skip to Main Content
5/5 - (1 امتیاز)

یکی از مشکلاتی که ممکن است با پنجره های دوجداره داشته باشید مربوط به علت بسته نشدن پنجره دوجداره upvc است. دلایل مختلفی ممکن است این مشکل را ایجاد کنند.

پایین بودن کیفیت لولا و گالوانیزه درون پنجره، بهم خوردن رگلاژ پنجره دوجداره، انبساط و انقباض پروفیل یو پی وی سی، گیر کردن قطعات زاماک و خم شدن لولاها از جمله دلایل علت بسته نشدن پنجره دوجداره upvc است.

رگلاژ نبودن قفل پنجره دوجداره

مهمترین علت بسته نشدن پنجره دوجداره upvc مربوط به بهم خوردن رگولاژ قفل این پنجره ها است. این مشکل بیشتر در صورتی به وجود می آید که لنگه پنجره به مدت طولانی باز می ماند.

وقتی لنگه بازشو از حالت رگلاژ خود خارج می شود، پنجره دوجداره به راحتی بسته نشده و زمانی که می خواهید آن را ببندید، انگار یک مانع بر سر راه وجود دارد و به اصطلاح، پنجره گیر می کند.

بیشتر بدانید: تعویض لولای پنجره دوجداره

رگلاژ نبودن قفل پنجره دوجداره

چگونه لولا پنجره را رگلاژ کنیم؟

اگر لولایی که بر روی پنجره قرار داده شده است قابلیت رگلاژ شدن را داشته باشد، مشکل به راحتی قابل حل است. برای این کار نیز باید کاور پایین لولا را بردارید و با یک آچار آلن، لنگه بازشو را به سمت بالا، چپ و راست تنظیم کرده و مشکل را به راحتی حل کنید.

اگر علت بسته نشدن پنجره دوجداره upvc مربوط به رگلاژ بوده اما این قطعه قابلیت رگلاژشدن نداشته باشد شما برای حل این مشکل باید به یک تعمیر کار اطلاع دهید تا برای برطرف کردن مساله اقدام کند.

علت بسته نشدن پنجره دوجداره upvc؛ پایین بودن کیفیت لولاها

برای در و پنجره‌هایی با ابعاد بزرگ، کیفیت لولا به میزان زیادی می‌تواند تأثیرگذار باشد و ممکن است باعث دردسرهای بیشتری شود. به طور معمول، با افزایش ابعاد پنجره و پنجره، نیاز به لولاهای با کیفیت بیشتر نیز افزایش می‌یابد تا بتوانند وزن پنجره را به خوبی تحمل کنند.

اگر کیفیت لولاها نسبت به ابعاد پنجره دوجداره نادرست باشد و توانایی تحمل وزن لنگه بازشو را نداشته باشند، ممکن است لنگه بازشو کنده شده و لولا از محل خود منحرف شود که این موضوع دیگر دلیل علت بسته نشدن پنجره دوجداره upvc خواهد بود.

علت بسته نشدن پنجره دوجداره upvc؛ پایین بودن کیفیت لولاها

مشکل در گالوانیزه پنجره و اشکال در بسته شدن

موضوع دیگری که آن هم می تواند سبب علت بسته نشدن پنجره دوجداره upvc شود، عدم وجود گالوانیزه با کیفیت در داخل پروفیل است. در برخی موارد اگر پیچ نصب لولا شل شود و نتوان آن را به هیچ وجه سفت کرد باید به کیفیت پنجره ای که به شما تحویل داده شده، شک کنید.

در پروفیلی هایی که داخل در و پنجره های یو پی وی سی وجود دارد، گالوانیزه هایی به شکل u قرار داده می شود. این گالوانیزه ها باعث افزایش ممان اینرسی و افزایش مقاومت در و پنجره می شوند.

اگر گالوانیزه ای که در پنجره دوجداره به کار برده شده است کیفیت بالایی نداشته باشد، پیچ های متصل به پروفیل شل شده و لنگه بازشوی پنجره دچار افت می شود که علت بسته نشدن پنجره دوجداره upvc را به همراه دارد.

انقباض و انبساط و باز نشدن قفل پنجره دوجداره

تغییرات آب و هوایی می توانند علت بسته نشدن پنجره دوجداره upvc را به همراه داشته باشند. upvc دارای ضریب انبساط بالایی است و با تغییرات حرارتی، به اندازه‌ای که انبساط یا انقباض را تجربه می‌کنند، تغییر می‌کنند.

به منظور جلوگیری از این مشکلات در فرآیند باز و بسته شدن در و پنجره دوجداره، اطراف آن به یک بادخور به عرض ۴ میلیمتر مجهز می‌شود. این بادخور، در صورت تغییر ابعاد upvc به دلیل تغییر دما، فضای کافی را فراهم می‌کند تا مانع از ایجاد مشکلات در عملکرد پنجره شود.

علت گیر کردن قطعات زاماک به پنجره دوجداره

گیر کردن قطعات زاماک به پنجره دوجداره

علاوه بر موارد گفته شده، گیر کردن لنگه به زاماک را نیز باید علت بسته نشدن پنجره دوجداره upvc دانست. قطعات زاماک، قطعاتی هستند که حاوی پلیت‌های قارچی شکل اسپانیولت هستند و وظیفه دارند هنگام بستن پنجره و پنجره، اطراف لنگه بازشو را به‌طور کامل عایق کنند.

زاماک در اصل برای جبوگیری از ورود گرد و غبار به داخل فضای بسته ساخته شده است. اگر زاماک از جای خود خارج شود در باز و بست در و پنجره دوجداره اختلال ایجاد می کند.

بیشتر بدانید: انواع دستگیره پنجره دوجداره

نکته پایانی

در این مطلب به دلایل باز نشدن قفل پنجره دوجداره  upvcپرداختیم؛ توصیه می شود اگر علت این مشکل برای شما مشخص نیست یا دانش فنی کافی در زمینۀ رفع آن ندارید، با نمایندگی فروش در و پنجره دوجداره تماس بگیرید.

شما می توانید برای سفارش انواع در و پنجره دوجداره آلومینیوم و یو پی وی سی با بهترین یراق آلات به وبسایت یو پی وی سی پلاس مراجعه کنید.

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top