skip to Main Content
5/5 - (1 امتیاز)

پروفیل خام به پروفیلی گفته می شود که هنوز شکل پنجره را به خود نگرفته است. قیمت پروفیل خام upvc بر اساس برخی از موارد همچون وزن، ضخامت، سطح مقطع و البته برند تعیین می شود و از این رو بر قیمت تمام شده پنجره upvc نیز تأثیرگذار خواهد بود.

قیمت پروفیل خام upvc بر اساس سطح مقطع

سطح مقطع پروفیل در واقع سطح زیرین آن است. این سطح بر حسب کاربرد پروفیل به عنوان پنجره یا در و بر حسب اندازه متفاوت خواهد بود.

برای پروفیل‌های ساختمانی مانند پروفیل UPVC برای پنجره‌ها یا درها، این سطح مقطع می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد که در زیر به آن ها اشاره شده است:

  • سطح مقطع مستطیلی: پروفیل با شکل مستطیل در برش عرضی، که به طور عمده برای پنجره‌ها و درها استفاده می‌شود.
  • سطح مقطع مربعی: پروفیل با شکل مربع در برش عرضی که در برخی از استفاده‌های ساختمانی ممکن است مورد استفاده قرار گیرد.
  • سطح مقطع چندگانه: برخی پروفیل‌ها ممکن است دارای سطوح مقطع چندگانه باشند، مانند پروفیل‌هایی با اضلاع متفاوت.

در هر صورت، انتخاب سطح مقطع مناسب بستگی به نیازهای طراحی و استفاده دارد و علاوه بر قیمت پروفیل خام upvc تأثیر زیادی بر استحکام، وزن، عایق‌های حرارتی و صدا و نحوهٔ نصب پروفیل دارد.

بیشتر بدانید: استحکام پروفیل upvc

قیمت پروفیل خام upvc بر اساس سطح مقطع

سطح مقطع استاندارد برای پروفیل upvc

حالا که صحبت از نقش سطح مقطع در قیمت پروفیل خام upvc به میان آمد باید نگاهی به سطح مقطع استاندارد در پروفیل upvc داشته باشیم.

بهتر است که این پروفیل ها با قطر حداقل 60 میلیمتر، دارای 3 محفظه جهت عبور هوا و مطابق با استاندارد RAL آلمان، با دیواره‌های بیرونی با قطر بیش از 7/2 میلیمتر بوده و با شرایط هوایی مختلف ایران هماهنگ باشند.

برای مناطق خاصی مانند مناطق بسیار سرد یا گرم، یا در صورت استفاده در پنجره‌های بزرگ، به خصوص در طبقات بالا و ارتفاعات زیاد، استفاده از پروفیل‌های با قطر بیش از 70 میلیمتر و دارای پنج محفظه جهت عبور هوا توصیه می‌شود که همین موضوع می تواند قیمت پروفیل خام upvc را دستخوش تغییر کند.

رتبه بندی پروفیل upvc و قیمت آن

برندهای مختلفی به تولید پروفیل های upvc می پردازند؛ شما در بازار با نام هایی از جمله وین تک، هافمن، ویستابست و دیگر نام ها مواجه می شوید.

هر کدام از این برندها مزایا و معایب خاص خود را دارند که به رتبه بندی آن ها می انجامد. معمولاً پروفیل وین تک در بازار ایران از همه شناخته شده تر است. اگر به دنبال قیمت پروفیل خام upvc وین تک هستید باید گفت که هچمون مورد قبل این قیمت به نوع سفارش شما بستگی دارد.

رتبه بندی پروفیل upvc و قیمت آن

عوامل مؤثر بر قیمت پنجره دوجداره upvc

حالا که مشخص شد قیمت پروفیل خام upvc به خودی خود وابسته به برند و مهمتر از آن ضخامت است، بهتر است ببنیم که چه چیزهایی بر قیمت یک پنجره دوجداره upvc نقش دارد؟

برای استعلام قیمت درب و پنجره دوجداره باید عوامل متفاوتی را در نظر گرفت که در زیر به برخی از مهم‌ترین آنها اشاره می‌شود:

  • ابعاد و اندازه پنجره: ابعاد و اندازه پنجره دوجداره از جمله عوامل مؤثر در تعیین قیمت نهایی است؛ پنجره‌های بزرگتر نیاز به مقادیر بیشتری از متریال و زمان نصب بیشتری دارند.
  • جنس و نوع شیشه: نوع شیشه‌ای که در پنجره دوجداره استفاده می‌شود نقش قابل توجهی در قیمت نهایی دارد. شیشه‌های ضد سرقت و سیکوریت می توانند قیمت نهایی را افزایش دهند.
  • جنس و نوع پروفیل و فریم: جنس و نوع پروفیل و فریم استفاده شده نیز نقش مهمی در محاسبه قیمت پروفیل خام upvc دارد. پروفیل‌های با کیفیت بالا و قدرت عایق‌بری بیشتر ممکن است قیمت نهایی را افزایش دهند.
  • تعداد و نوع بازشو‌ها: تعداد و نوع بازشو‌های موجود در پنجره نیز به قیمت آن تأثیر می‌گذارد. برای مثال، پنجره های دو حالته کشویی، گران‌تر هستند.
  • هزینه نصب و راه‌اندازی: هزینه نصب و راه‌اندازی پنجره دوجداره نیز باید در محاسبه قیمت نهایی مد نظر قرار گیرد. نصب پنجره‌های بزرگتر یا پیچیده ممکن است هزینه کار را افزایش دهد.
  • نوسانات اقتصادی و بالا رفتن نرخ ارز: تغییرات نرخ ارز و تأثیر آن بر قیمت مواد اولیه و ابزارآلات مصرفی نیز می‌تواند قیمت پروفیل upvc را تحت تأثیر قرار دهد.

بیشتر بدانید: پروفیل پنجره چیست؟

عوامل مؤثر بر قیمت پنجره دوجداره upvc

نکته پایانی

در این مطلب به قیمت پروفیل خام upvc پرداخته شد؛ نوع پنجره مورد سفارش، ضخامت، ابعاد پنجره و همچنین عوامل اقتصادی بر قیمت پروفیل upvc تأثیرگذار خواهد بود.

شما می توانید برای سفارش بهترین پنجره های دوجداره upvc تولید شده با بهترین کیفیت پروفیل به وبسایت یو پی وی سی پلاس مراجعه کنید.

This Post Has One Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top