skip to Main Content
5/5 - (1 امتیاز)

بسیاری از ما اصطلاح پنجره قدی بلند را شنیده ایم؛ پنجره هایی که عموماً متصل به تراس هستند و نورگیر بسیار خوبی را برای فضای داخلی فراهم می کنند. پنجره های دو جداره از جمله عناصر معماری هستند که باعث ارتباط محیط داخلی خانه با فضای بیرونی و ورود نور طبیعی به داخل خانه می شوند.

عموماً ساختمان های ویلایی و بزرگ که می خواهند از نمای بیرونی و نور طبیعی روز بهره‌گیری بیشتری داشته باشند از پنجره قدی بلند بهره می گیرند؛ در ادامه بیشتر به این موضوع پرداخته ایم.

تفاوت پنجره قدی بلند و معمولی

پنجره‌های قدی به نسبت نوع معمولی دارای سطح مقطع بیشتری هستند و باید بار بیشتری را به نسبت پنجره‌های معمولی تحمل کنند از این رو برای پنجره‌های قدی از آلومینیوم ترمال بریک و یو پی وی سی از پروفیل ضخیم و پروفیل مخصوص درب استفاده می شود تا پنجره تاب برندارد.

بیشتر بدانید: نکات مهم در خرید پنجره آلومینیومی استاندارد

تفاوت پنجره قدی بلند و معمولی

انواع پنجره بلند و قدی

همچون سایر پنجره ها، پنجره قدی بلند نیز به انواع متفاوتی تقسیم می شود که از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پنجره ثابت قدی: این پنجره‌ها بیشتر برای نور بیشتر استفاده می‌شوند. ابعاد هندسی منظمی دارند و بیشتر برای ساختمان‌های تجاری، اداری و ویلا‌های مدرن استفاده می شوند.
  • پنجره قدی ریلی کشویی: این پنجره قدی بلند بیشتر برای هتل‌ها و آپارتمان‌های متراژ پایین استفاده می شود.
  • پنجره قدی فولکس واگنی: این پنجره به دلیل نوع یراق، به نسب سایر پنجره‌های دوجداره استهلاک کمتری دارد.
  • پنجره تک حالته قدی (تک لنگه): این مدل پنجره قدی بلند دوجداره یو پی وی سی یا آلومینیوم بهترین گزینه برای تراس و گلخانه است.
  • پنجره دو حالته قدی (دو لنگه): این پنجره بلند و قدی هم از بالا و هم به سمت لولای پنجره باز می‌شود. تفاوت این پنجره‌ها با مدل تک حالته یراق بازشو آن است و برای پاسیو و گلخانه شیشه‌ای استفاده می‌شود.

مزایای پنجره های قدی بلند

مزایای استفاده از هر پنجره‌ای متناسب با دکور و خواسته‌های شما متفاوت خواهد بود. اما به طور کلی پنجره قدی بلند دارای مزایای زیر است:

  • جلوه زیباتر نمای ساختمان
  • نورگیر بودن
  • گرم‌تر شدن خانه در فصل زمستان و زمان‌های آفتابی
  • منظره فضای بیرون از خانه و ویلا
  • تهویه هوای بهتر

در کنار پنجره های بلند، استفاده از پنجره های سراسری و به شکل دیوارهای شیشه ای در یکی از جهات خانه، نه تنها کیفیت زندگی در محیط داخلی ویلا را بالا می برند، بلکه ارزش ویلایی که در آن زندگی می کنید را نیز افزایش می دهد.

مزایای پنجره های قدی بلند

معایب پنجره های قدی بلند

همچون هر محصولی، پنجره بلند قدی نیز دارای معایبی خواهد بود که بیش از همه هزینه ساخت و نصب آن است. از همین رو این پنجره در آپارتمان‌های بزرگتر از ۸۰ متر استفاده می شود تا علاوه بر  جریان هوا و جذب فراگیر نور، صرفه اقتصادی هم داشته باشد. معایب این پنجره شامل موارد زیر است:

  • قیمت بیشتر به نسبت پنجره دوجداره معمولی به دلیل به کارگیری پروفیل درب
  • بالاتر بودن بار متحمل به پنجره‌ها
  • افزایش قیمت شیشه دوجداره به دلیل نیاز به شیشه های بسیار با کیفیت

قیمت پنجره قدی بلند

قیمت پنجره قدی بلند

اگر مسئله انتخاب یک پنجره دوجداره معمولی بود، شاید پارامتر پروفیل این چنین حیاتی نمی شد اما زمانی که می خواهید در مورد پنجره بلند قدی هزینه را برآورد کنید قیمت پروفیل بیش از هرچیز پررنگ می شود، زیرا هم به میزان بیشتری نیاز است و هم باید ضخامت بالایی داشته باشد.

بنابراین تنها موضوع مطرح برای قیمت پنجره های قدی، شیشه های دوجداره نیست؛ البته این مورد و مواردی همچون نوع پنجره، جنس پنجره و ابعاد چهارچوب آن از جمله دیگر عناسر دخیل در قیمت پنجره به شمار می رود.

بیشتر بدانید: پنجره آلومینیومی ترمال بریک کشویی

نکته پایانی

در این مطلب به پنجره قدی بلند و نکاتی در مورد مزایا و معایب آن پرداخته شد. همانطور که گفتیم، این پنجره در آپارتمان های بالای 80 متر و برای نورگیری و گردش هوای مناسب استفاده می شود و همچنین در ساخت آن پروفیل بیشتری مصرف می شود و در نتیجه قیمت بالاتری هم دارد.

شما می توانید برای انتخاب انواع پنجره های آلومینیومی و یو پی وی سی به سایت یو پی وی سی پلاس سر بزنید. مجموعه تولیدی یو پی وی سی پلاس یکی از تولیدکنندگان قدیمی و با سابقه کاری بالا در حوزه ساخت انواع درب و پنجره های دو جداره است.

استفاده از مواد اولیه مرغوب، طراحی های دقیق و مهندسی ساز و بهره مندی از بروزترین تکنولوژی ساخت باعث شده تا همواره رضایت مشتریان خود را بدست آورد.

در صورتی که نیاز به استعلام قیمت پنجره دوجداره upvc دارید می توانید با شماره های قرار داده شده در وب سایت یا با استفاده از فرم تماس با ما در منو سایت تماس حاصل فرمایید.

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top