skip to Main Content
امتیاز

در خرید پنجره آلومینیومی استاندارد به چه نکاتی باید توجه کرد؟ ابعاد استاندارد پنجره آلومینیومی چقدر است؟ پنجره آلومینیومی چه مارکی بهتر است ؟  این سؤالات برای کسانی که می خواهند این پنجره را برای ساختمانشان تهیه کنند مطرح است.

به طور کلی پنجره آلومینیومی می تواند در اندازه ها و اشکال مختلفی تولید شود اما ابعاد استاندارد پنجره آلومینیومی برای سهولت نصب این پنجره و بهره‌برداری بهتر از آن مورد توجه قرار دارد.

آیتم مهم در عملکرد پنجره آلومینیومی کشویی

عملکرد پنجره های آلومینیومی کشویی وابسته به عرض آن ها است، به عبارتی دیگر هر چقدر عرض لنگه متحرک (بازشو) نسبت به ارتفاع بیشتر باشد، پنجره عملکرد بهتر خواهد بود.

از لحاظ ابعاد استاندارد پنجره آلومینیومی عرض ۸۰ تا ۱۵۰ سانتی‌متر پیشنهاد می شود و همچنین برای ارتفاع نیز بهتر است بین ۱۰۰ تا ۲۲۰ سانتی‌متر باشد.

این نکته را هم در نظر بگیرید به منظور عملکرد مطلوب پنجره دوجداره، باید عرض و ارتفاع آن با یکدیگر تناسب داشته باشند.

بیشتر بدانید: پنجره آلومینیومی ترمال بریک کشویی

ابعاد استاندارد برای پنجره آلومینیومی کشویی

 

ابعاد مناسب برای پنجره آلومینیومی لولایی

ابعاد استاندارد پنجره آلومینیومی لولایی نیز همچون مورد کشویی شامل ابعاد طول و عرض می شود، از این رو ابعاد استاندارد برای عرض پنجره آلومینیومی لولایی حدود ۷۰ تا ۱۰۰ سانتی‌متر و ارتفاع پنجره هم بین ۲۰۰ تا ۲۲۰ سانتی‌متر است.

همچنین عرض بازشو در این پنجره های آلومینیومی دوجداره حدود ۶۰ تا ۷۵ سانتی‌متر و ارتفاع آن حدود ۱۰۰ تا ۱۸۰ سانتی‌متر می باشد.

استفاده از پروفیل درب آلومینیومی برای پنجره

علاوه بر آنچه درباره ابعاد استاندارد پنجره آلومینیومی مورد اشاره قرار گرفت، این نکته را نیز در نظر داشته باشید، چنانچه ارتفاع پنجره بیشتر از ۱۸۰ سانتی‌متر شود، باید از پروفیل های درب آلومینیومی استفاده کرد.

اگر ارتفاع پنجره بالاست، یراق ها نیز باید پر توان تر باشند و ترجیحاً باید بتوانند وزن افزون بر ۱۳۰ کیلوگرم را تحمل کنند.

ابعاد مناسب برای پنجره آلومینیومی لولایی

 

ضوابط و قوانین شهری برای  پنجره آلومینیومی استاندارد

بر پایۀ ضوابط و مقررات مرتبط با نمای شهر باید مواردی در مورد پنجره آلومینیومی رعایت شود. این موارد مرتبط با شهرداری و نظام مهندسی کشور است که در زیر به صورت ضمنی به آن ها اشاره شده است:

  • فاصله حداقل بیست سانتی متری از زیر سقف به منظور نصب راحت و سریع تر
  • ترجیح به کارگیری پنجره های غیر بازشو در اتاق خواب
  • در صورت گچ بری یا نصب چوب پرده تا فاصله ۳۰ سانتی متری از سقف، میزان باقی مانده برای ارتفاع پنجره ۱۳۰ سانتی‌متر است.

اهمیت رعایت ابعاد استاندارد برای پنجره آلومینیومی

در بالا به دلایل مختلف به لزوم رعایت ابعاد استاندارد پنجره آلومینیومی اشاره کردیم. اگرچه در مواردی می توان سایز دلخواه خود را برای تولید پنجره ارائه داد اما حتی الامکان باید سایز استاندارد را رعایت کرد.

به عبارتی دیگر این ابعاد بی پشتوانه به دست نیامده است، بلکه تجربه و همچنین مطالعات تولید چندین نسل پنجره آلومینیومی پشت آن است. از مهم ترین دلایلی که شاید در بالا به آن اشاره نشد، می توان موارد زیر را ذکر کرد:

  • کارایی و عملکرد بهتر پنجره از نظر فنی
  • بهره‌گیری از بیشترین میزان بازشو
  • برای حفظ تقارن و زیبایی پنجره و ساختمان
  • رعایت اصول ایمنی برای ساختمان

بیشتر بدانید: پنجره ضد سرقت آلومینیومی

پنجره آلومینیومی استاندارد

نکته پایانی

در این نوشتار سعی شد در مورد ابعاد استاندارد پنجره آلومینیومی صحبت کنیم؛ همانطور که اشاره شد عدم رعایت این ابعاد می تواند سبب کاهش عمر مفید یراق آلات پنجره و همچنین کندی عملکرد باز و بست آن بشود.

شما می توانید برای انتخاب بهترین در و پنجره های آلومینیومی و upvc به وبسایت یو پی وی سی پلاس سر بزنید. مجموعه تولیدی یو پی وی سی پلاس یکی از تولیدکنندگان قدیمی و با سابقه کاری بالا در حوزه ساخت انواع درب و پنجره های دو جداره است.

استفاده از مواد اولیه مرغوب، طراحی های دقیق و مهندسی ساز و بهره مندی از بروزترین تکنولوژی ساخت باعث شده تا همواره رضایت مشتریان خود را بدست آورد.

در صورتی که نیاز به استعلام قیمت پنجره دوجداره upvc و آلومینیومی دارید می توانید با شماره های قرار داده شده در وب سایت یا با استفاده از فرم تماس با ما در منو سایت تماس حاصل فرمایید.

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top