skip to Main Content
5/5 - (1 امتیاز)

طراحی و ساخت سازه پنجره مستلزم انتخاب پروفیل‌های مناسب از لحاظ وزن و کیفیت آن ها است؛ از این رو محاسبه وزن درب و پنجره آلومینیومی از اهمیت بسیاری برخوردار است. این مسئله به دلیل تأثیر وزن بر عملکرد سازه، مقاومت سازه و همچنین هزینه‌های حمل و نقل و نصب بسیار مهم است.

اهمیت بالای تأثیر وزن بر عملکرد درب و پنجره دوجداره آلومینیومی باعث شده تا محاسبه وزن درب و پنجره آلومینیومی اهمیت بالایی داشته باشد، که در ادامه نیز به همین موضوع و نحوه محاسبه آن پرداخته ایم.

نحوه محاسبه وزن درب و پنجره آلومینیومی

استفاده از فرمول‌های دقیق و محاسبات دقیق برای کنترل وزن پروفیل و نصب پنجره آلومینیومی بسیار مهم است، یکی از این فرمول ها که می توانید برای محاسبه وزن پروفیل آلومینیوم از آن استفاده کنید عبارت است از:

وزن = حجم × چگالی

چگالی آلومینیوم حدود 2.7 g/cm³ (یا 2700 kg/m³) است، پس با استفاده از این مقدار و حجم پروفیل، می توانید وزن آلومینوم را محاسبه کنید. برای محاسبه دقیق‌تر، ممکن است نیاز به محاسبه حجم هر قطعه پروفیل براساس ابعاد و شکل آن داشته باشید.

نحوه محاسبه وزن درب و پنجره آلومینیومی

محاسبه وزن پروفیل آلومینیوم برای در و پنجره

روش دیگری که می توان برای محاسبه وزن درب و پنجره آلومینیومی به کار گرفت، بیشتر بر وزن پروفیل تمرکز دارد؛ برای این منظور باید از فرمول زیر بهره‌گیری کنید:

وزن پروفیل آلومینیوم = ضخامت × طول × عرض × چگالی (2.7)

محاسبه وزن ورق آلومینوم برای در و پنجره آلومینومی

اگر بخواهید وزن ورق آلومینیوم را در نظر بگیرید، روش محاسبه وزن درب و پنجره آلومینیومی به صورت زیر خواهد بود:

وزن ورق آلومینیوم = طول × عرض × ضخامت × 2.66

محاسبه وزن پروفیل آلومینیوم برای در و پنجره

توجه به چگالی آلومینیوم در محاسبه وزن

در هر دو فرمول وزن پروفیل و وزن ورق، چگالی آلومینیوم را معمولاً با 2.7 (g/cm³) یا 2700 (kg/m³) محاسبه می‌کنند، با این حال، شما می‌توانید به طور دقیقتر از ارقام دقیق‌تر برای چگالی استفاده کنید. به‌علاوه، توجه داشته باشید که واحدهای مورد استفاده در این فرمول‌ها باید یکسان باشند.

به عنوان مثال، اگر ابعاد را به میلی‌متر می‌گیرید، چگالی نیز باید به ازای میلی‌متر مکعب باشد. این نکات کمک می‌کنند تا محاسبه وزن درب و پنجره آلومینیومی را دقیق‌تر و صحیح‌تر انجام داده باشید.

محاسبه وزن آلومینیوم خالص مصرفی برای درب و پنجره

برای محاسبه وزن درب و پنجره آلومینیومی می توان از فرمول قیمت آلومینیوم مصرفی کمک گرفت و در این میان به یک نسبت و تناسب ساده متوصل شد. محاسبه قیمت پنجره آلومینیومی بر اساس وزن و قیمت هر کیلوگرم، بر اساس فرمول زیر انجام می شود:

قیمت آلومینیوم مصرفی = وزن آلومینیوم مصرفی * قیمت هر کیلوگرم آلومینیوم

با استفاده از مقادیر فرضی زیر چنان خواهیم داشت:

وزن آلومینیوم مصرفی = مجهول

قیمت هر کیلوگرم آلومینیوم = 45,000 تومان

قیمت آلومینیوم مصرفی = 2,475,000 تومان

که تقسیم قیمت آلومینیوم مصرفی بر قیمت هر کیلوگرم ما را به عدد 55 خواهد رساند که یعنی 55 کیلوگرم صرف شده است.

عوامل مؤثر بر وزن در و پنجره آلومینیومی

عوامل مؤثر بر وزن در و پنجره آلومینیومی

پیشتر در مورد روش های محاسبه وزن درب و پنجره آلومینیومی مؤثر صحبت کردیم و حالا در پایان باید به عواملی که بر این پارامتر تأثیر می گذارند نیز اشاره ای داشته باشیم که شامل موارد زیر هستند:

  • متریال: آلیاژ به کار رفته در تولید یک ورق آلومینیوم به طور مستقیم بر وزن نهایی محصول تاثیرگذار خواهد بود.
  • شکل مقطع: مقطع یک پروفیل پنجره آلومینیومی می تواند به صورت گرد، چهار پهلو، تسمه ای، شش پر، هشت پر، ورق، صفحه پلیت، تیوب، رینگ یا لوله باشد که همه آنها بر وزن تأثیرگذار هستند.
  • تعداد و ابعاد: تعداد ورق یا شاخه های لوله مورد نیاز و ابعاد آن برای انجام پروژه بر وزن کلی پروفیل مؤثر است.

نکته پایانی

در این مطلب به محاسبه وزن درب و پنجره آلومینیومی پرداختیم؛ وزن آلومینیوم می تواند بر اساس فرمول قیمت، پروفیل، ورق و حجم محاسبه شود که شما برای انتخاب بهتر و دقیق تر محصول به آن نیاز خواهید داشت.

در صورت نیاز به استعلام قیمت و وزن پنجره دوجداره آلومینیومی می توانید به وبسایت یو پی وی سی پلاس مراجعه و با شماره های موجود بر روی وبسایت تماس بگیرید.

متا: محاسبه وزن درب و پنجره آلومینیومی می توانید بر اساس فرمول قیمت، پروفیل، ورق و حجم عمل کنید؛ همچنین می توانید وزن را از فروشنده استعلام کنید.

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top