skip to Main Content
5/5 - (1 امتیاز)

امنیت در محل سکونت یکی از پارامترهای بسیار مهم زیستی است و از همین رو خرید پنجره دوجداره ضد سرقت یکی از دغدغه های افراد است.

تا همین یکی دو دهه قبل تنها راه حفاظت از پنجره در مقابل ورود سارقان کشیدن میله های ضخیم جلوی پنجره بود. اما خرید پنجره دوجداره ضد سرقت چگونه از ساختمان در برابر تهدیدهای امنیتی محافظت می کند و اصلاً مکانیزم این پنجره ها چگونه است؟ در ادامه به همین موارد پرداخته ایم.

ویژگی های پنجره دوجداره ضد سرقت

خرید پنجره دوجداره ضد سرقت یا burglar-proof قائم به مزایایی مرتبط به پروفیل، یراق آلات، شیشه دوجداره ویژه و دستگیره است. به عبارتی دیگر هر کدام از این اجزا در پنجره دوجداره با انواع دیگر آن متفاوت خواهد بود.

همین ویژگی ها سبب می شود که پنجره به لایه ای غیرقابل نفوذ در خانه شما بدل شود یا حداقل ریسک ورود سارقین را تا درصد بسیار بالایی کاهش بدهد.

بیشتر بدانید: پنجره دوجداره ریلی برای تراس

ویژگی پروفیل در خرید پنجره دوجداره ضد سرقت

ویژگی پروفیل در خرید پنجره دوجداره ضد سرقت

پروفیل بدنه اصلی پنجره دوجداره است و در خرید پنجره دوجداره ضد سرقت نیز باید به جنس پروفیل دقتی ویژه داشته باشید. در حقیقت پروفیل پنجره دوجداره ضد سرقت باید از لحاظ ضخامت بالاترین استاندارد را داشته باشد.

همچنین علاوه بر ضخامت، پروفیل پنجره دوجداره ضد سرقت باید امکان دسترسی به زوار پنجره را به راحتی در اختیار افراد بیرون از آن قرار ندهد.

خرید پنجره دوجداره ضد سرقت؛ توجه به جنس شیشه

سارقین معمولاً برای ورود به خانه اول از همه شیشه را در نظر گرفته و آن را می شکنند. نکته ای که در خرید پنجره دوجداره ضد سرقت وجود دارد همین جنس شیشه است.

شیشه تک جداره و همچنین دوجداره معمولی در برابر ضربه از بیرون مقاومت کمی دارد. برای خرید پنجره دوجداره ضد سرقت می توانید از شیشه های لمینت شده یا حتی شیشه های ضد گلوله معروف به V-Guard استفاده کنید.

خرید پنجره دوجداره ضد سرقت؛ توجه به جنس شیشه

شیشه دوجداره لمینت شده چیست؟

نکته ای که در خرید پنجره دوجداره ضد سرقت به چشم می خورد، امکان سفارش شیشه دوجداره لمینت شده است. در این شیشه لایه بیرونیاز دو لایه شیشه تشکیل شده که این شیشه ها نیز به وسیله طلقهای PVB (پلی وینیل بوتیرال) به هم چسبانده شده اند. در توضیح باید گفت که این شیشه چیزی شبیه به شیشه جلوی اتومبیل است.

ویژگی شیشه دوجداره لمنیت شده این است که به هنگام ضربه، سازه شیشه از هم پاشیده نمی شود؛ همچنین به علت چسبندگی شدید لایۀ میانی، ورود سارقان به داخل آسان نخواهد بود.

شیشه دوجداره ضد گلوله یا V-Guard چیست؟

دیگر شیشه ای که در خرید پنجره دوجداره ضد سرقت می توان سفارش داد، نوع ضد گلوله یا V-Guard است. شیشه دوجداره ضد سرقت یا ویگارد آزمونهای متفاوتی را طی می کند؛ از جمله این آزمون ها می توان به پرتاب گلوله فلزی با قطر و وزن مشخص از ارتفاع معین اشاره کرد.

این نکته را هم باید اشاره کرد که شیشه های دوجداره ضد سرقت و ضد گلوله در طرح ها و رنگ های محتلف به تولید می رسد.

شیشه دوجداره لمینت شده چیست؟

نقش مهم یراق آلات در خرید پنجره دوجداره ضد سرقت

دیگر پارامتری که در خرید پنجره دوجداره ضد سرقت باید لحاظ کرد، نقش یراق آلات است. در یراق آلات که برای پنجره دوجداره ضد سرقت طراحی شده است، پین ها به صورت قارچی شکل بوده و پس از بسته شدن و چرخاندن دستگیره در پلیت های ضد سرقت قفل می شود.

نحوه قفل شدگی پین و پیلت در یراق آلات ضد سرقت به نحوی است که مانع ورود سارقان حتی با استفاده از دیلم و وسائل دیگر به داخل محیط می شود.

نقش حفاظ و کرکره

اگر خانه شما در طبقه اول یا هم کف قرار دارد، بی شک باید در کنار خرید پنجره دوجداره ضد سرقت به نصب حفاظ یا کرکره هم توجه داشته باشید تا ریسک ورود سارقین از پنجره به صفر نزدیک شود.

نصب حفاظ استیل که میلگرد در میان آن وجود داشته باشد مقاومت آن را در مقابل بریده شدن بالا می برد. همچنین برای ویلا و ومکان های کم رفت و آمد می توان کرکره برقی نیز نصب کرد.

بیشتر بدانید: هزینه و اجرت نصب پنجره دوجداره

نقش مهم یراق آلات در خرید پنجره دوجداره ضد سرقت

نکته پایانی

در پایان این نکته را برای خرید پنجره دوجداره ضد سرقت در نظر بگیرید که حتما باید این محصول را از شرکتی معتبر تهیه کنید و نصب آن هم باید دقیق و استاندارد انجام شود.

یو پی وی سی پلاس تولیدکننده انواع پنجره های دوجداره upvc و پنجره آلومینیومی مطابق با استاندارد ملی ساختمان با طراحی اختصاصی و متناسب با نمای ساختمان، آماده ارائه مشاوره به شما مشتریان گرامی را دارد.

پنجره وین تک ، پنجره هافمن و ویستابست از تولیدات یو پی وی سی پلاس هستند.

این واحد تولیدی به ماشین آلات پیشرفته و آخرین تکنولوژی ساخت پنجره مجهز است.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره تلفن های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top