skip to Main Content
5/5 - (2 امتیاز)

علت تفاوت قیمت تولیدکنندگان پنجره دوجداره  و قیمت هایی که شرکت ها اعلام میکنند چیست ؟ دلیل اختلاف قیمتی که بیشتر در میان برندهای ویستا‌بست و وینتک مشاهده می‌شود، چیست؟ با ما همراه باشید تا علت این تفاوت قیمت را بدانید.

در مواردی ممکن است به ازای یک پروفیل واحد مثلاً وین‌تک و یا ویستا‌بست و همچنین انتخاب یک نقشه واحد برای پنجره قیمت‌های متفاوتی به مشتریان اعلام شود.

برای مثال تولیدکننده شماره یک قیمت ۲۰ میلیون و تولید کننده شماره ۲ قیمت ۳۰ میلیون و تولید کننده شماره 3 قیمت 35 میلیون را در پیش فاکتور خود اعلام می‌کنند.

علت این نوسان قیمت که بیشتر در میان برندهای ویستا‌بست و وینتک مشاهده می‌شود، چیه؟

توجه داشته باشید که شرکت‌های وین‌تک و ویستابست در‌ واقع سازنده پروفیل هستند و خود اقدام به تولید پنجره نمی‌کنند.

این دو کارخانه شاخه‌های پروفیل را در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌دهند. در ادامه سازندگان درب و پنجره بر روی پروفیل‌ها، متریال خاصی را نصب کرده و محصول نهایی را تولید می‌کنند.

تفاوت قیمت پنجره دوجداره

شرکت‌های ویستابست و وینتک اگر چه خود سازنده درب و پنجره نیستند اما استانداردهای خاصی را برای ساخت محصول و شرایط نگهداری پروفیل های خود ارائه داده‌اند که تولیدکنندگان ملزم به رعایت آنها هستند.

اما آیا تمامی سازندگان درب و پنجره چنین شرایطی را رعایت می‌کنند؟ در‌واقع همین مسئله و تبعات آن است که باعث ایجاد اختلاف قیمت در پنجره تولیدی می‌شود. ما در ادامه مطلب به بررسی تک تک این عوامل پرداخته ایم.

ارزان ترین قیمت پنجره دوجداره

مهمترین علت تفاوت قیمت تولید‌کنندگان پنجره‌ های upvc

1-شرایط نگهداری پروفیل

پروفیل‌ها پس از اتمام ساخت از زمان خروج از کارخانه تا تحویل به تولید‌کننده بایستی در شرایط مناسبی نگهداری شوند. بطور کلی عواملی چون رطوبت، نور، حرارت و حتی وزش باد باعث تغییر فرم پروفیل می‌شود. برای مثال پروفیل‌ها نبایستی در زیر آفتاب و یا باران قرار گیرند. محل نگهداری آنها نبایستی گرم و یا سرد باشد.

زیرا پروفایل در حالت خام به دلیل آنکه گالوانیزه در ساختار آن قرار نگرفته است نسبت به تغییر فرم بسیار حساس است. به تغییر در فرم پروفیل اصطلاحاً تاب برداشتن گفته می‌شود.

اگرچه ممکن است این تغییر فرم با چشم دیده نشود اما در زمان نصب باعث ایجاد مشکلاتی در عایق بندی پنجره می‌شود. در مواردی با اینکه رگلاژ پنجره به درستی انجام شده و یراق‌آلات باکیفیت در ساخت آن بکار رفته است اما از زیر شیشه‌های پنجره نفوذ باد را حس خواهید کرد.

بیشتر بدانید : یو پی وی سی چیست؟

در مورد پروفیل‌های وین‌تک یا ویستا‌بست امکان پیگیری فروشنده پروفیل وجود دارد. زیرا این دو شرکت سریال‌نامبر و تاریخ تولید را بر روی پروفیل‌های خود درج می کنند. اگر این سریال‌نامبر را در اختیار شرکت های وین‌تک و ویستابست قرار دهید می‌توانند به شما بگویند که این شاخه پروفیل به چه کسی فروخته شده است.

