skip to Main Content
امتیاز

پنجره دوجداره یکی از مصالح اصلی ساختمانی است و اگر در هنگام ساخت‌وساز به‌درستی نصب نشود، مشکلاتی ایجاد می کند بنابراین رعایت مراحل نصب پنجره آلومینیومی بسیار اهمیت دارد.

نصب پنجره‌های دوجداره آلومینیومی مانند هر کار دیگری نیاز به تخصص دارد و این کار را باید به اهلش بسپارید با این حال در ادامه مراحل نصب پنجره آلومینیومی برای آشنایی بیشتر شما آورده شده است.

چه زمانی باید درب و پنجره آلومینیومی را نصب کرد؟

پنجره‌های دوجداره آلومینیومی احتیاجی به عملیات ساختمانی ندارند بنابراین و برخلاف پنجره‌های دیگر می‌توان آن را در آخرین مرحله ساخت و پیش از رنگ کردن دیوارها و یا نصب کاغذدیواری، نصب کرد.

البته به عنوان نکته ای از مراحل نصب پنجره آلومینیومی بهتر است که در هنگام ساخت یک قاب فلزی در دیوارها تعبیه گردد تا درب و پنجره‌های دوجداره بوسیله پیچ‌های مخصوص و فوم مخصوص به آن متصل گردد.

بیشتر بدانید: نکات مهم در خرید پنجره آلومینیومی استاندارد

چه زمانی باید درب و پنجره آلومینیومی را نصب کرد؟

نصب پنجره دوجداره آلومینیومی در بازسازی

اگر در فرآیند بازسازی ساختمان خود قصد تعویض پنجره‌های محل سکونت کنونی و تبدیل آن به پنجره دوجداره آلومینیومی را دارید، باید بدانید که مراحل نصب پنجره آلومینیومی هم‌زمان با برداشتن پنجره قبلی صورت می گیرد.

به عبارتی دیگر هم‌زمان با کندن و برداشتن پنجره‌های قدیمی، نصب پنجره دوجداره آلومینیومی نیز انجام می‌گیرد. زمان لازم جهت نصب پنجره‌های دوجداره آلومینیومی برای هر واحد، معمولاً بین یک تا دور روز می‌باشد.

نگاهی کلی به مراحل نصب پنجره آلومینیومی

قبل از نصب پنجره آلومینیومی باید از جابجایی بیش‌ از حد فریم جلویگری کرد. درب و پنجره‌های آلومینیومی هنگام نصب ضربات و فشار شدیدی را تحمل می کنند، در حالی در دوران استفاده معمول خود این حد فشار و ضربه به آن‌ها وارد نمی‌شود.

مراحل نصب پنجره‌های آلومینیومی به شرح زیر است:

  • تمیز کردن و رنگ زدن کلاف‌های آهنی جهت افزایش طول عمر و جلوگیری از پوسیدگی
  • پاک‌سازی و تمیز نمودن محل نصب
  • کندن برچسب پروفیل در قسمت‌هایی که پس از نصب شیشه و پنجره دسترسی به آن قسمت‌ها سخت یا غیرممکن می‌شود.
  • نشانه‌گذاری محل نصب پیچ‌ها
  • ایجاد سوراخ‌های نصب در فواصل تعیین‌شده روی فریم و محل نصب
  • جایگذاری و ثابت کردن پنجره و تراز کردن افقی و عمودی
  • درزبندی نهایی با استفاده از تزریق فوم و چسب سیلیکون
  • نصب شیشه‌ها و جا انداختن زهوار
  • رگلاژ کردن پنجره‌ها
  • چک کردن پنجره و یراق‌آلات و رفع ایرادهای احتمالی

نگاهی کلی به مراحل نصب پنجره آلومینیومی

میزان تحمل وزن پنجره آلومینیومی

یک پنجره آلومینیوم خوش ساخت با یراق آلات و پروفیل استاندارد، به ویژه با یراق آلات دو حالته و رگلاژ پذیر، پس از طی کردن مراحل نصب پنجره آلومینیومی می تواند فشار و وزن بیش از یک صد کیلو گرم را در سطح یک لنگه خود پخش و تحمل کند.

به هنگام نصب پنجره آلومینیومی فشارهای بالا به یک سطح کوچک پنجره آلومینیوم در حد سر چکش یا مته معادل 0.5 تا 3 سانتی‌متر مربع وارد می شود؛ همچنین حمل و نقل پنجره های بزرگ آلومینیومی فشار زیادی را به نقاط اتصال تحمیل می کند. چنین فشارهایی پس از نصب پنجره فقط در شرایطی به آن وارد می شود که فرد قصد معدوم کردن و ازبین بردن پنجره را داشته باشد.

نکات ریز مراحل نصب پنجره آلومینیومی

پس از نصب پنجره آلومینیوم و پیش از نصب شیشه باید برچسب قسمتهایی قسمت هایی از پروفیل که پس از نصب شیشه غیرقابل دسترسی می شوند را برداشت و در صورتی که نصاب به این موضوع توجه نداشت باید از طرف خریدار به او گوشزد شود.

برچسب سایر قسمتها نیز باید به هنگام تکمیل ساختمان و زمانی که از نرسیدن گرد و غبار و رنگ به سطح پروفیل مطمئن شدید برداشته شود. معمولاً این کار ۲ الی ۳ ماه پس از نصب باید انجام شود زیرا خشک شدن چسب زیر نور آفتاب، کندن آنها را سخت می کند.

بیشتر بدانید: بهترین پنجره برای باغ و ویلای شمال

نکات ریز مراحل نصب پنجره آلومینیومی

نکته پایانی

در این مطلب به مراحل نصب پنجره آلومینیومی پرداختیم؛ همانطور که اشاره شد، مراحل نصب پنجره آلومینیومی از تمیز کردن و آماده‌سازی محل قرار گیری فریم تا کندن برچسب ها را شامل می شود و در این بین باید عملیات دریل کاری و نصب توسط نصاب ماهر صورت بگیرد تا پنجره آسیب نبیند.

شما می توانید برای انتخاب انواع پنجره های آلومینیومی و یو پی وی سی به سایت یو پی وی سی پلاس سر بزنید. مجموعه تولیدی یو پی وی سی پلاس یکی از تولیدکنندگان قدیمی و با سابقه کاری بالا در حوزه ساخت انواع درب و پنجره های دو جداره است.

استفاده از مواد اولیه مرغوب، طراحی های دقیق و مهندسی ساز و بهره مندی از بروزترین تکنولوژی ساخت باعث شده تا همواره رضایت مشتریان خود را بدست آورد.

در صورتی که نیاز به استعلام قیمت پنجره دوجداره upvc دارید می توانید با شماره های قرار داده شده در وب سایت یا با استفاده از فرم تماس با ما در منو سایت تماس حاصل فرمایید.

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top