skip to Main Content
5/5 - (2 امتیاز)

پنجره های آلومینیومی از دیرباز برای استفاده در ساختمان ها رواج داشته اند؛ امروزه با به میان آمدن شرکت های متفاوت تولید پروفیل و انواع پنجره دوجداره آلومینیومی، جستجو برای بهترین تولید کننده پنجره آلومینیومی نیز بیشتر شده است.

پنجره های آلومینیومی در دو نوع ساده و ترمال بریک تولید می شوند که نوع ترمال بریک بهترین عملکرد حرارتی را از خود نشان می دهد. رنگ آمیزی، استانداردهای پروفیل و نوع شیشه در تولید بهترین پنجره آلومینیومی نقش دارد. در ادامه شما را با معیارهای یافتن بهترین تولید کننده پنجره آلومینیومی آشنا می کنیم.

بهترین تولید کننده پنجره آلومینیومی ترمال بریک

پنجره های آلومینیومی قدیمی را به خاطر بیاورید؛ درز سرما از آن ها یکی از مشکلات فصل زمستان بود. پنجره های جدید آلومینیومی که به بازار آمد، پروفیلش را از عرض به دو نیم کردند و درز آن نیمه را با تیغه ای از پلی آمید دوختند؛ به این ترتیب مهمترین مزایای پنجره آلومینیومی ترمال بریک ایجاد دیواری قوی در برابر عبور حرارت است.

شاید بپرسید ارتباط این موضوع با بهترین تولید کننده پنجره آلومینیومی کجاست؟ اگر بخواهید بهترین پنجره آلومینیومی را داشته باشید باید نوع ترمال بریک را انتخاب کنید. بهترین تولید کننده پنجره آلومینیومی، این پنجره را با بهترین کیفیت از لحاظ تیغه عایق و شیشه تولید می کند.

بهترین تولید کننده پنجره آلومینیومی ترمال بریک

استاندارد آب بندی و هوابندی پنجره آلومینیومی

بهترین تولید کننده پنجره آلومینیومی باید دو استاندارد مهم آب‌بندی و هوابندی را برای طراحی محصولاتشان رعایت کنند:

  • استاندارد آب‌بندی با عنوان Class 9A EN 12208 شناخته می‌شود که میزان مقاومت پنجره در برابر نفوذ آب را مشخص می‌کند.
  • همچنین استاندارد هوابندی مهم Class 4 EN 12211 است که روش‌های تعیین مقاومت پنجره آلومینیومی را در برابر فشار باد و فشارهای مثبت و منفی تعریف می‌کند.

پایبندی به این دو استاندارد اروپایی، تضمین‌کننده کیفیت و عملکرد بهینه پنجره‌های آلومینیومی تولید شده است.

تنوع رنگ در پنجره های آلومینیومی

هنگامی که به یک بازار می روید، بهترین تولید کننده آن است که سبد محصولاتش علاوه بر کیفیت از تنوع بالایی برخوردار باشد.

تنوع بالا در صنعت در و پنجره خود را به صورت بازشو های متفاوت، ابعاد مختلف و البته طیف وسیعی از رنگ بندی نشان می دهد. پنجره های آلومینیومی طیف وسیعی از رنگ بندی را شامل می شوند که در این بین پنجره آلومینیومی شامپاینی و کرم جزء محبوب ترین ها است و البته قیمت برخی نیز بالاتر است.

استاندارد آب بندی و هوابندی پنجره آلومینیومی

انواع رنگ آمیزی پنجره آلومینیومی

در بخش قبلی از مشخصات بهترین تولید کننده پنجره آلومینیومی به تنوع رنگ بندی اشاره کردیم. شاید بپرسید رنگ آمیزی پنجره آلومینیومی چگونه است؟ دو روش زیر برای این کار وجود دارد:

  • روش پوردی: در این روش، پروفیل پنجره‌های آلومینیومی از طریق نوار نقاله به داخل کابین رنگ‌پاشی منتقل می‌شود و سپس در کوره‌ی پخت رنگ قرار می‌گیرد و تمام سطح آن رنگ آمیزی می شود.
  • روش دکورال: در این روش، پس از انجام فرایند رنگ‌آمیزی پودری، عملیات دکورال بر روی پنجره‌های آلومینیومی اجرا می‌شود. این فرآیند باعث تولید پنجره‌های آلومینیومی جهت به کارگیری در طرح‌های معماری و سنتی می شود.

آنادایز پنجره آلومینیومی

برخی اقدامات در فرآیند تولید پنجره آلومینیومی به نحوی است که شاید خود را در محصول نهایی چندان نشان ندهد ولی بر کیفیت بهره‌برداری آن در سال های مورد استفاده تأثیر خواهد گذاشت؛ آندش یا آنادایز یکی از این فرآیندها است.

بهترین تولید کننده پنجره آلومینیومی نباید از فرآیند آنادایز غافل شود. این فرآیند یا ایجاد یک لایه متخلخل از اکسید بر روی پروفیل، ماندگاری رنگ آن را برای چندین دهه تضمین می کند. آنادایز همچنین سبب ایجاد مقاومت بالا، اشتعال ناپذیری و براق شدن و جلا گرفتن پنجره آلومینیومی می شود.

بهترین قیمت و تولید کننده پنجره آلومینیومی

قیمت پنجره آلومینیومی دوجداره

پنجره های آلومینیومی از ویژگی های بسیاری برخوردار هستند ولی قیمت پنجره های آلومینیومی به نسبت نوع یو پی وی سی بهتر است؛ شاید بپرسید چرا؟ به این دلیل که اولاً قیمت فلز آلومینیوم نسبت به پلاستیک فشرده بالاتر است و دوم اینکه خود تیغه پلی آمید قرار گرفته در میانه پروفیل نیز هزینه تمام شده آن را بالاتر می برد.

اگر قصدتان خرید پنجره آلومینیومی است حتماً ویژگی های بالا را در مورد بهترین تولید کننده پنجره آلومینیومی لحاظ کنید تا برای سال ها خیال تان از بابت کار کرد پنجره راحت باشد.

نکته پایانی

در این مطلب به مشخصه های بهترین تولید کننده پنجره آلومینیومی پرداختیم؛ این تولید کننده باید تنوع بالایی از محصولات را در سبد خود داشته باشد، به روزترین تکنولوژی را در محصولات خود به کار بگیرد و محصولاتش از استاندارد آب بندی و هوابندی روز برخوردار باشد.

اگر می خواهید به بهترین تولید کننده پنجره آلومینیومی مراجعه کنید، راه دوری نروید؛ به وبسایت یو پی وی سی پلاس مراجعه کرده و با شماره های موجود بر روی وبسایت تماس بگیرید. محصولات ما متنوع است و علاوه بر آلومینیوم شامل پو پی وی سی نیز می شود.

 

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top