skip to Main Content
5/5 - (1 امتیاز)

به بخش بالایی پنجره اصطلاحاً کتیبه گفته میشود و می توان انواع کتیبه در پنجره دوجداره را به اجرا گذاشت. ابعاد کتیبه در پنجره دوجداره به سفارش مشتری قابل تغییر است.

استفاده از کتیبه تنها منحصر به پنجره های مدرن و دوجداره نیست بلکه در پنجره های قدیمی نیز مرسوم بوده است. کتیبه را می توان در انواع مدل های پنجره از لولایی گرفته تا کشویی در نظر گرفت.

قوانین شهرداری برای به کارگیری انواع کتیبه در پنجره دوجداره

مبحثی از قوانین و ضوابط شهرداری به پنجره دوجداره پرداخته است. همچنین مقررات ملی ساختمان نیز قوانینی را در مورد به کارگیری این نوع پنجره ها در نظر گرفته است.

مطابق قوانین و ضوابط شهرداری در مورد پنجره دوجداره و همچنین مبحث 4 و مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان، در برخی از پنجره های مشرف باید از کتیبه در قسمت بازشو استفاده کرد، همچنین بازشوی پنجره از کف باید فاصله داشته باشد.

بیشتر بدانید: پنجره دوجداره ریلی برای تراس

برخی از رایج ترین انواع کتیبه در پنجره دوجداره

برخی از رایج ترین انواع کتیبه در پنجره دوجداره

برخی از رایج ترین کتیبه ها در پنجره دوجداره عبارتند از: پنجره دو جداره upvc با کتیبه 40 سانت 2لنگه، پنجره دو جداره یو پی وی سی با کتیبه 30 سانت بالای بازشو، درب upvc با شیشه دو جداره مشجر (یراق بالکنی)، پنجره upvc با سه لنگه وسط بازشو (بالای بازشو کتیبه 30 سانت)، درب یو پی وسی با یراق بالکنی (کتیبه 50 سانت بدون پنل یا ورق) و درب upvc دولنگه با کتیبه 50 سانت (با پنل یا ورق)

انواع کتیبه در پنجره دوجداره؛ حالت باز شو

نوع بازشوی کتبیه در پنجره دوجداره روی دو محور افقی و عمودی همراه با یک دستگیره است. از این نوع مدل از پنجره می توان در داخل ساختمان استفاده کرد و معمولا در جایی نصب خواهد شد که نیاز به رد و بدل شدن هوا وجود دارد.

مزایای انواع کتیبه در پنجره دوجداره دوحالته

مزایای انواع کتیبه در پنجره دوجداره دوحالته

پنجره دوجداره دوحالته یکی از محبوب ترین انواع پنجره های دوجداره است. انواع دو حالته این پنجره ها عایق بندی بهتری نسبت به مدل های تک حالته دارند.

انواع کتیبه در پنجره دوجداره به ویژه برای مدل تک حالته کار رفت و آمد هوا را تسهیل می کند البته اگر کتیبه بازشو باشد، به عنوان مثال کتیبه در پنجره های کشویی عموماً ثابت است. همانطور که پیشتر هم اشاره شد، این سبک پنجره ها اغلب داخل ساختمان ها و اماکنی نصب می شوند که نیاز به تبادل هوا وجود دارد، اماکنی مانند آشپزخانه ها.

انواع کتیبه در پنجره دوجداره و زیبایی نمای ساختمان

دیگر عاملی که می توان برای محبوبین انواع کتیبه در پنجره دوجداره در نظر گرفت، ویژگی زیبایی بخشی آن است. به همین دلیل در بسیاری از موارد طراحان و معماران جهت انطباق هر چه بهتر نمای ساختمان با طرح پنجره از کتیبه ها استفاده می کنند.

در حقیقت به مدد به کارگیری انواع کتیبه در پنجره دوجداره می توان خطوط افقی نما را با خطوط ایجاد شده در پنجره هماهنگ کرد که این موضوع خود به هارمونی بهتر در نمای ساختمان کمک می کند.

انواع کتیبه در پنجره دوجداره و سهولت باز و بست پنجره

یکی از دلایل اصلی به کارگیری انواع کتیبه در پنجره دوجداره ایجاد سهولت در باز و بست این نوع پنجره ها است. به عبارت دیگر ابعاد برخی از پنجره ها از سقف در نظر گرفته می شود که این موضوع اشکال در نصب برخی از میل پرده های کلاسیک را به همراه دارد.

کتیبه با ایجاد فضایی در بالای پنجره سبب سهولت باز و بست آن خواهد شد. به طور کلی در صورتی که ارتفاع پنجره مورد استفاده از ابعاد استاندارد آن خارج شود باید در قسمت بالای آن کتیبه تعبیه شود و یا ارتفاع پنجره را کوتاه تر نمود.

ایجاد سوراخ هواکش و هود بر روی کتیبه پنجره دوجداره

ایجاد سوراخ هواکش و هود بر روی کتیبه پنجره دوجداره

آیا در میان انواع کتیبه در پنجره دوجداره، امکان ایجاد سوراخ برای هواکش هم وجود دارد؟ پاسخ مثبت است. قبل از تولید شیشه دوجداره می توان هر یک از دوجداره شیشه را برش داده، سوراخی دایره شکل در آن تعبیه کرد و سپس مراحل دوجداره کردن شیشه را انجام داد.

البته این نکته اهمیت دارد که سوراخ ایجاد شده نباید نزدیک گوشه های شیشه باشد زیرا موجب شکستگی شیشه خواهد شد.

بیشتر بدانید: پنجره دوجداره شرکتی

نکته پایانی

امروزه شرکت های فراوانی در عرصه ساخت انواع در و پنجره آلومینیومی و یو پی وی سی فعالیت دارند. یو پی وی سی پلاس تولیدکننده انواع پنجره های دوجداره upvc و پنجره آلومینیومی مطابق با استاندارد ملی ساختمان و  با طراحی اختصاصی و متناسب با نمای ساختمان، آماده ارائه مشاوره به شما مشتریان گرامی را دارد.

پنجره وین تک ، پنجره هافمن و ویستابست از تولیدات یو پی وی سی پلاس هستند.

این واحد تولیدی به ماشین آلات پیشرفته و آخرین تکنولوژی ساخت پنجره مجهز است.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره تلفن های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

 

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top