ساختمان سازی کاری چندان اقتصادی‌ نیست و امروزه انواع پنجره های دوجداره آلومینیومی از جمله ترمال بریک جای آن را گرفته است زیرا پنجره های آلومینیومی معمولی از لحاظ مهار اتلاف انرژی و آلودگی صوتی به عملکرد پنجره آلومینیومی ترمال بریک نمی رسد. در ادامه بیشتر با قیمت پنجره آلومینیومی معمولی آشنا خواهید شد.

پنجره آلومینیومی معمولی چیست؟

پنجره های آلومینیوم در دو نوع نرمال و ترمال بریک تولید می شوند که نوع ترمال بریک نسل جدید این پنجره ها قلمداد شده و امروزه در حال جایگزینی با نوع نرمال است از این رو قیمت پنجره آلومینیومی معمولی از ترمال بریک کمتر است.

پروفیل آلومینیوم نوعی ماده خاص است که به صورت رول‌های صنعتی یا همان پروفیل پنجره و توسط یک فرآیند خاص تولید می شود؛ این پروفیل ها علاوه بر خاصیت ضد زنگ، قابلیت شکل پذیری نیز دارد.

بیشتر بدانید: بهترین تولید کننده پنجره آلومینیومی

پنجره آلومینیومی معمولی چیست؟

قیمت پنجره آلومینیومی معمولی در انواع مدل ها

مهم ترین مدل های پنجره آلومینیومی معمولی که برای ساختمان ها ساخته و نصب می شود عبارت اند از: مدل های لولایی، فولکس واگنی و کشویی که پنجره آلومینیومی کشویی در دو نوع کشویی تنها و کشویی به همراه بازشو ریلی تولید می شود.

قیمت پنجره آلومینیومی قدیمی بر حسب مدل ها، ابعاد و یراق آلات به کار رفته در آن متفاوت است، به عنوان مثال پنجره آلومینیومی فولکس واگنی از نوع بازشویی به نسبت پنجره لولایی تک حالته قیمت بالاتری دارد.

عایق بندی در پنجره آلومینیومی قدیمی

نکته بعدی که در ارتباط با قیمت پنجره آلومینیومی معمولی باید در نظر بگیریم، عایق بندی است. به عبارت دیگر اگر از هزینه برای پنجره ترمال بریک چشم پوشی کرده اید و قصد خرید نوع نرمال یا قدیمی را دارید باید حتماً به نکته عایق بندی توجه کنید.

این عایق به ویژه باید برای قسمت شیشه دوجداره لحاظ شده باشد و ضمن انتخاب شیشه ای با کیفیت، باید عایق کاری آن به خوبی انجام شود تا اتلاف انرژی به حداقل برسد.

عایق بندی در پنجره آلومینیومی قدیمی

قیمت پنجره آلومینیومی نرمال با شیشه دوجداره

قیمت پنجره آلومینومی معمولی به همراه شیشه دوجداره در مقایسه با پنجره تک جداره بالاتر خواهد بود. در این بین نوع شیشه دوجداره به کار رفته، گاز آرگون استفاده شده در آن و همچنین رنگ شیشه دوجداره بر قیمت پنجره تأثیر خواهد داشت.

قیمت پنجره آلومینیومی قدیمی بر حسب مدل ها، ابعاد و یراق آلات به کار رفته در آن متفاوت است، به عنوان مثال پنجره آلومینیومی فولکس واگنی از نوع بازشویی به نسبت پنجره لولایی تک حالته قیمت بالاتری دارد.

تفاوت قیمت پنجره آلومینیومی نرمال با ترمال بریک

پنجره‌های آلومینیوم ترمال بریک به خاطر عایق بودن در برابر حرارت و صدا، کاربرد بالایی در صنعت ساختمان سازی دارند؛ این پنجره ها در انواع مختلف از جمله کشویی، دو حالته، تک حالته و… تولید می شوند؛ این مدل ها برای پنجره آلومینیومی معمولی نیز صادق است.

وجود تیغۀ پلی آمید در میانه پنجره ترمال بریک سبب تفاوت قیمت پنجره آلومینیومی معمولی با این مدل می شود. پروفیل پنجره ترمال بریک نقش مهمی در استحکام و زیبایی پنجره آلومینیومی دارد.

آیا خرید پنجره آلومینیومی معمولی به صرفه است؟

آیا خرید پنجره آلومینیومی معمولی به صرفه است؟

فارغ از اینکه اختلاف قیمت پنجره آلومینیومی معمولی با نوع ترمال بریک چقدر باشد، این سؤال وجود دارد که آیا خرید پنجره قدیمی به صرفه است یا خیر؟

اگر هدف شما از جستجوی قیمت پنجره آلومینیومی معمولی، رسیدن به هزینه کمتر بوده، صرف با خرید پنجره دوجداره upvc است.

این نکته را در نظر بگیرید که خرید پنجره ای به روز از جنس یو پی وی سی علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی و نداشتن هزینه تعمیرات و… زیبایی را نیز برای ساختمان شما به ارمغان می آورد و تا سالیان سال می توانید از این پنجره دوجداره استفاده کنید.

بیشتر بدانید: محاسبه وزن درب و پنجره آلومینیومی

نکته پایانی

در این مطلب به قیمت پنجره آلومینیومی معمولی پرداختیم؛ همانطور که اشاره شد این پنجره به نسبت نوع ترمال بریک ارزان‌تر است ولی در مقام کاهش هزینه صرف با خرید و بهره مندی از مزایای پنجره یو پی وی سی است.

شما می توانید برای خرید انواع پنجره دوجداره یو پی وی سی به وبسایت یو پی وی سی پلاس سر بزنید و برای سفارش با شماره های موجود در وبسایت تماس بگیرید.

 

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top