تفاوت قیمت تولید کنندگان پنجره دوجداره upvc - شرایط نگهداری و انبار پروفیل upvc

2-واسطه‌گری

یکی از مشکلات رایج در عرضه پروفیل‌ها واسطه‌گری است. طی این مدت به دلیل دست به دست شدن و تغییر مداوم شرایط نگهداری مشکل تاب برداشتن حتمی است. از طرفی قیمت پروفیل‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند.

اما در نهایت ممکن است پروفیل تاب برداشته به دست سازنده درب و پنجره برسد. در این صورت تولید کننده، پروفیل‌ها را با قیمت بسیار کمتری برای شما حساب می‌کند. در این مورد حتما به کیفیت پروفیل شک کنید. زیرا یکی از دلایل اصلی زیرقیمت بودن پروفیل‌ها افت کیفیت و تاب برداشتن آنها است.

تفاوت قیمت تولید کنندگان پنجره دوجداره upvc واسطه پنجره دوجداره

3-تقلبی بودن پروفیل

در برخی موارد پروفیل‌های کاربردی در ساخت پنجره تقلبی بوده و اصلا تولید شرکت‌های وین تک و ویستابست و هافمن نمی‌باشد. حقیقت آن است که تولید کننده پنجره به کارخانه‌های کوچکتر سفارش می‌دهد تا بر روی پروفیل‌ها، برچسب‌های وین تک و ویستابست بزند.

4-  رعایت نکردن استانداردهای ساخت

شرکت‌های سازنده پروفیل معمولا استانداردی را برای استفاده از پروفیل های تولیدی خود در ساخت درب و پنجره تعیین می‌کند. برای مثال در سرتاسر پروفیل بایستی گالوانیزه استاندارد با ضخامت 1.5 سانتی متر استفاده شود.

اما تولید کننده تنها در وسط پروفیل از گالوانیزه استاندارد استفاده می کند و ابتدا و انتهای پروفیل فاقد گالوانیزه بوده و یا دارای گالوانیزه های غیر استاندارد با ضخامت کمتر است.

استاندارد ساخت پنجره

در این صورت هم مسئله کم فروشی گالوانیزه رخ داده و هم از گالوانیزه غیر‌استاندارد استفاده شده است.

استفاده از گالوانیزه‌های ضعیف و غیراستاندارد مثلاً با ضخامت 1 سانتی متر در ساخت پنجره باعث می شود تا پنجره تاب برداشته و باران، سرما و گرما به راحتی به داخل ساختمان نفوذ کند. در اینصورت چاره‌ای جز تعویض پنجره بصورت کامل نیست.

5- استفاده از crp بجای گالوانیزه

در مواردی به جای استفاده از گالوانیزه از crp استفاده می‌شود. crp ماده‌ای شبیه به پروفیل پلاستیکی است که فاقد استحکام بوده و منجر به تاب برداشتن پنجره می‌شود. علت این مسئله به گران بودن گالوانیزه و جبران هزینه‌ها با استفاده از crp برمی‌گردد.

6- خوب نبودن ملزومات

در مواردی نیز ممکن است از گالوانیزه استاندارد استفاده شده و حتی شرایط نگهداری پروفیل نیز خوب بوده است، اما به جای آنکه از زوار، لاستیک و یا کانکتور استاندارد استفاده شود از کانکتور ریخته‌گری یا پلاستیکی استفاده شده است. از طرفی به دلیل ریز بودن این کانکتورها و عدم امکان مشاهده و بررسی کسی متوجه این مسئله نمی‌شود.

تفاوت قیمت تولیدکنندگان پنجره

7-فیک بودن نمایندگی

بسیاری از تولیدکنندگانی که خود را نمایندگی ویستابست معرفی می کنند در واقع خود نمایندگی مستقیم نیستند. بلکه متریال موردنیاز خود را از نمایندگی‌های آشنا تامین می‌کنند و خود را به عنوان نمایندگی شرکت معرفی می‌کنند. به همین دلیل است که قیمت‌های ارائه شده در فاکتور آنها با قیمت نمایندگی‌های اصلی متفاوت است.

8-ماشین‌آلات ساخت

شرکت ویستا‌بست به عنوان الزامات ساخت، تولیدکنندگان پنجره‌های دوجداره را ملزم به استفاده از دستگاه های دوسر و چهارسر کرده است و استفاده از دستگاه‌های تک سر ممنوع است. چرا که دستگاه های دوسر و چهارسر اندازه ها را به صورت ماشینی و دقیق تر محاسبه می‌کنند. همچنین در مورد اتصالات پنجره جوشکاری تمیزتری انجام می‌شود.

