skip to Main Content
5/5 - (1 امتیاز)

یراق پنجره دوجداره آلومینیومی ترمال بریک، قطعاتی هستند که برای اتصال، باز و بسته کردن، قفل کردن و تنظیم پنجره های ترمال بریک به کار می روند.

یراق پنجره ترمال بریک باید با کیفیت بالا و مقاوم در برابر عوامل محیطی باشند. از جمله یراق پنجره دوجداره آلومینیومی ترمال بریک می توان به دستگیره، اسپانیولیت، لولا، قفل، کانکتور، ماستیک و غیره اشاره کرد. برای انتخاب یراق پنجره ترمال بریک باید به نوع پنجره، ابعاد پنجره، رنگ پنجره، نوع شیشه و سبک معماری توجه کرد.

انواع یراق پنجره دوجداره آلومینیومی ترمال بریک

همچون انواع پنجره آلومینیومی با شیشه دوجداره، پنجره های ترمال بریک نیز از یراق آلات مختلفی استفاده می کنند. برخی از انواع یراق پنجره دوجداره آلومینیومی ترمال بریک در زیر اشاره شده است:

  1. اسپانیولت
  2. دستگیره
  3. قفل
  4. لولا
  5. کانکتور
  6. فیکسر
  7. ماستیک

انواع یراق پنجره دوجداره آلومینیومی ترمال بریک

اسپانیولت پنجره دوجداره

اسپانیولیت نوعی یراق پنجره آلومینیومی ترمال بریک و upvc است که در و پنجره با چند زبانه کوچک در امتداد طولی پروفیل، لنگه را به چهارچوب قفل می‌نماید و با درگیر شدن به کیپر لنگه درب یا پنجره به صورت محکم به چارچوب می‌چسبد.

این یراق باعث افزایش عایق بندی و مقاومت در برابر رطوبت و زنگ زدگی می‌شود. اسپانیولت پنجره تک حالته یا دو حالته باشند. اسپانیولیت تک حالته فقط قفل کردن را انجام می‌دهد، اما اسپانیولیت دو حالته علاوه بر قفل کردن، امکان باز کردن پنجره به صورت تهویه را نیز فراهم می‌کند.

بیشتر بدانید: قیمت پنجره آلومینیومی برای بالکن 

دستگیره پنجره ترمال بریک

دستگیره پنجره آلومینیومی ترمال بریک یک نوع یراق است که در پنجره‌های آلومینیومی با سیستم شکست حرارتی یا ترمال بریک استفاده می‌شود. این نوع پنجره‌ها دارای عملکرد حرارتی و صوتی بهتری هستند و می‌توانند در محیط‌های مختلف نصب شوند.

این یراق پنجره دوجداره آلومینیومی ترمال بریک معمولاً از جنس آلومینیوم یا فولاد ضد زنگ ساخته می‌شود و دارای طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی است. دستگیره پنجره آلومینیومی ترمال بریک می‌تواند به صورت کشویی، چرخشی، تیلت و ترن یا ترن اند تیلت باشد.

 

 

اسپانیولت پنجره دوجداره

انواع لولای پنجره ترمال بریک

لولا پنجره ترمال بریک نیز یک نوع یراق است که در پنجره‌های آلومینیومی با سیستم شکست حرارتی یا ترمال بریک استفاده می‌شود.

این یراق پنجره دوجداره آلومینیومی ترمال بریک معمولاً از جنس آلومینیوم یا فولاد ضد زنگ ساخته می‌شود و دارای طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی است. لولا پنجره ترمال بریک می‌تواند بر حسب نوع پنجره یعنی کشویی، چرخشی و… متفاوت باشد.

کانکتور پنجره آلومینیومی

دیگر یراق پنجره دوجداره آلومینیومی ترمال بریک، کانکتور است. کانکتور پنجره آلومینیومی یک نوع یراق است که دو پروفیل فریم و مولیون را به هم متصل می‌کند. این یراق از جنس فولاد یا زاماک ساخته می‌شود و دارای هشت سوراخ است که با پیچ‌هایی به پروفیل‌ها محکم می‌شود.

کانکتور پنجره آلومینیومی می‌تواند در پنجره‌های آلومینیومی با سیستم شکست حرارتی یا ترمال بریک استفاده شود. این نوع پنجره‌ها دارای عملکرد حرارتی و صوتی بهتری هستند و می‌توانند در محیط‌های مختلف نصب شوند.

فیکسر ترمال بریک

فیکسر ترمال بریک یک نوع یراق است که دو پروفیل آلومینیومی را به هم متصل می‌کند. این یراق از جنس آلومینیوم یا زاماک ساخته می‌شود و دارای چهار سوراخ است که با پیچ‌هایی به پروفیل‌ها محکم می‌شود. فیکسر ترمال بریک در پنجره‌های آلومینیومی با سیستم شکست حرارتی یا ترمال بریک استفاده می‌شود.

ماستیک پنجره ترمال بریک

تفاوت فیکسر و کانکتور

کانکتور و فیکسر ترمال بریک دو نوع متفاوت از یراق پنجره دوجداره آلومینیومی ترمال بریک هستند و برای اتصال پروفیل‌های آلومینیومی به هم استفاده می‌شوند. همانطور که اشاره شد، کانکتور برای اتصال فریم و مولیون و فیکسر برای اتصال دو پروفیل آلومینیومی به کار می‌رود.

کانکتور و فیکسر ترمال بریک از نظر شکل و ابعاد نیز با هم تفاوت دارند. کانکتور دارای هشت سوراخ و فیکسر دارای چهار سوراخ است. همچنین کانکتور و فیکسر ترمال بریک از نظر قیمت نیز متفاوت هستند و کانکتور ارزان‌تر از فیکسر است.

بیشتر بدانید: قیمت پنجره آلومینیومی برای بالکن 

ماستیک پنجره ترمال بریک

ماستیک پنجره ترمال بریک یک نوع چسب و درزگیر است که برای آب بندی و اتصال پنجره‌های آلومینیومی به دیوار یا سایر مصالح استفاده می‌شود. این نوع یراق پنجره دوجداره آلومینیومی ترمال بریک می‌تواند از نوع سیلیکون، پلی یورتان، اکرولیک یا قیری باشد. هر کدام از این انواع ماستیک‌ها دارای خصوصیات، کاربردها و مزایای مختلفی هستند.

برخی از ویژگی‌های ماستیک پنجره آلومینیومی عبارتند از:

  1. چسبندگی بالا به انواع مصالح ساختمانی
  2. مقاومت در برابر رطوبت، زنگ زدگی، گرد و غبار و تغییرات دما
  3. انعطاف پذیری و عدم ترک خوردگی
  4. قابلیت رنگ‌آمیزی با انواع رنگ‌های مبتنی بر آب یا تینر
  5. غیر سمی و قابل استفاده در محیط‌هایی که با آب آشامیدنی برخورد دارند

شما می توانید برای تهیه پنجره های آلومینیومی ترمال بریک ساخته شده با بهترین و با کیفیت ترین یراق آلات به وبسایت یو پی وی سی پلاس مراجعه کنید.

 

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top