skip to Main Content
5/5 - (1 امتیاز)

علت بسته نشدن پنجره دوجداره چیست؟ پنجره های دوجداره upvc به نسبت سایر پنجره ها از دوام بالایی برخوردار هستند با این حال خوب یسته نشدن یا چفت نشدن پنجره از جمله مشکلات شایعی است که برای این پنجره ها پیش خواهد آمد.

علت بسته نشدن پنجره دوجداره به موارد متعددی از درست نصب نشدن تا اشکال در یراق باز می گردد؛ در ادامه به موارد مرتبط با این موضوع خواهیم پرداخت.

علت بسته نشدن پنجره دوجداره؛ مشکل در رگلاژ

اصلی ترین علت بسته نشدن پنجره دو جداره به رگلاژ نبودن پنجره باز می گردد. اما چه چیز باعث به هم خورد رگلاژ پنجره می شود؟در اصلی ترین مورد اگر پنجره توسط نصابی غیر متخصص نصب شود، ممکن است رگلاژ آن کامل انجام نشود. از سویی دیگر پنجره نیز همچون هر کالایی پس از یک دوره دچار استهلاک می شود.

مواردی همچون دفرمه شدن لنگه بازشو، آسیب دیدن و خم شدگی و شل شدن پیچ های لولا، دفرمه شدن پنجره به دلیل انقباض و انبساط مداوم را می توان در دستۀ استهلاک قرار داد که هرکدام از آن ها می تواند علت بسته نشدن پنجره دوجداره باشد.

بیشتر بدانید: رگلاژ پنجره upvc

علت بسته نشدن پنجره دوجداره؛ مشکل در رگلاژ

باز رگلاژ کردن پنجره

در صورتی که علت بسته نشدن پنجره دوجداره به رگلاژ مربوط باشد باید آن را مجدد رگلاژ کرد. علاوه بر مواردی که در بالا گفته شد، باز و بسته کردن پنجره با خشونت، محکم کوبیدن یا وارد آوردن ضربه باعث می‌شود تا قسمت هایی چون پروفیل، قاب و ریل بازشو از محل اولیه خود خارج شوند. در چنین حالتی یا به اصطلاح دچار دررفتگی و تغییر شکل پنجره به رگلاژ نیاز است.

خرابی لولا، علت بسته نشدن پنجره دوجداره

جدای از مورد رگلاژ، ممکن است علت بسته نشدن پنجره دوجداره شکستگی لولا باشد. این اتفاق به دلیل کیفیت پایین لولای به کار رفته در پنجره رخ می دهد.

گاهی نیز عدم تناسب ابعاد پنجره با قدرت تحمل لولا سبب افتادگی لنگه بازشوی پنجره و خارج شدن لولا از محل خود می شود که این موضوع افتادگی در و پنجره و عدم بسته شدن آن را به همراه دارد.

خرابی لولا، علت بسته نشدن پنجره دوجداره

علت بسته نشدن پنجره دوجداره؛ انبساط و انقباض

انبساط و انقباض پروفیل دیگر علت بسته نشدن پنجره دوجداره است. به عبارتی دیگر پروفیل پنجره دوجداره در طول کارکرد خود با سیکل فصول سرد و گرم مواحه می شود.

البته پروفیل های به کار رفته در ساخت پنجره های upvc از ضریب انبساط حجمی بالایی برخوردار است اما در صورت عدم محاسبه بادخور که باید حدود 4 میلی متر از هر طرف باشد، انقباض و انبساط بر پنجره تأثیر گذاشته و افتادگی آن را به همراه خواهد داشت.

اصطکاک زاماک و بازشوی پنجره

دیگر علت بسته نشدن پنجره دوجداره مربوط به برخورد بازشوی پنجره با زاماک است. به هنگام بستن پنجره و پایین دادن دستگیره، اسپانیولت یا یراق های رابط دستگیره داخل زاماک چفت شده و پنجره را به طور کامل کیپ می کند.

اما برخی موارد ممکن است اسپانیولت درون زامامک گیرکرده و رگولاژ پنجره را به هم بزند. این مورد پس از بررسی دقیق از سوی متخصص مشخص خواهد شد.

رفع علت بسته نشدن پنجره دوجداره

برای برطرف کردن علت بسته نشدن پنجره دوجداره بایستی مواردی چون پروفیل، ریل بازشو و قاب پنجره مورد بررسی قرار گیرد. سپس یراق آلات و لولا ها به درستی و دقیق در جای خود قرار گیرند. به این ترتیب پنجره بدون هیچ ایرادی باز و بسته خواهد شد.

علاوه بر مواردی که گفته شد، یکی از مهمترین اجزای پنجره دوجداره، شیشه آن است که بایستی به درستی جا انداخته شود، به گونه ای که وزن شیشه در تمامی نقاط پنجره به طور یکسان پخش شود. در این صورت پنجره در جای خود محکم و به خوبی باز و بسته می شود.

بیشتر بدانید: تاثیر کیفیت یراق آلات پنجره دوجداره UPVC

رفع علت بسته نشدن پنجره دوجداره

نکته پایانی

یو پی وی سی پلاس تولیدکننده انواع پنجره های دوجداره upvc و پنجره آلومینیومی مطابق با استاندارد ملی ساختمان و  با طراحی اختصاصی و متناسب با نمای ساختمان، آماده ارائه مشاوره به شما مشتریان گرامی را دارد.

پنجره وین تک ، پنجره هافمن و ویستابست از تولیدات یو پی وی سی پلاس هستند.

این واحد تولیدی به ماشین آلات پیشرفته و آخرین تکنولوژی ساخت پنجره مجهز است.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره تلفن های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top