بیشتر بدانید : مراحل مهم قبل از ساخت در و پنجره دوجداره

9-یراق آلات VHS یا اندو

مورد بعدی مربوط به استفاده از یراق آلات VHS یا اندو است. این یراق آلات دارای انواع اصل و تقلبی است که تفاوت در جنس آنها می‌باشد. جنس نمونه اصلی از گالوانیزه است در صورتی که نمونه‌های تقلبی با استفاده از استیل ساخته می‌شوند. یراق آلات تقلبی از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند باعث کاهش طول عمر پنجره دوجداره می‌شوند.

10-جنس و نوع شیشه کاربردی

ممکن است که تولید کننده از شیشه‌های موج دار، ضعیف، کارگاهی، شسته نشده و گاز نخورده استفاده کند و یا شیشه‌هایی که خیلی دقیق برش نخورده باشند.

در صورتی که برای یک پنجره دوجداره استاندارد صرفا بایستی از شیشه صنعتی سوپر کلیر شفاف و شسته شده با دستگاه استفاده شود. یکی از دلایلی که شیشه‌های پنجره دوجداره در زمستان بخار می‌گیرد به دلیل باز شدن چسب آنها است که هوا را به فضای دو شیشه می‌کشد.

11-نصب غیر استاندارد

دلیل دیگر بر اختلاف قیمت پنجره دوجداره به عملیات نصب غیراستاندارد و غیرحرفه‌ای بازمی‌گردد. نصاب بایستی اندازه‌گیری‌ها را دقیق انجام دهد‌. پنجره نهایتاً ۳ میلی‌متر از یک سمت و از سمت دیگر نیز ۳ میلیمتر کوتاه‌تر باشد. در مجموع ۶ میلیمتر امکان اختلاف وجود دارد که این فضای خالی با چسب پر می‌شود.

اما اگر این اختلاف از هر طرف یک سانتی متر باشد و مابقی آن با فوم پر شود، چنین پنجره‌ ای در ادامه مشکلات فراوانی را برای شما به دنبال می‌آورد.

علاوه بر اندازه‌گیری دقیق نصاب بایستی از پیچ‌ها به تعداد استاندارد استفاده کند. لاستیکی که زیر شیشه قرار می‌گیرد به مقدار لازم باشد تا پنجره به درستی فیکس شود. پنجره خیلی قشنگ چسب خورده و رگلاژ آن نیز به خوبی انجام شود.

در نهایت یک نصب تمیز و شسته رفته انجام گیرد. برای این مورد لازم است تا از یک نصاب متعهد و حرفه ای کمک گرفته شود. اهمیت این موضوع در زمان‌های بازسازی ساختمان دوچندان نیز می شود، زیرا در بازسازی لازم است تا پنجره قدیمی کنده شود.

12-زمان تحویل سفارش

از دیگر دلایل ریز برای اختلاف قیمت پنجره‌های دوجداره می توان به تاخیر در تحویل سفارشات اشاره کرد. خوش قولی تولید کننده و تحویل به موقع سفارش در جلب رضایت مشتری نقش مهمی دارد. این به معنای صرف وقت بیشتر به ازای گرفتن سفارشات کمتر اما ارائه محصول با کیفیت‌تر است.

بیشتر بدانید: ارزان ترین قیمت پنجره دوجداره

شرکت یو پی وی سی پلاس فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ با هدف تولید درب و پنجره‌های لوکس چه از نوع ترمال بریک آلومینیومی درجه یک و چه UPVC که تولید ویستابست و وین تک است آغاز کرد.

هدف یو پی وی سی پلاس این بوده که هم پنجره‌های ترمال بریک و هم upvc را با استفاده از متریال درجه یک و برندهای معتبر، دستگاه‌های پیشرفته، شیشه‌های صنعتی و یراق‌آلات استاندارد تولید کند.

upvc پلاس همواره این استراتژی را در دستور کار خود قرار داده است و تا به امروز از عرضه پنجره‌های بی کیفیت و استفاده پروفیل‌های تولید برندهای غیر متفرقه اجتناب کرده است.

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top