skip to Main Content
5/5 - (1 امتیاز)

تراس بسیاری از ساختمان ها امروزه دارای عرض باریک و فضایی کم است و همین موضوع لزوم به کارگیری پنجره دوجداره ریلی برای تراس را صد چندان می کند.

پنجره دوجداره ریلی را بالکن شیشه ای نیز نامیده اند. این پنجره به عنوان عایقی قوی و همچنین پوششی کارآمد در تراس آپارتمان ها و برج های استفاده می شود. در ادامه بیشتر به پنجره دوجداره ریلی برای تراس پرداخته ایم.

فواید پنجره دوجداره ریلی برای تراس

بسیاری از خانه ها از فضایی خارجی معلق به نام تراس بهره می گیرند؛ فضایی مناسب برای پرورش گل و گیاه و البته تماشای شهر. البته بسیاری از تراس های امروزی از لحاظ عرضی باریکتر از تراس در خانه های قدیمی هستند.

همین نکته یعنی فضا اهمیت پنجره دوجداره ریلی برای تراس را به ما نشان می دهد. چرا؟ پاسخش را باید در اهمیت خود پنجره ریلی دانست.

بیشتر بدانید: صداگیری پنجره دوجداره

چرا پنجره دوجداره ریلی برای تراس؟

در آپارتمان های امروزی که فضای کمتری دارد، پنجره های ریلی به نسبت بازشو گزینه مناسب تری به نظر می رسند. این قاعده برای تراس نیز صدق می کند. برخی از تراس ها به خاطر وجود درهای بازشو و فضای کوچکشان عملا بلا استفاده شده اند حال اینکه وجود پنجره دوجداره ریلی می تواند فضای این تراس ها را احیا کند.

Sliding Doors 5 scaled 1 e1675458852773

کاربرد پنجره دوجداره ریلی برای تراس

پنجره های ریلی برای ورودی های تراس به اتاق خواب ها و آشپزخانه مناسب است. در صورتی که برای محیط خود فضای بیشتری را می خواهید، این نوع پنجره های بسیار مناسب هستند.
پنجره دوجداره ریلی برای تراس هایی که در مناطق معتدل هستند نیز کاربردی دو چندان دارد زیرا در نقش تهویه ای بسیار مناسب عمل می کند.

چند نوع پنجره دوجداره ریلی داریم؟

فرقی نمی کند که پنجره دوجداره ریلی برای تراس استفاده شود یا برای دیگر نقاط خانه، این پنجره به طور کلی در دو مدل تک ریل و دو ریل ساخته می شود. در مدل دو ریل امکان باز و بست هر دو طرف پنجره وجود دارد اما در تک ریل یک قسمت ثابت خواهد بود.

معایب استفاده از پنجره دو جداره ریلی برای تراس

اگر ساختمان شما رو به روی بلوار، بزرگراه، فرودگاه و هر مکان پر سر و صدایی قرار گرفته است، استفاده از پنجره دوجداره ریلی برای تراس تان توصیه نمی شود. این پنجره با تمام ویژگی های مثبتی که در زمینه حفظ فضا دارد در برابر صدا کمی آسیب پذیر است.

به دلیل عبور دوپنجره از پشت هم حدود چند میل بین آن ها فاصله ایجاد می شود و همین چند میل امکان عبور صدا را ایجاد می کند؛ همین دلیل برای آلودگی نیز صدق می کند. البته این نقطه ضعف فقط برای مکان های فوق العاده شلوغ و پر سر و صدا است.

آیا این معایب برای نوع تک ریل هم صدق می کند؟

عایق بندی در پنجره های دوجداره تک ریل نسبت به نوع جفت ریل بیشتر است. با این حال اگر نوع تک ریل از پنجره دوجداره ریلی برای تراس را انتخاب کنید فقط یکی از پنجره ها به انتخاب شما قابل باز و بست دارد. همچنین سطح مقطع فریم پنجره دوجداره ریلی در سیستم تک ریل نسبت به جفت ریل بزرگتر است.

Sliding Doors AluClad 1 scaled e1675458903929

قیمت پنجره دوجداره ریلی برای تراس

ابعاد پنجره به دلیل میزان پروفیل مصرفی نقش مهمی در قیمت آن دارد؛ بنابراین قیمت پنجره دوجداره ریلی برای تراس به نسبت پنجره دوجداره ریلی معمولی دیواری بالاتر خواهد بود. زیرا هم یراق آلات بیشتری باید مصرف شود و هم اینکه قواره پنجره بزرگتر خواهد بود.

بیشتر بدانید: حفاظ پنجره دوجداره upvc

نکته پایانی در خرید پنجره دوجداره ریلی برای تراس

یو پی وی سی پلاس تولیدکننده انواع پنجره های دوجداره upvc و پنجره آلومینیومی مطابق با استاندارد ملی ساختمان و  با طراحی اختصاصی و متناسب با نمای ساختمان، آماده ارائه مشاوره به شما مشتریان گرامی را دارد.

پنجره وین تک ، پنجره هافمن و ویستابست از تولیدات یو پی وی سی پلاس هستند.

این واحد تولیدی به ماشین آلات پیشرفته و آخرین تکنولوژی ساخت پنجره مجهز است.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره تلفن های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top