skip to Main Content
5/5 - (1 امتیاز)

در این مقاله قصد داریم راهنمایی هایی را ارائه دهیم که با کمک آنها بتوانید پنجره ی مناسب برای ویلای خود انتخاب کنید. قبل از آن که با انواع پنجره آشنا شوید، باید به شرایط آب و هوایی منطقه ای که ویلا در آن ساخته شده است توجه کنید. برای نمونه، اگر ویلای شما در مناطق گرم و خشک قرار دارد، بهتر است که مساحت و تعداد پنجره ها را کم نگه دارید و پنجره ها را در بالاترین نقطه ی ویلا قرار دهید تا از انعکاس نور خورشید از سطح زمین جلوگیری کنید.

یا اگر ویلای شما در شمال کشور است، باید بدانید که منطقه مرطوب است. در مناطق مرطوب، برای جلوگیری از گرم شدن و رکود هوا، باید ساختمان را به گونه ای طراحی کنید که در تمام اتاق ها بتوانید کوران داشته باشید.

بهترین پنجره برای باغ و ویلای شمال

انتخاب بهترین پنجره برای باغ و ویلای شمال

انتخاب پنجره ها، ویلا را به طوری با طبیعت همگام می کند که حداقل فاصله بین مالک و طبیعت باشد. ما معتقدیم: «قبل از ساختن، باید بفهمید که با کدام بخش از طبیعت می خواهید ارتباط داشته باشید «و بعد از آن باید فکر کرد که چگونه این ارتباط را کامل تر کنید؟

پنجره های ویلای شمال، یک دریای زیبا و حتی آلوچه های جنگلی و سبزه های طبیعت را ممکن است تقویت یا ضعیف کند، بستگی به این دارد که درختان چگونه منظره هایی را شکل می دهند و حرکت موج در کنار ساحل چگونه نمایشی هنری را ایجاد می کند، اما ساخت ویلا می تواند همه این زیبایی ها را نابود یا نمایان کند و این حقیقت است.

ممکن است کنار ساحل باشید اما منظره جذاب پرواز پرندگان روی سر درختان رنگین پاییز را نبینید یا حرکت هماهنگ قایق های روی آب را از دست بدهید و این همه به سازنده ویلای شمال بستگی دارد. اول خونه همیشه توصیه می‌کند قبل از طراحی ویلا، مدتی را در محل ساختمان بگذرانید تا مناظر را تماشا کنید.

اتاق ‌های عمومی یک ویلا، مثل اتاق نشستن، اتاق خوردن، اتاق خانوادگي يا اتاق بزرگ، باید با منظره در تعامل باشند و این برای ما، مهم ترین عامل ويلاهای شمال است اما چالش اصلي نحوه پياده سازي اين كار به شكلي باشكوه و جذاب است، به گونه اي كه با ديدنش حس كنيم بي فضولانه قسمتي از خود طبيعت هستيم و در ميانش نشستيم.

این چيزي است كه تيم پيمانكاري ما در اول خونه، همواره دنبال مي كند و برایش تلاش مي كند، اين كه مالك ويلا، شفاف و روشن طبيعت بيرون را، حركت خورشيد را، صدای آب و زيبائي بال پرنده ها را ببيند و لذت ببرد كه در شمال است و این دست يابی با استفاده از درب و پنجره های شيشه ای و مدرن امكان پذير است.

پنجره برای باغ و ویلای شمال

پنجره کوچک برای باغ و ویلای شمال

می توانید حتی با استفاده از پنجره های کوچک در داخل ساختمان کوران ایجاد کنید، به شرطی که با توجه به جهت باد در مکان مناسبی نصب شود. یعنی اگر امکان جریان هوا وجود داشته باشد، اندازه ی پنجره تاثیر چندانی ندارد، اما اگر جریان هوا محدود باشد، پنجره های بزرگ در خنک سازی هوای داخلی در ساعات عصر تاثیر مثبت خواهد داشت و البته نصب سایبان های مؤثر برای این پنجره ها ضروری است.

پس از توجه به این نکته با مشخصات دو نوع از پرکاربردترین پنجره ها آشنا می شویم:

 

عایق حرارت آلومینیوم یک رسانای گرمای خوب است و برای ساخت رادیاتور های ساختمان که برای گرمایش ساختمان استفاده می شود، مناسب است. این نوع پنجره ها باعث تلفات انرژی زیاد می شود زیرا حرارت داخل ساختمان را به راحتی به خارج منتقل می کند. البته برای حل این مشکل روشی وجود دارد که در آن به درب و پنجره آلومینیومی، ماده ای به نام ترمال بریک – Thermal Break اضافه می شود تا عایق بودن پنجره ها را افزایش دهد. اما این روش مشکلاتی مانند از دست دادن یکپارچگی فریم به دلیل تفاوت انسجام این ماده با آلومینیوم و قیمت بالا را به همراه دارد.

بهترین پنجره برای باغ و ویلای شمال

پنجره UPVC بهترین پنجره برای باغ و ویلای شمال

بر خلاف پنجره ی آلومینیومی، پنجره uPVC به طور طبیعی عایق حرارت است و حتی در هوای سرد، چارچوب پنجره های شما گرم می ماند و جلوی خروج هوای مطبوع خانه به بیرون را می گیرد. یکی از ویژگی های منحصر به فرد پنجره های uPVC این است که می توان از پروفیل های چند حفره ای – Multi Chambered برای ساخت آنها استفاده کرد که این حفره ها عایق بودن پنجره را بالا می برد. این حفره ها در پنجره uPVC با عایق خاصی پر شده است که برخلاف حالت حفره ها در پنجره های آلومینیومی ، هوای خارج را به داخل منتقل نمی کند.

