skip to Main Content
5/5 - (1 امتیاز)

امروزه پنجره های دوجداره به دلیل ویژگی های مثبت بسیار زیاد مورد توجه مردم قرار گرفته اند و بسیاری از افراد به دنیال خرید پنجره دوجداره یا تعویض پنجره های قدیمی با آن هستند و در این بین رنگ بندی پنجره دوجداره دغدغۀ آنان است.

شاید پنجره های UPVC سفید و پنجره های آلومینیوم با شیشه های دوجداره تنها نقره ای یا سرمه ای به نظر برسند ولی رنگ بندی پنجره دوجداره می تواند طیف بیشتری داشته باشد و برای آن باید پنجره خود را سفارشی سازی کنید.

رنگ بندی پنجره دوجداره چگونه است؟

یکی از تکنیک های رایج برای رنگ کردن و ایجاد رنگ بندی پنجره دوجداره استفاده از لمینت است. پس از اکسترود کردن پروفیل‌ها، فرآیند استاندارد ساخت پنجره UPVC اجرا می‌شود. همچنین، مکمل رنگ معمولاً قبل یا بعد از ساخت پنجره UPVC به کار گرفته می‌شود.

هم اکنون شرکت‌های تولیدکننده در و پنجره دوجداره می توانند رنگ‌های مختلف را در فرآیند رنگ آمیزی پنجره دوجداره به کار بگیرند و علاوه بر این قادر هستند از ترکیب دو سایه مختلف برای داخل و خارج یک قاب پنجره نیز بهره‌مند شوند.

با وجود لمینت در پروفیل پنجره می توانید رنگ بندی پنجره دوجداره را بر حسب سلیقه خود انتخاب کنید.

بیشتر بدانید: تاثیر گاز آرگون در شیشه دوجداره

قیمت پنجره دوجداره رنگ بندی شده

قیمت پنجره دوجداره رنگ بندی شده

قیمت رنگ بندی پنجره دوجداره تحت تأثیر عوامل متنوعی همچون فرآیند ساخت، هزینه مواد اولیه، نوع لمینت، و دیگر عوامل متغیر قرار می گیرد.

در محاسبۀ قیمت پنجره دوجداره رنگ بندی شده عواملی نظیر انتخاب لعاب رنگ و تکنیک‌های رنگ آمیزی همچون پوشش یا لمینیت پنجره بسیار تأثیرگذار هستند. البته توجه به این نکته حائز اهمیت است که استفاده از پروفیل‌های با کیفیت پایین در ساخت پنجره UPVC ممکن است منجر به تغییر رنگ پروفیل در زمان رنگ‌آمیزی شود.

اشکال پنجره نیز می تواند بر قیمت تمام شده آن تأثیرگذار باشد و این موضع خود را در قالب قیمت رنگ بندی پنجره دوجداره نشان خواهد داد.

انواع رنگ بندی پنجره دوجداره

پنجره های دوجداره از لحاظ پوشش دهی قسمت رنگ شده می توانند با یکدیگر تفاوت داشته باشند. برخی از این شمال رنگ پنجره دوجداره را در ادامه می توانید ببینید:

  • پروفیل سفید پنجره دوجداره با پوشش اکریلیک
  • پروفیل سفید پنجره UPVC با لمینیت یک‌طرفه در داخل یا خارج ساختمان
  • پروفیل لمینیت پنجره دوجداره با طرح چوب قهوه‌ای روشن یا تیره و پوشش دو طرفه لمینیت

گفتنی است که قیمت پنجره رنگی دوجداره با طرح چوب نسبت به انواع معمولی پنجره UPVC یعنی رنگ سفید، کمی بیشتر است.

انواع رنگ بندی پنجره دوجداره

روش اجرای لمینت بر روی پروفیل

در فرآیند ساخت پنجره لمینت، با استفاده از تجهیزات و ماشین‌آلات خاص، لایه لمینت بر روی پروفیل چسبانده می‌شود. به منظور افزایش کیفیت محصول، برای رنگ بندی پنجره دوجداره از پروفیل‌هایی با رنگ نزدیک به رنگ لمینت برای ایجاد تطابق در استفاده از رنگها استفاده می‌شود. این نوع پروفیل معمولاً به نام پروفیل مغز قهوه‌ای شناخته می‌شود.

مزیت اصلی پنجره دو رو لمینت در این است که در صورت بروز خراش عمیق در هر قسمتی از پنجره، به جای ظاهر گوشته پروفیل سفید، رنگ متناسب با طرح اصلی نمایان می‌شود. این ویژگی باعث می‌شود که هرگونه آسیب یا خراش به نمای خارجی پنجره، تأثیر چشم‌گیری بر روی زیبایی و نمای خارجی پنجره نگذارد.

امکان رنگ کردن پروفیل پنجره دوجداره

در بالا از لمینت برای رنگ کردن پنجره دوجداره گفتیم، اما پروفیل پنجره دوجداره نیز قابلیت رنگ آمیزی دارد. در این روش از رنگ بندی پنجره دوجداره پروفیل با رنگ های مخصوص رنگ آمیزی می شود. از جمله ویژگی های رنگ کردن پروفیل به نسبت لمنیت این است که در این روش تنوع رنگ بسیار بیشتر خواهد بود.

در روش رنگ آمیزی پروفیل ابتدا پروفیل سفید خریداری شده سپس بر اساس رال رنگ انتخاب شده در کارخانه مورد رنگ آمیزی قرار خواهد گرفت.

محبوب ترین رنگ بندی پنجره دوجداره

محبوب ترین رنگ بندی پنجره دوجداره

همانطور که گفته شد تنوع رنگ برای پنجره دوجداره بر حسب روش رنگ آمیزی می تواند گسترده باشد اما برخی از این رنگ‌ها به‌طور ویژه بیشتر مورد توجه قرار می گیرند که اصلی ترین شان را در زیر می بینید:

  • خاکستری: این نوع پنجره زیبایی خاصی به ساختمان شما می بخشد.
  • مشکی: پنجره UPVC مشکی رنگ ظاهری مدرن و خاص برای ساختمان به ارمغان می آورد.
  • رنگ قهوه‌ای: از جمله ویژگی های رنگ قهوه ای خلق فضایی گرم و طبیعت محور است و با چوب ست می شود.
  • کرم: این رنگ نیز می تواند با هر سلیقه ای هم راستا و هماهنگ شود.

بیشتر بدانید: استعلام قیمت درب و پنجره دوجداره

نکته پایانی

در این مطلب به رنگ بندی پنجره دوجداره پرداختیم؛ به طور کلی رنگ بندی پنجره دوجداره در دسته سفارشی سازی محصول قرار می گیرد و قیمت پنجره بر حسب نوع رنگ و همچنین ابعاد و جنس پروفیل تعیین می شود.

شما می توانید برای سفارش انواع پنجره دوجداره در رنگ های مختلف به وبسایت یو پی وی سی پلاس مراجعه کرده و با ما تماس بگیرید.

 

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top