skip to Main Content
5/5 - (1 امتیاز)

پنجره های آلومینیومی دوجداره یکی از شناخته شده ترین پنجره ها به شمار می آیند و روزانه بسیاری از افراد به دنبال قیمت پروفیل آلومینیوم دوجداره هستند.

پنججره های دوجداره آلومینیومی با نوع پروفیل متفاوت تولید می شوند از جمله پروفیل نرمال و ترمال بریک. تفاوت این دو پروفیل در نوع فریم پنجره و مقاومت حرارتی آن است. در ادامه بیشتر به قیمت پروفیل آلومینیوم دوجداره پرداخته ایم.

تأثیر پروفیل آلومینیوم بر قیمت پنجره

در یک دسته‌بندی شناخته شده، پروفیل‌های پنجره آلومینیومی به دو دسته نرمال و ترمال بریک، تقسیم می‌شوند. پروفیل نرمال، در پنجره‌های آلومینیومی، دارای طراحی باریک بوده و خاصیت عایق‌بندی ندارد.

در مقابل پروفیل پنجره آلومینیومی ترمال بریک دارای مقاومت بالا در برابر انتقال حرارت و سرما است و این خاصیت با استفاده از تیغه پلی آمید در ساختار پنجره به دست می‌آید. با توجه به این توضیحات، قیمت پروفیل آلومینیوم دوجداره از نوع ترمال بریک، نسبت به نوع معمولی گران تر خواهد بود.

بیشتر بدانید: لیست قیمت وین تک

عوامل مؤثر بر قیمت پروفیل آلومینیوم دوجداره

عوامل مؤثر بر قیمت پروفیل آلومینیوم دوجداره

موارد مختلفی بر قیمت پروفیل آلومینیوم دوجداره تأثیرگذار هستند؛ در این زمینه بیش از هرچیز باید موارد زیر را در نظر گرفت:

  • ابعاد و اندازه پنجره: ابعاد و اندازه پنجره دوجداره از جمله عوامل مؤثر در تعیین قیمت نهایی است؛ پنجره‌های بزرگتر نیاز به مقادیر بیشتری از متریال و زمان نصب بیشتری دارند.
  • جنس و نوع شیشه: نوع شیشه‌ای که در پنجره دوجداره استفاده می‌شود نقش قابل توجهی در قیمت نهایی دارد. شیشه‌های ضد سرقت و سیکوریت می توانند قیمت نهایی را افزایش دهند.
  • جنس و نوع پروفیل و فریم: جنس و نوع پروفیل و فریم استفاده شده نیز نقش مهمی در محاسبه قیمت پروفیل آلومینیوم دوجداره دارد. پروفیل‌های با کیفیت بالا و قدرت عایق‌بری بیشتر ممکن است قیمت نهایی را افزایش دهند.
  • تعداد و نوع بازشو‌ها: تعداد و نوع بازشو‌های موجود در پنجره نیز به قیمت آن تأثیر می‌گذارد. برای مثال، پنجره های دو حالته کشویی، گران‌تر هستند.
  • هزینه نصب و راه‌اندازی: هزینه نصب و راه‌اندازی پنجره دوجداره نیز باید در محاسبه قیمت نهایی مد نظر قرار گیرد. نصب پنجره‌های بزرگتر یا پیچیده ممکن است هزینه کار را افزایش دهد.
  • نوسانات اقتصادی و بالا رفتن نرخ ارز: تغییرات نرخ ارز و تأثیر آن بر قیمت مواد اولیه و ابزارآلات مصرفی نیز می‌تواند قیمت پروفیل آلومینیومی را تحت تأثیر قرار دهند.

ابعاد و اندازه پنجره آلومینیومی برای بالکن

ابعاد و اندازه پنجره آلومینیومی برای بالکن

ابعاد پنجره یکی از عوامل بسیار مؤثر بر قیمت پروفیل آلومینیوم دوجداره است. هرچه پنجره بزرگ‌تر باشد، نیاز به آلومینیوم بیشتری خواهد داشت و به همین دلیل انتظار می‌رود که هزینه بیشتری نیز برای مشتری به همراه داشته باشد.

علاوه بر این، نصب و حمل و نقل پنجره‌های بزرگ‌تر معمولاً پیچیده‌تر است و نیاز به تجهیزات خاصی دارد. این مسائل منجر به افزایش هزینه تولید و نصب می‌شوند، و در نتیجه قیمت پنجره افزایش می‌یابد. به عبارت دیگر، پنجره‌های کوچکتر معمولاً با قیمت پایین‌تری همراه هستند.

ضخامت پروفیل پنجره آلومینیومی بالکن

یکی دیگر از جوانبی که باید در قیمت پروفیل پنجره آلومینیوم دوجداره در نظر گرفت، ضخامت ورق پروفیل است. این ضخامت باید به گونه‌ای باشد که بتوان شیشه دوجداره را بر روی آن نصب کرد و استحکام کافی را فراهم نماید.

به عنوان مثال پنجره های بالکن به دلیل ابعاد بیشتر، پروفیل بیشتری نیز مصرف می کنند که این موضوع ضخامت، ابعاد و وزن را تحت تأثیر قرار داده و سرجمع قیمت را نیز بالا می برد.

ضخامت پروفیل پنجره آلومینیومی بالکن

آنادایز پنجره دوجداره آلومینیومی برای بالکن

برخی اقدامات در فرآیند تولید پنجره آلومینیومی به نحوی است که شاید خود را در محصول نهایی چندان نشان ندهد ولی بر کیفیت بهره‌برداری و البته قیمت محصول تأثیر خواهد گذاشت.

فرآیند آنادایز با ایجاد یک لایه متخلخل از اکسید بر روی پروفیل، ماندگاری رنگ آن را برای چندین دهه تضمین می کند. آنادایز همچنین سبب ایجاد مقاومت بالا، اشتعال ناپذیری و براق شدن و جلا گرفتن پنجره آلومینیومی می شود و البته بر قیمت تمام شده پروفیل پنجره آلومینیوم دوجداره اثرگذار است.

بیشتر بدانید: پنجره سایز بزرگ چیست و چه ابعادی دارد؟

نکته پایانی

در این مطلب به قیمت پروفیل آلومینیوم دوجداره پرداختیم. همانطور که اشاره شد عواملی همچون ضخامت، ابعاد، نرمال یا ترمال بریک بودن و سایر عوامل همچون آنادایز بر قیمت تمام شده پروفیل آلومینیومی نقش خواهند داشت.

شما می توانید برای تهیه بهترین پنجره های دوجداره به وبسایت یو پی وی سی پلاس مراجعه کنید.

 

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top