skip to Main Content
5/5 - (1 امتیاز)

وقتی پای خرید پنجره دوجداره به میان می آید، برخی می پرسند آیا ساخت پنجره دوجداره ارزان هم ممکن است؟ اصلاً این پنجره ها کیفیت دارد؟

حقیقت اینکه با افزایش قیمت مصالح ساختمانی، اقبال به خرید پنجره های دوجداره ارزان نیز زیاده شده است؛ اما ساخت پنجره دوجداره ارزان چه تفاوتی با کم فروشی آن دارد؟ در ادامه بیشتر به این موارد خواهیم پرداخت.

ساخت پنجره دوجداره ارزان یا ارزان سازی؟

همین ابتدا باید در نظر بگیرید که بین ساخت پنجره دوجداره ارزان و ارزان سازی پنجره دوجداره تفاوتی اساسی وجود دارد. در حقیقت برای ساخت پنجره ارزان می توان از پروفیل های اقتصادی استفاده کرد اما در ارزان سازی، احتمالاً به اصطلاح پای زدن از مصالح در میان است.

بیشتر بدانید: ارزان ترین قیمت پنجره دوجداره

ساخت پنجره دوجداره ارزان یا ارزان سازی؟

پروفیل اقتصادی چیست؟

پیشتر اشاره ای ضمنی داشتیم به پروفیل اقتصادی؛ برخی برندها در کنار نام اصلی خود، تولیدات دیگری هم دارند که قیمتش به نسبت کمتر است. مثلاً شرکتی همچون وین تک، پنجره های پلاس پن را تولید می کند.

فن آوری ترکیب مواد اولیه و ساخت پنجره دوجداره ارزان با این نوع پروفیل ها، فرق چندانی با فرایند تولید در برند اصلی نداشته و تمامی استانداردهای تولید upvc لحاظ می شود. منتهی این پروفیل ها با قیمت اقتصادی تری در اختیار مشتریان قرار گرفته و بازار هدفش پروژه های کلان شهری و مجتمع های مسکونی انبوه است.

تفاوت اصلی پروفیل اقتصادی با برند

شاید این سؤال برایتان ایجاد شده که ساخت پنجره دوجداره ارزان با پروفیل اقتصادی چه چیزی را ندارد که قیمتش کمتر تمام می شود؟

اینجا موضوع به ضخامت بر می گردد. در نتیجه این نکته را باید در نظر بگیرید که هر چقدر پنجره مد نظر شما دارای عرض و ارتفاع کمتری داشته باشد می توان از پنجره های اقتصادی استفاده کرد اما اگر عرض و طول پنجره ما زیاد می‌باشد باید برندهای درجه یک به کار گرفته شود.

ساخت پنجره دوجداره ارزان با پروفیل اقتصادی

نقش شیشه در ساخت پنجره دوجداره ارزان

به موضوع پروفیل و نقش آن در ساخت پنجره دوجداره ارزان بر می گردیم، با ذکر این نکته که در ساخت پنجره دوجداره 70 درصد قیمت مربوط به فریم و 30 درصد دیگرش به شیشه و یراق آلات مربوط می شود. این نسبت را می توان به سود شیشه تمام کرد که این موضوع به نقشه در و پنجره ساختمان بستگی خواهد داشت.

به عبارت دیگر درکنار جستجو برای ساخت پنجره دوجداره ارزان، می توان نقشه را طوری در نظر گرفت که از پنجره بازشو کوچک و تک حالته استفاده شده و پروفیل کمتری استفاده شود.

ساخت پنجره دوجداره ارزان با یراق آلات درجه دو

دیگر روشی که بیشتر به ارزان سازی پنجره دوجداره شباهت دارد، استفاده از یراق آلات درجه دو یا سه است. به عبارت دیگر یراق آلات استفاده شده در پنجره های دوجداره عموماً از جنس درجه یک آلمانی یا درجه یک ترک است.

با این حال استفاده از یراق آلات درجه دو و سه ترک اگرچه قیمت تمام شده پنجره را کاهش می دهد، در بلند مدت دارای ضرر خواهد بود زیرا عمر مفید پنجره را می کاهد.

ساخت پنجره دوجداره ارزان با یراق آلات درجه دو

ساخت پنجره دوجداره ارزان کشویی

حالا که صحبت از یراق آلات شد، یک مثال عینی اش را می توانیم در پنجره های دوجداره کشویی ببینیم. یراق این پنجره های دوجداره متکی بر غلطک است.

خود غلطک های پنجره دوجداره کشویی از حیث متریال دارای دو نوع مختلف است و این چرخ های کوچک را در دو جنس برنجی و پلاستیکی می توانید پیدا کنید. البته طول عمر غلطک برنجی به نسبت پلاستیکی بیشتر است و همچنین قیمت تمام شده آن نیز اندکی از غلطک پلاستیکی بالاتر.

دور این یک مورد را قلم بگیرید!

ممکن است برای ساخت پنجره دوجداره ارزان این پیشنهاد را دریافت کنید که ورق گالوانیزه بین پروفیل حذف شود. اصلاً زیرا بار چنین تصمیمی نروید! وجود گالوانیزه با ضخامت استاندارد الزامی است و حذف آن به معنی بی خاصیت کردن کل سازه پنجره شما خواهد بود.

به طور کلی این قاعده استاندارد را در هنگام سفارش ساخت پنجره دوجداره ارزان به خاطر داشته باشید که ارزان ترین پنجره های دوجداره هم باید استانداردهای تولید را پاس کرده باشند نه اینکه از وسایل و متریال آن کم شود.

بیشتر بدانید: قیمت پنجره دوجداره

نکته پایانی

یو پی وی سی پلاس تولیدکننده انواع پنجره های دوجداره upvc و پنجره آلومینیومی و توری پلیسه  با طراحی اختصاصی و متناسب با نمای ساختمان شما آماده ارائه مشاوره به شما مشتریان گرامی را دارد.

این واحد تولیدی به ماشین آلات پیشرفته و آخرین تکنولوژی ساخت  پنجره بهره‌مند است.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره تلفن های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

 

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top