skip to Main Content
5/5 - (2 امتیاز)

صداگیری پنجره دوجداره به معنای رفع ایرادات مکانیکی پنجره و تعویض و تنظیم دقیق قطعات تاثیر گذار در بخش حرکتی و عایق صوتی آن است. در اصطلاح به کاهش صداها، لرزش و تکان ها صداگیری می گویند.

یکی از ویژگی های پنجره های دوجداره کاهش میزان آلودگی صوتی محیط بیرونی ساختمان می باشد.

علت نیاز به صداگیری پنجره دوجداره

در پنجره های دوجداره به دلیل استفاده از شیشه دوجداره و همچنین پروفیل های دارای نوار درزبندی، شدت نفوذ آلودگی صوتی کاهش پیدا کرده و موجب ایجاد محیطی آرام و دلنشین در منزل یا محیط کار ما می شود.

صداگیری پنجره دوجداره

ایجاد صدا در درب و پنجره و عدم عملکرد مناسب عایق صوتی می تواند سبب ازار افراد ساکن در محیط شود و همچنین تداوم ان می تواند منجر به خرابی انها نیز گردد و همچنین سردرد، خستگی، خشم و … را برای افراد به همراه بیاورد.

اما تمام این مسائل در شرایطی امکان‌پذیر است که مراحل تولید و نصب پنجره به درستی و مطابق استاندارد انجام گرفته باشد. گاهی ممکن است به دلیل فرسودگی نوارهای درزبندی و یا استفاده از چسب های بی کیفیت، عایق بندی پنجره در مقابل آلودگی صوتی به درستی انجام نشود.

تاثیر نوارهای درزبندی در صداگیری پنجره دوجداره

لازم است بدانید که نوارهای درزبندی نصب شده به روی پروفیل های درب و پنجره قابلیت تعویض با نمونه جدید را دارند. از این رو امکان بازگشت عملکرد پنجره به روزهای اولیه پس از نصب به سادگی وجود دارد.

گاهی نیز ممکن است فرایند صداگیری پنجره دوجداره لازمه درزبندی اطرف پنجره باشد. منافذی که بین پنجره و دیوار وجود دارد علی رغم کوچک بودن مستعد عبور فرکانس های صوتی به داخل خانه هستند.

منافذی که ممکن است به دلیل ارتفاع محل نصب پنجره به سختی در معرض دید مستقیم باشند. در این صورت لازم است هر دو سمت داخلی و بیرونی پنجره توسط مواد پرکننده و چسب سیلیکون مجددا درزبندی شود.

موضوعی که ممکن است برای هرنوع پنجره ای برای سالیانی پس از نصب اتفاق بیافتد. به طور خلاصه صداگیری پنجره دوحالته به شرط تخیص صحیح محل نفوذ صدا برای تمامی پنجره ها امکان‌پذیر خواهد بود.

صداگیری پنجره دوجداره

صداگیری پنجره دوجداره توسط رگلاژ

عدم عملکرد دقیق قطعات و لولا و عایق بندی نامناسب پنجره باعث ورود صدا از بیرون و ایجاد صدا در حین حرکت انها می شود و همچنین ممکن است بخش های مختلف ان دچار ایراد شده باشند. در اکثر موارد این صدا ها می توانند اخطاری برای بروز ایرادات احتمالی بعدی باشند.

صداگیری پنجره دوجداره توسط رگلاژ

باید خاطر نشان کنیم که استاندارد های زیادی برای تولید این پنجره ها مطرح است و کلیه قطعات انها با یک منطق و محاسبات عددی معین در کنار یک دیگر قرار گرفته اند.

رگلاژ و تنظیم نقش مهمی در صداگیری پنجره ها دارند به طوری که بدون این مورد نمی توان از عایق صوتی استفاده لازم را داشت. باید گفت که تنظیم و عملکرد درست شیشه و یراق آلات به سبب می گردد تا لنگه و فریم به خوبی در هم کیپ شوند و با وجود لاستیک ها هیچ گونه درزی برای عبور صدا وجود نداشته باشد.

استاندارد سازی و ایجاد نظام حرکتی مناسب، رگلاژ پنجره دوجداره را عملیاتی می کند و بار دیگر پنجره در حالت استاندارد زمان تولید خود قرار می گیرد.

تاثیر پروفیل در صداگیری

کیفیت پروفیل و درست جوش خوردن در کنار پولیش اصولی از ویژگی های اصلی برای ماندگاری درب و پنجره دوجداره است.

با بررسی نقش پروفیل در صداگیری پنجره دوجداره این موضوع مشخص می شود که با استفاده از فریم های چند کاناله، و استفاده از pvc خالص برای تولید پروفیل، میزان بازدارندگی بیشتری خواهد داشت.

در بحث تعویض پنجره قدیمی با دوجداره نیز از پروفیل های بازسازی بسیار مستحکم با قابلیت عایق پذیری بالا استفاده می شود که میزان بهره وری انرژی را بالا برده و در جلوگیری از ورود الاینده ها و ورود صداهای ناهنجار تاثیرگذار است.

برای صداگیری پنجره دوجداره UPVC بهتر است که در هنگام خرید از تایید شرکت تولید کننده برای همین منظور استفاده شود و اگر نیاز باشد از یک مشاور ماهر کمک گرفته شود.

یو پی وی سی پلاس تولیدکننده انواع پنجره های دوجداره upvc و پنجره آلومینیومی و توری پلیسه  با طراحی اختصاصی و متناسب با نمای ساختمان شما آماده ارائه مشاوره به شما مشتریان گرامی را دارد.

این واحد تولیدی به ماشین آلات پیشرفته و آخرین تکنولوژی ساخت  پنجره بهره‌مند است.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره تلفن های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top