skip to Main Content
5/5 - (3 امتیاز)

قیمت پنجره دوجداره کشویی چقدر است ؟ ارزان ترین پنجره دوجداره کشویی چقدر تمام می شود ؟ دهه ها قبل تر پنجره های کشویی (Sliding Windows) یکی از المان های آشنا برای ساختمان ها بودند و امروزه نیز پنجره دوجداره کشویی در برخی ساختمان ها استفاده می شود.

قیمت پنجره دوجداره کشویی سوال کسانی است که درصدد خرید این محصول برای ساختمان شان هستند. در ادامه بیشتر به موارد تعیین کننده قیمت این پنجره خواهیم پرداخت.

پنجره دوجداره کشویی چیست؟

قبل از اینکه به سراغ قیمت پنجره دوجداره کشویی برویم، ببینیم اصلا این پنجره چیست؟ پنجره دوجداره کشویی از دو ریل در قاعده و سقف چارچوب خوب بهره می گیرد و به مدد غلطک یا چرخ هایی کوچک بر روی این ریل سر خورده و حرکت می کند.

البته همین پنجره دوجداره یکی دو مدل متنوع دارد که خودش عامل تنوع قیمت پنجره دوجداره کشویی است.

بیشتر بدانید: بهترین پنجره برای ساختمان

مزایای پنجره دو جداره کشویی

  • مثل پنجره های دو لنگه عمل می کند
  • به جا عمودی یا بیرونی و درونی، چپ و راستی باز می شود
  • فضای گردش کمتری برای باز و بسته شدن نیاز دارد
  • مناسب آپارتمان های کم جا است
  • مدرن است
  • تعمیر آن در ساختمان قابل اجرا است
  • با انواع پرده پارچه ای و آلومینیومی سازگار است

معایب پنجره دوجداره کشویی

  1. محدودیت عرض بازشو برای پنجره هایی با عرض بیشتر از ۴ متر و کمتر از ۷۰ سانتی متر امکان استفاده از این بازشوها وجود ندارد .
  2. این مدل پنجره به دلیل قابلیت باز و بسته شدن آن به صورت ریلی  از چفت و بست کمتری برخوردار می باشد و از نظر عایق بندی ضعیف تر از دیگر انواع پنجره دوجداره می باشد از این رو برای مناطقی که دارای آلودگی بیشتری هستند مناسب نمی باشد.
  3.  پنجره دوجداه کشویی به خاطر پروفیل موجود در آن، نسبت به پنجره لولایی سنگین تر است.
  4. نظافت پنجره دوجداره کشویی بدلیل اینکه لنگه ها در هنگام باز شدن روی هم قرار می گیرد، سخت تر از پنجره های لولایی می باشد.
  5. با توجه به استفاده از پروفیل بیشتر قیمت تمام شده این پنجره بیشتر است .

آیا قیمت پنجره دوجداره کشویی بالا است؟

قانون عرضه و تقاضا حکم می کند که کالایی با متقاضی کمتر، قیمت بالاتری داشته باشد؛ البته به شرط وجود مشتری! به عبارت دیگر پنجره دوجداره کشویی مشتریان خاص خود را دارد و از همین رو قیمتش به نسب پنجره بازشو بیشتر است.

از سویی دیگر قطر پنجره های کشویی از 7 تا 10 سانتی‌متر متغیر است اما قطر پنجره های لولایی 4.5 سانت است بنابراین پنجره کشویی پروفیل بیشتری مصرف می کند و در نتیجه این مورد نیز سبب افزایش قیمت پنجره دوجداره کشویی می شود.

قیمت پنجره دوجداره کشویی

قیمت پنجره دوجداره کشویی تک ریل و جفت ریل

در برخی از پنجره های کشویی هر دو پنجره قابلیت حرکت دارند. این پنجره ها در اصل جفت ریل هستند. همین ویژگی نیز بر قیمت پنجره دوجداره کشویی تاثیرگذار است.

تمام این پنجره ها قابلیت نصب شیشه دوجداره و حتی سه جداره را خواهند داشت.

جنس پروفیل و قیمت پنجره دوجداره کشویی

دیگر پارامتری که بر قیمت پنجره دوجداره کشویی تاثیرگذار بوده، جنس پروفیل آن است. همچنین اگر این پنجره آلومینیومی و از نوع ترمال بریک باشد، باز هم قیمت آن نسبت به دیگر نوع پنجره های کشویی بالاتر خواهد رفت.

به این موارد تاثیرگذار باید رنگ و همچنین دیگر اجزای به کار رفته در بدنه پنجره را هم اضافه کرد.

بیشتر بدانید: ارزان ترین قیمت پنجره دوجداره

جنس غلطک ها و قیمت پنجره دوجداره کشویی

بد نیست این نکته را بدانید که خود غلطک های پنجره دوجداره کشویی دارای دو نوع مختلف از حیث متریال سازنده هستند. این چرخ های کوچک را در دو جنس برنجی و پلاستیکی می توانید پیدا کنید.

البته طول عمر غلطک برنجی به نسبت پلاستیکی بیشتر است و همچنین قیمت تمام شده آن نیز اندکی از غلطک پلاستیکی بالاتر.

قیمت پنجره دوجداره کشویی

کاربرد پنجره های دوجداره کشویی

قبل از اینکه بخواهید مبلغی را برای قیمت پنجره دوجداره کشویی در نظر بگیرید، باید به شما بگوییم که این پنجره برای مناطقی مناسب تر است که آلودگی هوا و آلودگی صوتی کمتری دارند.

در نظر بگیرید حدود یک الی دو میل باید بین دو پنجره فاصله باشد تا به هنگام عبور با یکدیگر برخورد نکنند. این موضوع باعث می شود که قدرت فیلتر کردن صدا و هوا در پنجره های دوجداره کشویی به اندازه پنجره های معمولی نباشد بنابراین چنین پنجره ای برای شهرهای کوچکتر مناسب تر خواهد بود.

بیشتر بدانید: مقایسه انواع پنجره ها

انتخاب بهترین پنجره کشویی

یو پی وی سی پلاس تولیدکننده انواع پنجره های دوجداره upvc و پنجره آلومینیومی مطابق با استاندارد ملی ساختمان و  با طراحی اختصاصی و متناسب با نمای ساختمان، آماده ارائه مشاوره به شما مشتریان گرامی را دارد.

پنجره وین تک ، پنجره هافمن و ویستابست از تولیدات یو پی وی سی پلاس هستند.

این واحد تولیدی به ماشین آلات پیشرفته و آخرین تکنولوژی ساخت پنجره مجهز است.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره تلفن های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top