skip to Main Content
امتیاز

پنجره های آلومینیومی دارای تنوعی گسترده هستند و به طور کلی دو دسته نرمال و ترمال بریک را شامل می شوند. نوع ترمال بریک به نسبت نرمال برتر است و در این بین پنجره آلومینیومی ترمال بریک کشویی فراوانی استفاده بیشتری دارد.

همچنین باید به این نکته اشاره کرد که پنجره های آلومینیومی کشویی سالیان سال است که جای خود را بر روی دیوار ساختمان ها پیدا کرده اند و پنجره آلومینیومی ترمال بریک کشویی به منظور بهینه‌سازی مصرف انرژی بسیار خوب عمل می کند.

تفاوت پنجره نرمال و ترمال بریک

اگر حدود دو سه دهه گذشته را به یاد بیاورید، پنجره هایی کشویی را به خاطر خواهید آورد که شیشه آن ها تک جداره بود و حرارت را به سادگی منتقل می کردند. این پنجره ها همان نوع نرمال یا non-Thermal break به حساب می آمدند.

نسل جدید که معروف ترین شان پنجره دوجداره ترمال بریک است، دارای یک گسست در فریم یا قاب خود هستند که از عبور آسان حرارت درون منزل جلوگیری می کند و از امکان نصب آسان تر پنجره دوجداره برخوردارند.

عایق بندی در پنجره آلومینیومی ترمال بریک کشویی

عایق بندی در پنجره آلومینیومی ترمال بریک کشویی

همانطور که اشاره شد فلز آلومینیوم دربرابر گرما و سرما رسانا است و این فلز به صورت یک تکه در برابر هدر رفت انرژی امکان مقاومت ندارد.

بنابراین برای تبدیل پنجره آلومینیومی نرمال به ترمال بریک از تیغه ای به جنس پلی آمید استفاده می شود. پلی آمید نوعی پلیمر نیمه کریستال است که مصارف متعددی دارد.

ابعاد پنجره آلومینیومی کشویی ترمال بریک

از لحاظ ابعاد و وزن پنجره آلومینیومی ترمال بریک کشویی هیچ محدودیتی ندارد. علاوه بر این، ساختار پنجره ترمال بریک دارای انعطاف است و می توان بر روی آن کش و قوس ایجاد کرد که در نتیجه امکان تنوع ساخت در اشکال متفاوت را فراهم می کند.

این نکته را هم باید اشاره کرد که پنجره ترمال بریک کشویی به نسبت نوع نرمال، بسیار سبک‌تر است و در نتیجه به آسانی می توان آن را حمل کرد.

ابعاد پنجره آلومینیومی کشویی ترمال بریک

دوام و امنیت پنجره ترمال بریک

دیگر ویژگی پنجره آلومینیومی ترمال بریک کشویی، دوام و امنیت بالای آن است. سازۀ آلومینیومی ترمال بریک برای سالیان سال بدون خم شدن، زنگ زدگی و پوسیدگی کار می کند.

از لحاظ ایمنی و امنیت نیز پنجره های ترمال بریک به مدد عایق بندی خاصیت عدم اشتعال پذیری دارد و به دلیل استحکام قابل نفوذ و تخریب نیست، در نتیجه می تواند به خوبی از ساختمان شما محافظت کند.

یراق آلات پنجره ترمال بریک کشویی

انتخاب یراق آلات در پنجره آلومینیومی ترمال بریک کشویی به ارتفاع و عرض پنجره و همچنین وزنی که تحمل می کند بستگی خواهد داشت.

به عبارتی دیگر علاوه بر یراق آلات درجه یک و معتبر، باید پارامترهای مورد اشاره را نیز در نصب یراق پنجره ترمال بریک کشویی در نظر گرفت تا پنجره پس از مرور زمان دچار مشکل نشود. همچنین در برخی از این پنجره ها می توان با به کارگیری یراق آلات بازشو سمت ثابت را نیز متحرک کرد.

رنگ بندی پنجره های کشویی ترمال بریک

به طور کلی در و پنجره های ترمال بریک از جمله پنجره آلومینیومی ترمال بریک کشویی شامل طیف گستره ای از رنگ ها است. دامنه گستردگی این رنگ ها گاه به بیش از ۲۵۰ رنگ می رسد. در نتیجه می توان متناسب با هر سلیقه ای، رنگ دلخواه برای پنجره آلومینیومی ترمال بریک کشویی انتخاب کرد.

نوع رنگ این پنجره ها نیز به صورت پودری، الکترواستاتیک و آنادایز شده است. وقتی فرایند آنادایز بر روی پنجره‌های آلومینیومی ترمال بریک انجام شود به کارگیری آن برای مناطق گرم و خشک مناسب تر نیز خواهد شد.

یراق آلات پنجره ترمال بریک کشویی

معایب پنجره های ترمال بریک

اما در کنار تمام ویژگی های مثبتی که برای پنجره آلومینیومی ترمال بریک کشویی ذکر شد، این پنجره ها دارای نقاط منفی نیز هستند که برخی از آن ها به طور کلی مربوط به پنجره کشویی است و برخی دیگر به آلیاژ آلومینیوم بر می گردد.

یکی از اصلی ترین مشکلات پنجره ترمال بریک قیمت آن است که این مورد به دلیل بالا بودن قیمت آلومینیوم اتفاق می افتد. همچنین شستشوی پنجره های کشویی در حالتی که پشت به تراس باشند کار راحتی است ولی اگر پشت پنجره چیزی فضایی برای ایستادن نباشد، تمیز کردن آن با دشواری هایی روبرو است.

نکته پایانی

در این نوشتار سعی شد به پنجره آلومینیومی ترمال بریک کشویی بپردازیم. همانطور که اشاره شد این پنجره ها دارای تیغه ای از پلی آمید هستند که نسبت به نوع نرمال سبک‌تر هستند و به کاهش هدر رفت انرژی کمک می کنند.

شما می توانید برای انتخاب انواع پنجره های آلومینیومی و upvc به سایت یو پی وی سی پلاس سر بزنید. مجموعه تولیدی یو پی وی سی پلاس یکی از تولیدکنندگان قدیمی و با سابقه کاری بالا در حوزه ساخت انواع درب و پنجره های دو جداره است.

استفاده از مواد اولیه مرغوب، طراحی های دقیق و مهندسی ساز و بهره مندی از بروزترین تکنولوژی ساخت باعث شده تا یو پی وی سی پلاس همواره رضایت مشتریان خود را بدست آورد.

در صورت نیاز به استعلام قیمت پنجره دوجداره upvc می توانید با شماره های قرار داده شده در وب سایت یا با استفاده از فرم تماس با ما در منو سایت تماس حاصل فرمایید.

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top