skip to Main Content
5/5 - (1 امتیاز)

امروزه اکثر پنجره های upvc به صورت دوجداره تولید می‌شوند، و این انتخاب به دلیل ارائه عایق صدایی و حرارتی مناسب است؛ در این بین نباید تاثیر گاز آرگون در شیشه دوجداره را نادیده گرفت.

فضای میان شیشه‌های پنجره دوجداره با گازی پر می‌شود که ضریب هدایت حرارتی آن بسیار پایین باشد. بنابراین اصلی ترین تاثیر گاز آرگون در شیشه دوجداره کم کردن هدایت هوا به سمت داخل است که این کار باعث افزایش عملکرد عایق حرارتی شیشه دوجداره می‌شود.

گاز آرگون چیست؟

نخست و پیش از بررسی تاثیر گاز آرگون در شیشه دوجداره بهتر است که ببینیم اصلاً گاز آرگون چیست؟ آرگون، یک گاز بی‌بو، بی‌مزه و غیرآتش‌زا است. این گاز به عنوان یک جلوگیری‌کننده مؤثر از انتقال حرارت بین دو شیشه پنجره دوجداره عمل می‌کند.

علاوه بر این، تهیه آرگون نسبت به دیگر گازها آسان و اقتصادی است، از این رو می‌توان از آن به صورت گسترده و در صنایع مختلف بهره‌مند شد. ضمن اینکه آرگون با کاهش حداقل میزان همراهی هوا در فضای میان دو شیشه، از اتلاف گرما به میزان بیشتری جلوگیری می‌کند.

بیشتر بدانید: صداگیری پنجره دوجداره

تاثیری گاز آرگون در شیشه دوجداره چگونه است؟

تاثیر گاز آرگون در شیشه دوجداره چگونه است؟

به عنوان یک قانون عمومی، غلظت گاز درون فضای میان شیشه‌های پنجره دوجداره باید بیش از ۹۰ درصد باشد. این غلظت با گذر زمان کاهش پیدا می‌کند، و این کاهش معمولاً در حدود ۰٫۵ تا ۱ درصد اتفاق می‌افتد.

در صورتی که پنجره دوجداره با گاز آرگون پر شده باشد، کیفیت آن تا زمانی که غلظت گاز آرگون به ۷۵ درصد نرسد، تغییر قابل توجهی نخواهد داشت. به همین دلیل، پنجره دوجداره با پر بودن از گاز آرگون، تا حداقل ۲۰ سال عملکرد با کیفیت بالا را حفظ خواهد کرد.

مکانیزم عملکرد گاز آرگون در شیشه های دوجداره

همانطور که پیشتر و درباره تاثیر گاز آرگون در شیشه دوجداره گفته شد، اضافه کردن این گاز به دو لایه شیشه‌های پنجره دوجداره باعث افزایش کارایی عایق حرارتی می‌شود و دمای پنجره را به دمای اتاق نزدیک می‌کند. این فرآیند در نهایت جریانات هوا که هنگام برخورد با دمای مختلف رخ می‌دهد را به حداقل می‌رساند.

مکانیزم عملکرد گاز آرگون در شیشه های دوجداره

انواع گاز شیشه دوجداره

جالب است بدانید که آرگون تنها گاز مناسب برایپر کردن بین شیشه دوجداره نیست ولی اقتصادی ترین آن ها است. گاز کریپتون دیگر گاز مناسب برای استفاده در پنجره‌های دوجداره است. به دلیل کارکرد بهتر کریپتون در فواصل کمتر از ۸ میلیمتر، معمولاً در پنجره‌های سه جداره و چهار جداره بیشتر به کار می‌رود.

هزینه استفاده از کریپتون، بسیار بیشتر از آرگون است و اگرچه تاثیر گاز آرگون در شیشه دوجداره کمتر از کریپتون است ولی قیمت یک پنجره دوجداره معمولی را به طرزی سرسام آور بالا می برد، بنابراین انتخابی اقتصادی نیست.

علاوه بر این برای افزایش عایق صوتی، می‌توان از گازهای دیگر مانند هگزافلورید، گوگرد و دی‌اکسید کربن استفاده کرد. اما توجه به این نکته ضروری است که استفاده از این گازها در عایق حرارتی تأثیر منفی خواهد داشت.

روش تست گاز آرگون شیشه دوجداره

روش تست گاز آرگون شیشه دوجداره

حالا که در مورد تاثیر گاز آرگون در شیشه دوجداره بیشتر می‌دانید، شاید برایتان سؤال پیش آمده باشد که روش تست گاز آرگون در شیشه دوجداره چگونه است؟

کار چندان سختی نیست، دستتان را بر روی جداره داخلی و سپس خارجی شیشه بگذارید؛ اگر گاز آرگون به مقدار کافی بین شیشه ها تزریق شده باشد، قسمت بیرونی شیشه که در معرض هوای آزاد است باید سرد باشد و دمای قسمت داخلی آن باید با دمای محیط مورد نظر شما یکی خواهد بود.

از سویی دیگر پنجره ای که در آن گاز آرگون تزریق شده باشد دارای سوپاپ هایی بر روی اسپیسرها آلومینیومی خود است.

بیشتر بدانید: بهترین برند پروفیل آلومینیومی

نکته پایانی

در این مطلب به تاثیر گاز آرگون در شیشه دوجداره پرداختیم؛ همانطور که اشاره شد گاز آرگون به عملکرد هرچه بهتر شیشه دوجداره در زمینه عایق صوتی و حرارت کمک خواهد کرد و این کارایی را برای سالیان سال نگه می دارد.

شما می توانید برای سفارش بهترین پنجره های دوجداره سو پی وی سی به وبسایت یو پی وی سی پلاس مراجعه کنید و با شماره های موجود بر روی وبسایت تماس بگیرید.

This Post Has One Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top