skip to Main Content
5/5 - (1 امتیاز)

به جرأت می توان پنجره را ویترین ساختمان دانست؛ انواع پنجره در معماری ساختمان تاثیر متفاوتی دارد. سیر ساختمان سازی انواع مختلفی از پنجره را به خود دیده است.

پنجره های چوبی، آهنی، آلومینیومی و یو پی وی سی، همگی تأثیرات متفاوتی در سر و شکل معماری ساختمان داشته اند. در ادامه به نقش انواع پنجره در معماری ساختمان خواهیم پرداخت.

پنجره ها در گذر زمان

پنجره ها همانند هر محصول دیگر در گذر زمان پیشرفت کرده اند؛ این پیشرفت ها بر عمر، زیبایی، مصرف انرژی و نقش انواع پنجره در معماری ساختمان تأثیر داشته است.

بی راه نیست اگر این تغییر و تحولات را در راستای تغییر در هسته فکری معماری بدانیم، هرچند قصد نداریم در ادامه در موضوع روند معماری ریز بشویم.

بیشتر بدانید: بهترین پنجره برای ساختمان

انواع پنجره در معماری ساختمان؛ پنجره های چوبی

بسیاری از ما ساختمان های قدیمی با پنجره های چوبی را به خاطر می آوریم. حقیقتاً زمانی بود که پنجره سازی به حرفه مستقلی بدل نشده بود و بسیار به نجاری وابسته بود. جایگزین چندانی هم برای پنجره چوبی وجود نداشت.

پنجره چوبی یکی از انواع پنجره در معماری ساختمان است که بی شک می توان آن را بسیار زیبا و چشم نواز در نظر گرفت و هنوز هم ساده ترین پنجره های چوبی شاید از شکیل ترین پنجره های مدرن نیز زیباتر به نظر برسند؛ اما عمر این پنجره ها بسته به چوب بسیار متغیر است. همچنین میزان اتلاف انرژی و مهار آلودگی صوتی در این نوع پنجره ها بسیار اندک است.

انواع پنجره در معماری ساختمان؛ پنجره های چوبی

انواع پنجره در معماری ساختمان؛ پنجره های آهنی

پنجره های آهنی پس از پنجره های چوبی میدان دار شدند. این پنجره ها البته مدت زمانی طولانی برای جولان نداشتند زیرا به دلیل اشکالات فراوانی از جمله وزن بسیار زیاد، عایق نبودن و زنگ زدگی به سرعت از میدان خارج شدند.

بسیاری از ما ساختمان هایی با پنجره آهنی را به خاطر می آوریم، پنجره هایی که گاه باید زمستان از فرط سرما مقابلش پرده های ضخیم یا حتی نایلون کشید تا سرما را منتقل نکنند. در میان انواع پنجره در معماری ساختمان، این نوع پنجره ها از نظر زیبایی نیز چندان قدرت مانور نداشتند و ظاهرشان به سردی آهن و بیش از اندازه بی روح بود.

انواع پنجره در معماری ساختمان؛ پنجره های آهنی

تحولی به نام پنجره های آلومینیومی

پنجره های آلومینیومی در ابتدا به سر و شکل مدرنی که امروزه می بینیم نبودند؛ شاید اوایل دهه هفتاد شمسی بود که نخستین موج استفاده از این پنجره ها به راه افتاد و بسیاری از آپارتمان های نوساز مجهز به پنجره های کشویی ضخیم آلومینیومی شدند.

بین انواع پنجره در معماری ساختمان، نسل نخستین پنجر آلومینیومی به سرعت جای خود را به نوع ترمال بریک مجهز به شیشه دوجداره داد. کم کم پنجره سازی از آهنگری و نجاری فاصله گرفت و به حرفه ای مستقل تبدیل و برای خودش صاحب کارخانه و صنعت شد.

به عبارتی دیگر آمدن پنجره های آلومینیومی و اتکای این محصول به پروفیل، شتاب صنعتی شدن تولید آن را صدچندان کرد و شرکت های متفاوتی پدید آمدند.

تحولی به نام پنجره های آلومینیومی

یو پی وی سی و تکامل انواع پنجره در معماری ساختمان

سیر پیشرفت صنعت پنجره سازی از یک سو و روند رو به رشد ساختمان سازی در کنار محدودیت منابع و همچنین بالا بودن قیمت تمام شده پنجره های آلومینیومی سبب پدید آمدن رقیبی تازه نفس برای پنجره های آلومینیومی شد. قیمت پایین پنجره های دوجداره نسبت به پنجره های آلومینیومی باعث رشد و پیشرفت آن در بازار شد

در و پنجره های دوجداره یو پی وی سی با جنس پلاستیکی خود ضمن ارائه کیفیت محصولات آلومینیومی، مزایای دوچندانی از جمله وزن سبک، مقاومت در برابر فرسایش و قیمت تمام شده کم تر را به ارمغان آورد.

در بین انواع پنجره در معماری ساختمان، نوع یو پی وی سی را می توان پیشروترین دانست، هم از لحاظ زیبایی و هم از لحاظ معیازهای استاندارد مصرف انرژی و مهار آلودگی.

یو پی وی سی و تکامل انواع پنجره در معماری ساختمان

نکته پایانی

امروزه شرکت های فراوانی در عرصه ساخت انواع در و پنجره آلومینیومی و یو پی وی سی فعالیت دارند. یو پی وی سی پلاس تولیدکننده انواع پنجره های دوجداره upvc و پنجره آلومینیومی مطابق با استاندارد ملی ساختمان و  با طراحی اختصاصی و متناسب با نمای ساختمان، آماده ارائه مشاوره و پیشنهاد بهترین قیمت پنجره دوجداره به شما مشتریان گرامی را دارد.

پنجره وین تک ، پنجره هافمن و ویستابست از تولیدات یو پی وی سی پلاس هستند.

این واحد تولیدی به ماشین آلات پیشرفته و آخرین تکنولوژی ساخت پنجره مجهز است.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره تلفن های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top