skip to Main Content
5/5 - (1 امتیاز)

در ایران سالیان سال است که پنجره های ریلی یا کشویی مورد استفاده قرار می گیرند؛ با تنوع مدل های پنجره دوجداره، بحث مزایا و معایب پنجره دوجداره ریلی و ترجیح دادن یا رد کردن آن به میان می آید.

پنجره های ریلی به جهت اشغال فضای کم، گزینه ای مناسب برای خانه های تراس دار به حساب می آیند؛ اما این نکته مثبت دلیل بر عدم وجود نقاط ضعف در پنجره ریلی نیست.

بررسی مزایا و معایب پنجره دوجداره ریلی

اگر بخواهیم در یک نگاه کلی به مرور مزایا و معایب پنجره دوجداره ریلی بپردازیم، باید به سهولت باز و بسته شدن، زیبایی ظاهری، جاگیری کم و مناسب برای قرار گیری پشت انواع پرده اشاره کرد.

در مقابل اما شما با ویژگی های منفی روبرو می شوید که عمدتاً فنی هستند؛ دشواری تمیز کردن لنگه ثابت، عدم امکان استفاده از توری، سست بودن چفت و بست در مقایسه با سایر پنجره ها، عدم امکان بهره‌برداری برای سایزهای بسیار کوچک و یا بسیار بزرگ، عایق نبودن کامل و زوزه کشیدن به هنگام باد از جمله ویژگی های منفی این پنجره است.

بیشتر بدانید: قیمت پنجره دوجداره کشویی وین تک

معایب پنجره دوجداره ریلی

معایب پنجره دوجداره ریلی

نخستین ایراد در پنجره ریلی متوجه به عایق آن است؛ میزان عایق صدا، سرما، گرد و خاک در این پنجره ها فقط به میزان ۷۰ درصد است، لذا برای مناطق با آلودگی صوتی و گرد و خاک چندان مناسب نیست، ضمن اینکه در هنگام وزش بادهای شدید ممکن است صدای زوزه پنجره برایتان چندان خوشایند نباشد.

ایراد بعدی که در بخش پیشین مزایا و معایب پنجره دوجداره ریلی به اختصار مورد اشاره قرار گرفت به تمیز کردن پنجره دوجداره ریلی مرتبط است؛ به ویژه پنجره های دوجداره ترمال بریک.

پنجره های قدیمی تک جداره ریلی امکان بازکردن هر دو لنگه را در اختیار شما قرار می دادند ولی در نوع ترمال بریک (Thermal Break) و نسل جدید پنجره های دوجداره ریلی باز کردن لنگه ثابت به راحتی میسر نیست و برای این کار باید از نصاب کمک بگیرید که همین مورد صورت منفی را در مزایا و معایب پنجره دوجداره ریلی پررنگ می کند.

اندازه پنجره ریلی دوجداره

وضعیت مزایا و معایب پنجره دوجداره ریلی درباره اندازه چطور است؟ برای پاسخ به این سؤال اگر اندازه پنجره های مورد نظر شما، نه بزرگ و نه کوچک است، می توانید از پنجره های ریلی استفاده کنید.

اما مدل ریلی برای پنجره های خیلی بزرگ و خیلی کوچک مناسب نیست. به عبارتی اگر عرض پنجره بیشتر از ۴ متر و یا کمتر از ۷۰ سانتی‌متر باشد باید به سراغ گزینه های دیگری همچون پنجره دوجداره لولایی بروید.

اندازه پنجره ریلی دوجداره

یراق آلات پنجره دوجداره ریلی

دیگر مورد در مزایا و معایب پنجره دوجداره ریلی که بیشتر به سمت معایب این پنجره سنگینی می کند، چفت و بست آن است. چفت و بست آن در مقایسه با سایر مدل ها سست تر است.

قاب پنجره دوجداره ریلی به دلیل نوع طراحی این پنجره، نسبتا سنگین است؛ در صورت عدم استفاده از غلتک های باکیفیت، بازشو آن به سختی حرکت می کند. این پنجره معمولاً پروفیل بازسازی ندارد و امکان استفاده از توری نیز در این مدل پنجره وجود ندارد.

یراق آلات پنجره دوجداره ریلی

چه ملاحظاتی در سفارش پنجره دوجداره ریلی لازم است؟

حالا که در مورد مزایا و معایب پنجره دوجداره ریلی بیشتر می‌دانیم، سؤال این است که چگونه می توان یک پنجره دوجداره ریلی مناسب انتخاب کرد؟

برای استفاده مناسب از این پنجره ها، می توان هر دو لنگه را به صورت بازشو طراحی کرد. در این حالت شیشه ها به راحتی تمیز می شوند.

از سویی دیگر اگر در آب هوای جغرافیایی سردسیر زندگی می کنید و اصرار دارید که پنجره تان ریلی و کشویی باشد، می توانید از مدل پنجره فولکس واگنی و یا لیفت استفاده کنید. در مناطق معتدل نقص عایق پنجره دوجداره ریلی چندان تأثیری بر مصرف انرژی ندارد.

برای سهولت تمیز کردن نیز می توانید قسمت فیکس را بازشو مخفی بگذارید تا امکان تمیز کردن هر دو شیشه فراهم شود و اینکه ارتفاع پنجره را بالاتر از ۲٫۱۰ متر و عرض آن را بیشتر از ۴ متر در نظر نگیرید.

بیشتر بدانید: کاربرد بازشو کشویی در پنجره دوجداره

نکته پایانی

در این مطلب به مزایا و معایب پنجره دوجداره ریلی پرداختیم؛ این پنجره ها فضای کمی اشغال می کنند و در مقابل از لحاظ عایق ضعیف تر هستند و نظافت آن ها نسبت به دیگر مدل های پنجره دوجداره دشواری هایی دارند.

شما می توانید برای خرید بهترین پنجره های دوجداره از جمله پنجره دوجداره ریلی به وبسایت یو پی وی سی پلاس مراجعه کنید.

 

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top