skip to Main Content
5/5 - (1 امتیاز)

برای نگهداری هر وسیله ای نظافت و تمیزکردن آن در طول مدت استفاده ضروری است. نظافت و تمیز کردن توری پنجره دوجداره هم از این قاعده مستثنی نیست.

توری های پلیسه قابلیت نصب در هر قسمت منزل یا محل کار شما را دارند. این توری ها به سرعت قابل نصب هستند و بیشتر تجهیزات آنها بصورت آماده به محل آورده می شوند. برای افزایش طول عمر و کمتر کثیف شدن توری پلیسه‌ای بهتر است زمانیکه پنجره بسته است توری را نیز جمع کنید. در این صورت گرد و خاک و آلاینده‌های هوا کمتر بر روی آن می‌نشیند.

هرگاه پنجره را باز کرده و به تهویه مطبوع نیاز داشتید، تور پلیسه‌ای را نیز باز کنید.

نظافت  و تمیز کردن توری پنجره دوجداره

برای نظافت  و تمیز کردن توری پنجره دوجداره یا همان  توری پلیسه‌ای معمولی از سه روش زیر می‌توانید استفاده کنید:

روش اول :

چهار پیچ توری پنجره دوجداره را که در چهارگوشه آن قرار دارد باز کرده و آن را از قاب پنجره جدا کنید. توری را به حمام منتقل کرده و بشویید. سپس پیچ‌ها را با استفاده از پیچ‌گوشتی شارژی محکم کنید.

روش دوم :

برای نظافت  و تمیز کردن توری پنجره دوجداره می‌توانید از بخارشوی استفاده کنید. در حالتی که توری بسته است با نازل بخارشوی آن را تمیز کنید.

روش سوم:

می توانید از ابزارهای تمیز‌کننده کیس کامپیوتر و یا کفش استفاده کنید. مقداری از کف شوینده را روی توری پاشیده و سپس با اسفنج تمیز روی توری بکشید تا آلودگی‌ها پاک شوند.

روش نظافت و تمیز کردن توری پلیسه دبل فریم

درصورتیکه توری پلیسه ای از نوع دبل فریم باشد ساختار آن اندکی با نوع معمولی متفاوت است. این نوع توری دارای دو عدد فریم است. فریم اول در چهار گوشه پنجره پیچ می‌شود. فریم دوم دارای چندین خار است که خارها در فریم اول جایگیری می‌شوند. برای تمیز‌کردن این مدل توری تنها کافیست که خارهای فریم دوم را جدا کرده و  برای نظافت، آن را به حمام انتقال دهید. بنابراین دیگر نیازی به باز کردن پیچ‌ها نمی‌باشد.

نظافت و تمیز کردن توری-دبل-فریم

نکات مهم در نگهداری توری پلیسه ای پنجره دوجداره

  • بهتر است وقتی پنجره بسته است، توری در قاب آلومینیومی قرار داده شود.
  • در روزهایی که هوا حالتی طوفانی دارد بهترین کار بستن پنجره و قرار دادن توری در قاب خود است.
  • فارغ از میزان و حجم گرد و غبار نشسته بر روی توری، بهتر است شستشوی آن در حالت بسته صورت گیرد. همانطور که قبلا نیز گفته شد، توری بسته را می توان با کمک یک بطری آب معدنی شست و گرد و غبار را از روی آن زدود.
  • به منظور از بین نرفتن حالت پلیسه ای و آکاردئونی توری، بهتر است به توری در حالت باز هیچ گونه ضربه ای وارد نشود.
  • در صورتی که در اثر برخورد ضربه و یا تجمع گرد و غبار حالت آکاردئونی و پلیسه ای پرده از بین رفته باشد، بهترین راهکار خیس کردن توری و جمع کردن آن است. لازم است که توری با دقت و به آرامی جمع شود و در قاب قرار گیرد. قرار دادن توری خیس در قاب موجب برگشتن آن به شکل اولیه خود می شود.

 

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top