skip to Main Content
5/5 - (1 امتیاز)

در گذشته، درب و پنجره‌های قدیمی از جنس آلومینیوم، آهنی، و چوب، مشکلات و ایرادات زیادی داشتند. یکی از این ایرادات نبود عایق در پنجره‌ها بود و باعث شد که جایگزین کردن پنجره های قدیمی مطرح شود.

با پیشرفت تکنولوژی و تعویض پنجره‌های قدیمی به دوجداره با پروفیل‌های بازسازی یا بال پروازی، این مشکلات بهبود یافته‌اند.

اکنون، عایق‌بندی پنجره‌ها در ساختمان‌های قدیمی نقش بسیار حیاتی ایفا می‌کند. به نحوی که با سرد شدن هوا در فصل پاییز و زمستان، و ورود گرد و خاک و آلودگی صوتی در شهرها و ساختمان‌های واقع در نزدیکی جاده‌ها، نیاز به جایگزین کردن پنجره های قدیمی با دوجداره بسیار اهمیت پیدا کرده است.

عایق در پنجره های قدیمی

عدم عایق بودن پنجره‌های قدیمی به دلایل گوناگونی بوده است؛ یکی از این دلایل می‌تواند فاصله بیش از حد بین پروفیل پنجره‌های آهنی و آلومینیومی قدیمی باشد. دلیل دیگر نیز ممکن است فاصله بین زهوار آهنی و شیشه تک جداره باشد که موجب عبور حرارت و سرما می‌شود.

رسانایی پنجره‌های آلومینیوم و آهنی نیز یکی از دلایل دیگر ایجاد اتلاف انرژی می‌شود. در مناطق سرد، پنجره‌های آهنی و آلومینیومی در طول فصل زمستان به خوبی سرما را از خود عبور می‌دهند و لبه‌های پنجره به دلیل سرمای زیاد یخ می‌زنند.

بنابراین نبود عایق در پنجره های قدیمی مشکلی جدی است و از طرف دیگر، پنجره‌های UPVC به دلیل استفاده از لاستیک‌های خاص که دور تا دور پنجره وجود دارند، عایق مناسبی در تمام فصول سال فراهم می‌کنند.

همچنین، لاستیک‌های دور پنجره به دلیل کیپ شدن پنجره، از نفوذ گرد و خاک و آب به داخل منزل جلوگیری می‌کنند. از این رو جایگزین کردن پنجره های قدیمی با انواع جدیدتر و دوجداره آن مطرح می شود.

بیشتر بدانید: پنجره سایز بزرگ چیست و چه ابعادی دارد؟

عایق در پنجره های قدیمی

روش جایگزین کردن پنجره های قدیمی

دو روش معمول برای تعویض پنجره‌های قدیمی وجود دارند که با توجه به ویژگی‌های ساختمان انتخاب می‌شوند.

  • روش تخریبی: در این روش همانطور که از نامش پیداست، پنجره و قاب قدیمی به طور کامل حذف شده و پنجره جدید با یک قاب جدید نصب می‌شود.
  • روش بازسازی: روش دیگر، در طرح تعویض پنجره های قدیمی، روش بازسازی است که در آن پنجره قدیمی حفظ و با استفاده از پروفیل‌های بازسازی، پنجره جدید بر روی آن نصب می‌شود.

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از روش بازسازی برای جایگزینی پنجره‌های قدیمی خود استفاده کنند زیرا به نسبت روش تخریبی زمان و هزینه کمتری می برد. همچنین، در این روش، فضای داخلی ساختمان تحت هیچ گونه آسیبی قرار نمی‌گیرد و فرآیند با دقت و تمیزی انجام می‌شود.

انواع پنجره جدید برای جایگزینی با نوع قدیمی

انواع پنجره جدید برای جایگزینی با نوع قدیمی

انواع مختلفی از پنجره دوجداره یو پی وی سی برای جایگزین کردن پنجره های قدیمی وجود دارد؛ این پنجره ها بر اساس شکل، نوع بازشو، پروفیل، شیشه و یراق متفاوت هستند. برخی از انواع رایج پنجره دوجداره یو پی وی سی عبارتند از:

  • پنجره کشویی: این نوع پنجره دارای دو یا چند لنگه است که روی ریل های افقی یا عمودی حرکت می کنند. این پنجره ها فضای کمی را اشغال می کنند و مناسب برای مکان های کوچک هستند.
  • پنجره فلوکس واگنی: این نوع پنجره دارای دو یا چند لنگه است که هم می توانند روی ریل حرکت کنند و هم می توانند به صورت تاشو باز و بسته شوند. این پنجره ها فضای بیشتری را باز می کنند و مناسب برای دید پانوراما هستند.
  • پنجره آکاردئونی: این نوع پنجره دارای چندین لنگه است که به صورت تاشو باز و بسته می شوند. این پنجره ها فضای زیادی را باز می کنند و مناسب برای اتصال فضای داخلی و خارجی هستند.
  • پنجره تک حالته: یکی دیگر از پنجره هایی که برای جایگزین کردن پنجره های قدیمی استفاده می شود، پنجره یک لنگه است که فقط به یک جهت باز و بسته می شود. این پنجره ها ساده و ارزان هستند ولی تهویه کمتری را فراهم می کنند.
  • پنجره دوحالته: این نوع پنجره ها دارای یک لنگه هستند و به دو جهت باز و بسته می شود. این پنجره ها امنیت و تهویه بیشتری را فراهم می کنند ولی قیمت بالاتری دارند.

بیشتر بدانید: رنگ بندی پنجره دوجداره

هزینه تعویض پنجره های قدیمی

هزینه تعویض پنجره های قدیمی

اگر تعویض پنجره های قدیمی را داشته باشید، نخستین چیزی که به ذهن تان متبادر می شود قیمت این پنجره ها خواهد بود. در این رابطه باید گفت که عوامل متعددی بر هزینه جایگزین کردن پنجره های قدیمی تاثیرگذار خواهند بود که مهمترینش نوع متریال و سیستم پنجره جدید است.

به عنوان مثال، پنجره‌های آلومینیومی با سیستم ترمال بریک که دارای عایقی قوی هستند، گران‌تر از پنجره‌های ساده آلومینیومی یا یو پی وی سی تمام می شوند.

البته باید در نظر گرفت که هزینه انجام شده برای عایق پنجره های قدیمی ارزشش را دارد و اصلاً پنجره برای همین منظور تعویض می شود که میزان عایق آن بالاتر برود.

بنابراین با توجه به انواع پنجره برای جایگزین کردن پنجره های قدیمی، قیمت آن نیز محاسبه می شود. علاوه بر این موضوع، جنس شیشه پنجره دوجداره نیز بر قیمت آن تاثیرگذار است. شیشه طرح دار، رنگی یا آنتی رفلکس می تواند هزینه طرح تعویض پنجره های قدیمی را بالاتر ببرد.

شما می توانید برای خرید بهترین پنجره های دوجداره و جایگزین کردن آن با انواع قدیمی به وبسایت یو پی وی سی پلاس مراجعه کنید.

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top