skip to Main Content
5/5 - (1 امتیاز)

قیمت پنجره آلومینیومی برای بالکن تحت تأثیر عوامل متعددی قرار می‌گیرد. این عوامل شامل ابعاد و اندازه، طراحی و نوعی ساخت، جنس پروفیل، نوع شیشه و ویژگی های عایق، برند و همچنین نصب پنجره می شود.

به طور کلی پنجره دوجداره در نوع آلومینیومی و یو پی وی سی محبوبیت بسیاری دارند و در این بین نوع آلومینیومی گران‌تر از یو پی وی سی است؛ در ادامه بیشتر به قیمت پنجره آلومینیومی برای بالکن پرداخته ایم.

تأثیر پروفیل بر قیمت پنجره آلومینیومی برای بالکن

در یک دسته‌بندی شناخته شده، پروفیل‌های پنجره آلومینیومی به دو دسته اصلی، یعنی پروفیل‌های نرمال و ترمال بریک، تقسیم می‌شوند. پروفیل نرمال، در پنجره‌های آلومینیومی، دارای طراحی باریک بوده و خاصیت عایق‌بندی ندارد.

در مقابل پروفیل پنجره آلومینیومی ترمال بریک دارای مقاومت بالا در برابر انتقال حرارت و سرما است و این خاصیت با استفاده از تیغه پلی آمید در ساختار پنجره به دست می‌آید. بهترین برند پروفیل آلومینیومی این نوع پروفیل ها را عرضه می کند.

با توجه به این توضیحات، قیمت پنجره آلومینیومی برای بالکن تولید شده با پروفیل آلومینیومی ترمال بریک گران‌تر از نوع معمولی خواهد بود.

بیشتر بدانید: محاسبه وزن درب و پنجره آلومینیومی

تأثیر پروفیل بر قیمت پنجره آلومینیومی برای بالکن

ابعاد و اندازه پنجره آلومینیومی برای بالکن

یکی از عوامل دیگری که بر قیمت پنجره آلومینیومی برای بالکن تأثیر گذار می گذارد، ابعاد پنجره است. هرچه پنجره بزرگ‌تر باشد، نیاز به آلومینیوم بیشتری خواهد داشت و به همین دلیل انتظار می‌رود که هزینه بیشتری نیز برای مشتری به همراه داشته باشد.

علاوه بر این، نصب و حمل و نقل پنجره‌های بزرگ‌تر معمولاً پیچیده‌تر است و نیاز به تجهیزات خاصی دارد. این مسائل منجر به افزایش هزینه تولید و نصب می‌شوند، و در نتیجه قیمت پنجره افزایش می‌یابد. به عبارت دیگر، پنجره‌های کوچکتر معمولاً با قیمت پایین‌تری همراه هستند.

وزن پنجره آلومینیومی برای بالکن و قیمت پنجره

وزن یکی دیگر از عوامل اساسی مؤثر بر قیمت پنجره آلومینیومی برای بالکن است. این وزن به تعداد پنل‌ها، ابعاد، ضخامت، و جزئیات ساختاری پنجره وابسته است.

پنجره‌هایی که دارای وزن بالاتری هستند، نیاز به مواد بیشتری برای تولید دارند و ممکن است به دلیل پیچیدگی‌های فنی و ظاهری در ساخت و تولید آن‌ها، تأثیر گذار بر قیمت پنجره آلومینیومی باشند. از طرف دیگر، نیاز به مواد بیشتر و افزایش وزن ممکن است به افزایش هزینه تولید و نصب منجر شود.

ضخامت پروفیل پنجره آلومینیومی بالکن

ضخامت پروفیل پنجره آلومینیومی بالکن

یکی دیگر از جوانبی که باید در قیمت پنجره آلومینیومی برای بالکن در نظر گرفت، ضخامت ورق پروفیل است. این ضخامت باید به گونه‌ای باشد که بتوان شیشه دوجداره را بر روی آن نصب کرد و استحکام کافی را فراهم نماید.

پنجره های بالکن به دلیل ابعاد بیشتر پروفیل بیشتری نیز مصرف می کنند که این موضوع ضخامت، ابعاد و وزن را تحت تأثیر قرار داده و سرجمع قیمت را نیز بالا می برد.

آنادایز پنجره دوجداره آلومینیومی برای بالکن

برخی اقدامات در فرآیند تولید پنجره آلومینیومی به نحوی است که شاید خود را در محصول نهایی چندان نشان ندهد ولی بر کیفیت بهره‌برداری و البته قیمت محصول تأثیر خواهد گذاشت.

فرآیند آنادایز با ایجاد یک لایه متخلخل از اکسید بر روی پروفیل، ماندگاری رنگ آن را برای چندین دهه تضمین می کند. آنادایز همچنین سبب ایجاد مقاومت بالا، اشتعال ناپذیری و براق شدن و جلا گرفتن پنجره آلومینیومی می شود و البته بر قیمت پنجره آلومینیومی برای بالکن تأثیر می گذارد.

هزینه جا به جایی و نصب پنجره آلومینیومی

هزینه جا به جایی و نصب پنجره آلومینیومی

هزینه حمل و نقل پنجره و یراق آلات آن از محل تولید به محل نصب نیز به صورت مستقیم بر هزینه نهایی و قیمت پنجره آلومینیومی برای بالکن تأثیر می گذارد. بنابراین فاصله جغرافیایی بین محل تولید و نصب می‌تواند باعث افزایش هزینه حمل و نقل گردد.

همچنین، اگر پنجره‌ها به دلیل ابعاد بزرگ یا وزن زیاد نیاز به تجهیزات خاصی برای حمل و نقل داشته باشند، ممکن است هزینه حمل و نقل افزایش یابد. به عنوان مثال پنجره هایی با بازشو از بالا در ترکیب با پنجره های بالکونی به کار گرفته می شوند که همین موضوع یا نظایر آن می تواند بر قیمت تمام شده پنجره آلومینیومی تأثیر بگذارد؛ بنابراین، مکان محل تولید و نصب به طریق چشم‌گیری بر قیمت پنجره تأثیر می‌گذارد.

بیشتر بدانید: بهترین برند پروفیل آلومینیومی

نکته پایانی

در این مطلب به قیمت پنجره آلومینیومی برای بالکن و عوامل مؤثر بر آن پرداختیم؛ همانطور که اشاره شد مواردی چون ابعاد، وزن و ضخامت پروفیل در کنار ترمال بریک یا نرمال بودن آن و همچنین هزینه حمل و نقل بر قیمت پنجره تاثیر گذار است.

شما می توانید برای سفارش انواع پنجره دوجداره به وبسایت یو پی وی سی پلاس مراجعه کرده و با شماره های موجود بر روی وبسایت تماس بگیرید.

 

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top