skip to Main Content
4.5/5 - (2 امتیاز)

بی راه نیست اگر پنجره را به چشم و گوش ساختمان تشبیه کنیم؛ جزئی که کارکردش فراتر از تاباندن نور، بلکه فیلتر کردن صدا و تنظیم انرژی است. پس این سوال هم بیراه نیست که بپرسیم بهترین پنجره برای ساختمان کدام است؟

از زمانی که زیست بشر سر و شکلی پیدا کرد، پنجره هم جزئی ثابت از خانه بود؛ از پنجره های چوبی گرفته تا پنجره های فولادی، آلومینیومی و در نهایت پنجره دوجداره یو پی وی سی.

بهترین پنجره برای ساختمان چه معیارهایی دارد؟

متر و معیار برای اتلاق برچسب بهترین به پنجره، متفاوت است. اگر به زمان گذشته، مثلا صد سال پیش بروید و از کسی بپرسید بهترین پنجره برای ساختمان چیست؟ شاید صرفا جلوگیری از ورود سرما و گرما برایش ملاک باشد تازه اگر بداند ساختمان چیست!

با مدرن شدن و رشد زندگی شهری، آن هم در کلان شهرها و شهرهای بزرگ و صنعتی، معیار انتخاب پنجره نیز دچار دگرگونی عمیق شد. هم اکنون اگر بخواهید دست به انتخاب بهترین پنجره برای ساختمان بزنید با مواردی روبرو خواهید شد که در ادامه می خوانید.

upvc 1

بهترین پنجره برای ساختمان و مصرف انرژی

بی شک از زمان بخاری های نفتی و کرسی گذاشتن دهه ها گذشته است و ساختمان های امروزی به فضایی کاملا گرم احتیاج دارند. از سویی دیگر، تقاضای بالا برای مصرف انرژی سبب شده است قیمت آن هم بالاتر برود.

در این شرایط وجود پنجره ای که بتواند گرمای ایجاد شده با حداقل سوخت و ساز را حفظ کند، بسیار ضروری است. پس بهترین پنجره برای ساختمان آن است که مصرف انرژی را به حداقل برساند و از این لحاظ پنجره دو جداره بهترین نمونه است.

بیشتر بدانید: پنجره دوجداره ارزان

عایق مناسب برای جلوگیری از ورود آلودگی صدا

در شهرهایی که ما امروزه ساکنش هستیم، آلودگی بی داد می کند؛ نه فقط آلودگی هوا بلکه همهمه ای از سر و صدای موتور سیکلت، ماشین آلات و…متاسفانه پنجره هایی که تا همین یک دهه قبل تولید می شدند، حریف این آلودگی صوتی نمی شوند.

بهترین پنجره برای ساختمان باید ضمن کاهش هدر رفت انرژی از ورود آلودگی صوتی به خانه نیز جلوگیری کند. در این جا نیز بهترین مورد را پنجره های دو جداره می توان دانست. این پنجره ها نقش بسیار پررنگی در کاهش صدای ورودی به منازل دارند.

قابلیت بازشو به حالت های مختلف

بسیاری از افراد ترجیح می دهند از پنجره هایی استفاده کنند که تنها در یک جهت باز نشود؛ این مورد به مدد یراق آلات جدید یا به زبانی عامیانه تر لولاهای جدید پنجره ها، میسر شده است.

بنابراین بهترین پنجره برای ساختمان فارغ از جهت بازشو آن باید یراق آلات مناسبی داشته باشد. اگر یراق آلات دو تکه باشد که چه بهتر زیرا پنجره را به چند جهت نیز باز خواهد کرد.

بیشتر بدانید: ارزان ترین قیمت پنجره دوجداره

DSC00483 1024x943 1

چند نکته ریز اما مهم

پیشتر سعی شد ویژگی های بهترین پنجره برای ساختمان برشمرده شود اما چند نکته ریز در این باره وجود دارد از جمله اینکه شما باید شرایط آب و هوایی، جهت ساختمان و کاربرد محل مورد نظر برای نصب پنجره را در نظر بگیرید.

مثلا اگر شما ساکن شهرهای شمالی هستید که بارندگی زیاد است و هوا هم شرجی، بهترین پنجره دوجداره برای مازندران و دیگر شهرهای شمالی ، می تواند از جنس uPVC باشد زیرا این پنجره در برابر زنگ زدگی مقاومت بالایی دارد.

همچنین بر حسب مکان مورد استفاده می توان تصمیم گرفت که از یراق آلات یک تکه استفاده کرد یا دو تکه.

بیشتر بدانید: صداگیری پنجره دوجداره

نکته پایانی جهت انتخاب بهترین پنجره برای ساختمان

یو پی وی سی پلاس تولیدکننده انواع پنجره های دوجداره upvc و پنجره آلومینیومی مطابق با استاندارد ملی ساختمان و  با طراحی اختصاصی و متناسب با نمای ساختمان، آماده ارائه مشاوره به شما مشتریان گرامی را دارد.

پنجره وین تک ، پنجره هافمن و ویستابست از تولیدات یو پی وی سی پلاس هستند.

این واحد تولیدی به ماشین آلات پیشرفته و آخرین تکنولوژی ساخت پنجره مجهز است.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره تلفن های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top