سازگاری با محیط زیست و سلامت

سازگاری با محیط زیست و سلامت برای ساخت آلومینیوم برای درب و پنجره ، مواد شیمیایی سمی زیادی مورد نیاز است. برای نمونه برای شستشوی شاخه های آلومینیوم قبل از آستر کاری و رنگ زدن، از حمام های کروماته استفاده می شود که این ماده توسط سازمان بهداشت و امنیت شغلی (OSHA) به عنوان ماده سرطان زا و سمی شناخته شده است. اما در مقابل، uPVC از پلاستیک PVC ساخته شده است که مقاوم،پایدار و در دسترس است.

زیبایی پروفیل های uPVC

زیبایی پروفیل های uPVC رنگ سفید اصلی دارند اما می توانند با روکش های لمینیت طرح دار و خوشگل روکش شوند که زیباتر و مقاوم تر از رنگ های کوره ای آلومینیومی هستند و با گذشت زمان رنگشان پریده نمی شود. پروفیل های uPVC با قرار گرفتن در معرض هوای خیس و باران های ترش مثل پروفیلهای آلومینیومی خورده یا اکسیده نمی شوند و به همین خاطر، زیبایی اولشان را تا آخر عمر ساختمان نگه می دارند. اگر نمی خواهید ساختمان شما قدیمی به نظر برسد، از پنجره های uPVC استفاده کنید چون پنجره های آلومینیومی با گذشت زمان زشت می شوند و در انواع آنادایز رنگشان کدر می شود و در انواع رنگی کوره ای خط و خش می خورد و با تغیر فصول رنگشان پریده می شود. این مشکلات برای پنجره های آلومینیومی ترمال برک هم وجود دارد و این نوع پنجره ها به طور کلی از پنجره های یوپی وی سی زشت‌تر است و به خاطر مشکلات فنی یا قیمت خیلی بالا نمی توان خم و شکل داد بهشان و در طراحی ساختمان نمی توان بهشان اعتماد کرد.

طراحی پروفیل های uPVC

طراحی پروفیل های uPVC دارای شکل به روز و خوشگل، اشکال مختلف قاب در و پنجره، قابل ساخت در سایز ها و سلایق مختلف مشتري هستند و در آن ها، قاب در و پنجره ها کلفت‌تر است اما قاب پنجره آلومینيوم نحيف تر است و مي توان پنجره هایي با سایز بزرگتر ساخت اما نمي توان قاب در و پنجره را بسته به سليقه ي مشتري و به صورت دست ساز ساخت (شکل های عادی و قدیمی)

دوام پروفیل های uPVC بسیار مقاوم در برابر خط و خش و ترکیدگی و همچنین تورفتگی هستند، اما در پنجره ی آلومینیومی رنگ در و پنجره مقاومتی در برابر خش و ترکیدگی ندارد و ممکن است تورفته شود.

رنگ

پروفیل های uPVC را نمي توان رنگ کرد به همین دلیل انتخاب رنگ کمتری دارند، اما در پنجره آلومینیوم انواع رنگ وجود دارد ولی اگر این پنجره خش بخورد یا ترک بزند فلز زیر رنگ دیده مي شود. -استحکام پروفیل های uPVC جامد تر از آلومینیوم هستند و در برابر ضربه های احتمالی مقاوم هستند، آلومینیوم ممکن است با برخورد یا ضربه تورفته شود. -خوردگی و زنگ زدگی بعد از مدت زمان اتصالات فلزی که داخل در و پنجره های آلومینیومی استفاده شده اند ممکن است خورده و زنگ بزنند اما پروفیل های uPVC در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاوم هستند. پژیدگی و سوراخ شدگی: سطح آلومینیوم مي تواند سوراخ شده و پژیده شود اما در پروفيل های uPVC این اتفاق نمي افتد. -وزن پروفيل های uPVC سبك تر از پروفيل های آلومینيومي هستند. عملكرد حرارتي: آلومینيوم حرارت را خوب منتقل مي كند و مثل رادياتور حرارت نخواسته را به داخل اتاق مي برد يعني در تابستان گرم كننده و در زمستان سرد كننده است، اما پروفيل های uPVC عایق حرارت هستند.

چگالش پروفيل های uPVC چگالي كمتري نسبت به چوب و آلومینيوم دارند انتقال حرارت يكي از خصوصيات آلومینيوم است كه چگالش و مشكلات بيشتري را به وجود مي آورد (به همین درليل است كه از آن برای قابلمه های غذا استفاده مي شود)

سر و صدا پروفيل های uPVC بر خلاف پروفيل های آلومینيومي عایق صدا هستند بازيافت پروفيل های uPVC تا حدي قابل بازيافت هستند اما پروفيل های آلومینيومي اینطور نيست.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پنجره برای باغ و ویلای شمال می توانید با یو پی وی سی پلاس در تماس باشید. یو پی وی سی پلاس تولیدکننده انواع پنجره های دوجداره upvc و پنجره آلومینیومی است و خود را متعهد به تولید مطابق با استاندارد ملی ساختمان می داند.

این واحد تولیدی به ماشین آلات پیشرفته و آخرین تکنولوژی ساخت پنجره مجهز است و با طراحی اختصاصی و متناسب با نمای ساختمان، آماده ارائه مشاوره به شما مشتریان گرامی را دارد.

پنجره وین تک ، پنجره هافمن و ویستابست از تولیدات یو پی وی سی پلاس هستند.

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top