skip to Main Content
5/5 - (1 امتیاز)

پنجره آلومینیومی لولایی معمولاً در سه مدل باز شو از بغل، از بالا یا پایین و همچنین مدل باز شو از هر دو جهت تولید و عرضه می شود. پنجره های دوجداره آلومینیومی با بهره‌گیری از لاستیک های درزگیر می توانند به صورت کامل کیپ شوند و به این ترتیب تا حد بسیار زیادی از هدر رفت انرژی جلوگیری می کنند.

علاوه بر این ها ظاهر ظریف این نمونه از پنجره آلومینیومی لولایی، مصرف کنندگان زیادی را به خود جذب کرده و در کنار این ویژگی عایق بندی صدا و گرما و استحکام سبب رضایت بسیاری از مشتریان شده است.

متریال مورد استفاده در پنجره آلومینیومی لولایی

در ساخت پنجره های آلومینیومی لولایی از آلومینیوم با مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی و خوردگی و فریم ترمال بریک استفاده شده است که همین موضوع سبب کاهش هدر رفت انرژی از طریق چارچوب پنجره خواهد شد. علاوه بر این در پنجره آلومینیومی لولایی، مکانیزم باز و بسته شدن از طریق لولاها یا فریم‌های محوری انجام می‌شود.

بیشتر بدانید:

متریال مورد استفاده در پنجره آلومینیومی لولایی

عایق بندی در پنجره های آلومینیومی لولایی

عایق بندی حتی در ارزان ترین پنجره های دوجداره هم مهم است . پنجره دوجداره لولایی از لحاظ عایق بندی حرارتی در سطح بسیار خوبی قرار دارد؛ البته در نظر بگیرید که عایق بندی اصولی به مواردی همچون استاندارد بودن پروفیل و استفاده از مواد مناسب برای عایق کاری بستگی دارد که به هنگام خرید باید مورد توجه قرار بگیرد.

به طور کلی پنجره ها یکی از مهم ترین عوامل هدر رفت انرژی به شمار می روند. پنجره آلومینیومی لولایی از لحاظ عایق بندی صوتی نیز در سطح خوبی قرار دارند و از لحاظ هوابندی به نسبت پنجره آلومینیومی ریلی، دست برتر با پنجره لولایی است.

از همین رو در شهرهای بزرگ برای جلوگیری از آلودگی صوتی محیط و جلوگیری از هدر رفت انرژی پنجره های لولایی یکی از بهترین گزینه های به شمار می روند.

پنجره ترمال بریک لولایی

پنجره آلومینیومی لولایی یکی از متداول ترین نوع پنجره آلومینیومی ترمال بریک محسوب می شود که علاوه بر کارایی آن، عملکردی بسیار ساده دارد و در عین حال کاربردی دارد.

پنجره ترمال بریک لولایی یکی از انواع پنجره های دوجداره تمام عایق است که دارای حالت بازشو از بالا یا همان حالت TILT و بازشو از پایین یا حالت  TURN است.

پنجره ترمال بریک لولایی

پنجره آلومینیومی لولایی بهتر است یا کشویی؟

پنجره دوجداره را می توان در زمره یکی از مهم ترین نیازهای موجود در بازار دانست که در مدل های مختلفی تولید شده است؛ هر دو نوع ریلی و لولایی از پرطرفدارترین ها به شمار می روند. با این حال نوع کشویی به دلیل چفت نشدن لنگه ها به روی یک دیگر، درصد کمی نشتی هوا و صدا دارد.

این مورد در پنجره های لولایی به صفر میل می کند زیرا در این نوع پنجره از پانل‌های با کیفیت استفاده شده و عایق‌بندی مطلوبی صورت گرفته است، لذا هدر رفت انرژی و صدا به حداقل خود می رسد.  می‌توان کاهش هدر رفت حرارت و بهبود عملکرد صوتی را بهبود بخشید.

ابعاد پنجره لولایی آلومینیومی

بر اساس استاندارد، پنجره آلومینیومی لولایی با عرض حداکثر 80 سانتی‌متر و ارتفاع 2 متر ساخته می‌شوند. برای ابعاد بزرگتر باید از پروفیل درب استفاده گردد.

ابعاد استاندارد پنجره و نصب صحیح آن در زیبایی ظاهر ساختمان، تأثیر زیادی دارد. علاوه بر این در نصب درب و پنجره‌های لولایی باید اساس ترازبندی رعایت شود از همین رو پنجره باید توسط افراد ماهر و متخصص، در داخل ساختمان انجام شود.

معایب و مشکلات پنجره های لولایی

همچون هر محصولی، پنجره آلومینیومی لولایی نیز خالی از عیب و ایراد نیست؛ این پنجره ها از یراق آلات و قسمت‌های مکانیکی بسیاری شکل گرفته اند که به مرور زمان و بسته و باز شدن پنجره می تواند به مشکل بخورد. اینجاست که یراق آلات معتبر طول عمر پنجره را بالا می برد.

نکاتی که باید در مورد پنجره لولایی آلومینیومی بدانید

پروفیل به کار رفته در پنجره آلومینیومی لولایی همچون هر پنجره دوجداره دیگری باید بر پایه استاندارد RAL آلمان باشد و به منظور عملکرد عایق، باید لولاهای پنجره، دقیقاً در سر جای خود نصب شوند؛ برای نصب دقیق باید از شابلون‌های مخصوص یراق مربوط به آن استفاده شود.

علاوه بر این ها، پانچ برای نصب لولای پنجره، باید در دو جدار گالوانیزه 1.5میلی‌متری نفوذ کند؛ در غیر این صورت پنجره دچار مشکل می‌شود. البته نوع لولا و یراق انتخابی در پنجره، بستگی به وزن بازشو دارد اما همیشه از لولاهایی که قابلیت تنظیم شدن دارند، استفاده کنید.

معایب و مشکلات پنجره های لولایی

قیمت پنجره لولایی و ریلی

در نهایت اینکه به دلیل پیچیدگی، پنجره ریلی از لحاظ نوع یراق آلات، قیمت آن از پنجره آلومینیومی لولایی بیشتر است. به طور کلی از مهم‌ترین این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوع و برند پروفیل به کار رفته در پنجره
  • عرض و ارتفاع پنجره
  • نوع شیشه به کار رفته در پنجره
  • نوع یراق آلات به کار رفته در پنجره
  • کشور تولید کننده یراق آلات

بیشتر بدانید:

نکته پایانی

در این مطلب به پنجره آلومینیومی لولایی پرداختیم؛ همانطور که اشاره شد این پنجره از لحاظ عایق بودن و همچنین زیبایی بسیار کارآمد است و مشتریان زیادی دارد و در مقابل به نسبت نوع ریلی ارزان‌تر می باشد با این حال در هنگام خرید باید به استانداردهای تولید آن دقت کرد.

شما می توانید برای انتخاب انواع پنجره های آلومینیومی و یو پی وی سی به سایت یو پی وی سی پلاس سر بزنید. مجموعه تولیدی یو پی وی سی پلاس یکی از تولیدکنندگان قدیمی و با سابقه کاری بالا در حوزه ساخت انواع درب و پنجره های دو جداره است.

استفاده از مواد اولیه مرغوب، طراحی های دقیق و مهندسی ساز و بهره مندی از بروزترین تکنولوژی ساخت باعث شده تا همواره رضایت مشتریان خود را بدست آورد.

در صورتی که نیاز به استعلام قیمت پنجره دوجداره upvc دارید می توانید با شماره های قرار داده شده در وب سایت یا با استفاده از فرم تماس با ما در منو سایت تماس حاصل فرمایید.

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top