skip to Main Content
5/5 - (1 امتیاز)

فریم انتظار یا فریم آهنی پنجره دوجداره چیست؟ احتمالا شما هم با شنیدن نام فریم انتظار یا ساب فریم از خودتان بپرسید که این اسم عجیب و غریب به چه جزئی از پنجره دوجداره مربوط می شود؟

برای اینکه ببینیم کارکرد فریم انتظار یا فریم آهنی پنجره دوجداره چیست، باید وارد مسئله استقامت این پنجره ها شویم. به عبارتی دیگر نصب فریم انتظار یا آهنی پنجره دوجداره سبب افزایش چندبرابری استحکام و در نتیجه بالارفتن عمرمفید پنجره خواهد شد.

بهترین ابعاد برای فریم انتظار یا فریم آهنی پنجره دوجداره چیست؟

ابعاد مناسب برای فریم انتظار یا فریم آهنی پنجره دوجداره چیست؟ برای تعریق این موضوع در نظر داشته باشید که در ساخت فریم انظتار بهتر است از پروفیل های ۶۰*۳۰، ۴۰*۶۰ یا ۴۰*۸۰ استفاده شود.

در اصل فریم آهنی به ابعاد ۴۰*۸۰ برای عایق بندی پنجره مفیدتر است و به طور کلی انتخاب پروفیل ها در سطح مقطع ۶۰ و ۷۰ میلیمتری بیشتر توصیه می گردد.

بیشتر بدانید: بهترین روش درزگیری پنجره دوجداره

بهترین ابعاد برای فریم انتظار یا فریم آهنی پنجره دوجداره چیست؟

بهترین جا برای فریم انتظار یا فریم آهنی پنجره دوجداره کجاست؟

اکنون که می دانیم فریم انتظار یا فریم آهنی پنجره دوجداره چیست، بهتر است ببینیم که این فریم آهنی دقیقا کجا نصب می شود؟ به طور کلی محل نصب فریم انتظار دیوار است اما این به نظر معمار یا مهندس ساختمان بستگی دارد که فریم مابین نمای خارجی و داخلی قرار بگیرد یا لب به لب دیوار داخلی باشد.

اگر فریم انتظار مماس با نمای داخلی نصب شود، برای پوشاندن آن باید از پروفیل لبه دار یا قاب دور پنجره استفاده کرد.

نکات مهم در نصب فریم انتظار یا فریم آهنی پنجره دوجداره چیست؟

نحوۀ نصب فریم انتظار بسیار مهم است زیرا تاثیر زیادی بر کارایی پنجره خواهد گذاشت. این فریم باید توسط افراد ماهر و متخصص نصب شود.

نکاتی که باید در نصب فریم انتظار یا فریم آهنی پنجره دوجداره در نظر گرفت عبارتند از: تراز بودن، عدم پیچ خوردگی و خمیدگی، عدم تکان خوردن فریم در هنگام ادامه بنایی و مماس بودن سطح داخلی با کف دیوار. در کنار این ها در نظر بگیرید که اگر ابعاد فریم بزرگ است حتما برای انتقال باید از تسمۀ آهنی استفاده کرد تا فریم تاب برندارد.

نکات مهم در نصب فریم انتظار یا فریم آهنی پنجره دوجداره چیست؟

معایب استفاده از سنگ به جای فریم انتظار یا فریم آهنی پنجره دوجداره چیست؟

برخی ترجیح می دهند به جای استفاده از فریم آهنی از آجر یا سنگ استفاده کنند. این روش می تواند معایبی را در کارکرد پنجره به ویژه برای نوع یو پی وی سی به وجود بیاورد.

در صورت استفاده از سیمان و سنگ بجای فریم آهنی، بار دیوار به پنجره وارد می شود که می تواند سازه آن را دچار اعوجاج کند. همچنین عدم استفاده از فریم انتظار می تواند ناترازی میان پنجره و دیوار را به همراه داشته باشد.

بهترین روش نصب فریم انتظار یا فریم آهنی پنجره دوجداره چیست؟

در نصب فریم آهنی پنجره دوجداره باید ارتفاع مناسب در نظر گرفته شود. به عنوان مثال فاصله ضلع بالایی فریم با سقف به نحوی در نظر گرفته شود که لنگه بازشو پنجره به جایی گیر نکند.

علاوه بر این، در پنجره‌های قوسی شکل و پنجره های طرح دار لازم است که فریم آهنی پنجره دوجداره به وسیلۀ دستگاه نورد خم گردد تا شعاعی از دایره به دست آید. به طور کلی نصب صحیح درب و پنجره های دوجداره UPVC باعث افزایش دوام و عملکرد این نوع پنجره ها می شود.

بهترین روش نصب فریم انتظار یا فریم آهنی پنجره دوجداره چیست؟

عایق بندی پنجره و انتقال بار

در پایان توضیح اینکه فریم انتظار یا فریم آهنی پنجره دوجداره چیست باید این مورد را در نظر بگیرید که اگر ساب فریم یا همان فریم انتظار پنجره دوجداره به شکل صحیح نصب شود بارهای زنده و مردۀ وارده به پنجره به راحتی منتقل می شود.

همچنین با نصب استاندارد ساب فریم، پنجره آب بندی بسیار بهتری خواهد داشت و در نتیجه آب، رطوبت و صوت از سمت اتصال ساب فریم به پنجره نفوذ نخواهد کرد.

بیشتر بدانید: بهترین پنجره برای ساختمان

نکتۀ پایانی

توصیه می شود که قبل از هرگونه سفارش برای ساخت فریم انتظار اقدام به مشاوره با تولیدکننده ای معتبر داشته باشید. یو پی وی سی پلاس تولیدکننده انواع پنجره های دوجداره upvc و پنجره آلومینیومی مطابق با استاندارد ملی ساختمان و طراحی اختصاصی و متناسب با نمای ساختمان، آماده ارائه مشاوره به شما مشتریان گرامی را دارد.

پنجره وین تک ، پنجره هافمن و ویستابست از تولیدات یو پی وی سی پلاس هستند.

این واحد تولیدی به ماشین آلات پیشرفته و آخرین تکنولوژی ساخت پنجره مجهز است.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره تلفن های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top