skip to Main Content
5/5 - (1 امتیاز)

پنجره ترمال بریک چیست و اصلاً چه فرقی با پنجره آلومینیومی نرمال دارد؟ پنجره آلومینیومی ترمال بریک از جمله تکنولوژی‌های مدرن است که برای صرفه جویی در انرژی و عایق کردن پنجره‌ها در برابر نویزها استفاده می‌شود.

در حقیقت پنجره آلومینیومی به دو نوع ترمال بریک Thermal break و نرمال non-Thermal break تقسیم می شود؛ اما شاخصه این تقسیم بندی چیست و اصلاً خاصیت پنجره دوجداره ترمال بریک چیست؟ در ادامه به همین موضوع پرداخته ایم.

ویژگی اصلی پنجره دوجداره ترمال بریک چیست؟

ترمال بریک در لغت به معنای شکست حرارتی است و همان طور که از نام آن پیداست موجب شکست حرارت و جلوگیری از انتقال آن می‌گردد. برای اینکه بدانیم ویژگی اصلی پنجره دوجداره ترمال بریک چیست، باید به اکستروژن‌های پلی‌آمید اشاره کنیم؛ این پنجره با این اکستروژن ها تقویت شده که نقش موانع را درون پنجره ایفا می کنند.

در طراحی پنجره آلومینیومی ترمال بریک سعی شده تا عبور صداهای بلند و گرمای شدید به حداقل مقدار ممکن برسد. به مانند تمامی فناوری‌ها، این اجناس نیز به مرور دچار تغییرات و تحولات اساسی شده‌اند.

بیشتر بدانید: مزایای پنجره آلومینیومی ترمال بریک

نگاهی به تاریخچه پنجره ترمال بریک

حال که می دانیم ویژگی اصلی پنجره دوجداره ترمال بریک چیست، بهتر است نگاهی به پیدایش این پنجره هم داشته باشیم. تاریخچه استفاده از آلومینیوم در صنعت در و پنجره سازی به اواخر قرن ۱۹ میلادی باز می‌گردد.

با این حال در ابتدا پنجره ها به صورت ترمال بریک نبودند بلکه به صورت ساده عرضه می شدند؛ در میانه قرن بیستم بود که پنجره های ترمال بریک نیز رونمایی شدند و به سرعت از نوع نرمال پنجره های آلومینیومی پیشی گرفتند.

ویژگی اصلی پنجره دوجداره ترمال بریک چیست؟

ویژگی انتقال حرارت در پنجره دوجداره ترمال بریک چیست؟

کاهش اتلاف انرژی به میزان ۳۸ درصد در زمستان، کاستن ۳۲ درصدی از اتلاف انرژی در تابستان، بهینگی ۲۸ درصدی مصرف سوخت و کاهش هزینه های تاسیساتی ساختمان تا حدود ۲۰ درصد از دیگر کارایی های پنجره دوجداره ترمال بریک است.

البته از آنجایی که امروزه بیشتر نمای ساختمان ها را شیشه پنجره ها تشکیل می دهد، لازم است تا کیفیت شیشه را هم برای هم افزایی راندمان پنجره ترمال بریک در نظر گرفت.

تفاوت بین پنجره نرمال و پنجره دوجداره ترمال بریک چیست؟

پنجره های آهنی به نسبت پنجره های ترمال بریک اتلاف انرژی بسیاری دارند؛ از سویی دیگر در بالا نیز اندکی درباره مکانیزم مهار انتقال حرارت در پنجره ترمال بریک توضیح داده شد.

با این حال باید اشاره کرد که در پنجره ترمال بریک، تیغه پلی امید فرایند انتقال حرارت را متوقف می کند. این تیغه با ماشین آلات مخصوص پانچ، بین دو سطح آلومینیوم دوخته می شود. با این حال برخی به جای استفاده از پلی آمید، پی وی سی استفاده می کنند که این موضوع سبب افت کیفیت و کارایی ترمال بریک می شود.

تفاوت بین پنجره نرمال و پنجره دوجداره ترمال بریک چیست؟

مهار انتقال حرارت در پنجره ترمال بریک

صفحه ترمال در میان دو بخش درونی و بیرونی پنجره قرار گرفته و از انتقال حرارت جلوگیری می‌کند. با کنترل انتقال حرارت می‎‌توان تا حد زیادی در مصرف انرژی صرفه جویی کرد. این نکته را باید اشاره کرد که انرژی گرمایی از ۳ لمس مواد، همرفت و تابش انرژی گرمایی از امواجی با فرکانس بالا قابل انتقال است.

تفاوت نوارهای PVC با پنجره دوجداره ترمال بریک چیست؟

اکنون می دانم پنجره دوجداره ترمال بریک چیست و از چه مکانیزمی برای جلوگیری از انتقال حرارت استفاده می کند، بد نیست این نکته را هم بدانید که نوارهای پلی آمیدی نسبت به نوارهای PVC گزینه بهتری هستند، چرا که ماندگاری و مقاومت بالایی دارند.

همچنین پروفیل ترمال بریک از لحاظ قیمتی نسبت به رقیب خود یعنی پروفیل اختصاصی گرانتر است. با این حال این هزینه پس از ۵ سال و از حیث صرفه جویی های انرژی قابل برگشت خواهد بود.

مزیت عایقی پنجره دوجداره ترمال بریک چیست؟

مزیت عایقی پنجره دوجداره ترمال بریک چیست؟

علاوه بر عایق بودن دربرابر حرارت، پنجره‌های دوجداره ترمال بریک، حدود صد مرتبه کمتر از نوع نرمال نویز و سر و صدا را انتقال می‌دهند.

همچنین لایه ای که در پنجره‌ آلومینیومی ترمال بریک افزوده شده، ساختمان مسکونی یا تجاری شما را تا چند برابر در برابر اشتعال و همچنین امواج ناشی از زلزله ایمن می کند. زیرا این پنجره ها در برابر زلزله نیز مقاومتی خوبی از خود نشان داده اند.

بیشتر بدانید: تفاوت قیمت پنجره دوجداره آلومینیومی با upvc

نکته پایانی

یو پی وی سی پلاس تولیدکننده انواع پنجره های دوجداره upvc و پنجره آلومینیومی مطابق با استاندارد ملی ساختمان و طراحی اختصاصی متناسب با نمای ساختمان، آماده ارائه مشاوره به شما مشتریان گرامی را دارد.

پنجره وین تک ، پنجره هافمن و ویستابست از تولیدات یو پی وی سی پلاس هستند.

این واحد تولیدی به ماشین آلات پیشرفته و آخرین تکنولوژی ساخت پنجره مجهز است.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره تلفن های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top