skip to Main Content
5/5 - (1 امتیاز)

بسیاری از ما بارها اصطلاح پروفیل پنجره را شنیده ایم؛ اما پروفیل پنجره چیست؟ پروفیل در واقع استخوان بندی سازۀ یک پنجره شیشه ای را تشکیل می دهد. در ادامه به انواع اصلی پروفیل نگاهی انداخته ایم و همچنین روش های ساخت آن را مورد بررسی قرار داده ایم.

کاربردهای پروفیل پنجره چیست؟

کاربرد پروفیل در برای ساخت در، چارچوب و پنجره‌ی سازه‌ها می توان یافت. در حقیقت پروفیلی که برای این منظور استفاده می‌شود، پروفیل درب و پنجره نام دارد.

در توضیح اینکه پروفیل پنجره چیست، این نکته را نیز باید اضافه کرد که این نوع پروفیل، با موادی متفاوت ساخته می‌شود و مشخصات فیزیکی و شیمیایی آن گوناگون است.

بیشتر بدانید: استاندارد ملی پروفیل درب و پنجره upvc

کاربردهای پروفیل پنجره چیست؟

پروفیل یو پی وی سی

پنجره یو پی وی سی یکی از پرکاربرد ترین پنجره ها در صنعت ساختمان سازی است اما کاربرد یو پی وی سی در پروفیل پنجره چیست؟ در اصل UPVC مخفف کلرید پلی وینیل بدون پلاستیک است.

این مادۀ همه کاره می تواند در وسایلی چون درب، پنجره، مصالح لوله کشی و… به کار گرفته شود. قبل از آن پیدایش UPVC تولیدکنندگان، از پلی وینیل کلراید یا همان PVC استفاده می کردند. اما طول عمر پایین این محصول باعث شد که از ماده ای از مطلوب تر یعنی UPVC استفاده شود.

تولید UPVC با بهره گیری از نفت خام، وینیل و کلرید اسید انجام می گیرد. پروفیل های یو پی وی سی در برابر رطوبت و سرما به عنوان عایقی بسیار مناسب ظاهر می شوند. در درجات کیفی عالی، خوب و متوسط ارائه می شود.

پروفیل آلومینیومی

پیش از آنکه UPVC به بازار عرضه شود، بسیاری از در و پنجره ها از جنس آلومینویمی بودند. اگر می پرسید فرق آلومینیوم و یو پی وی سی در پروفیل پنجره چیست؟ باید به شما بگوییم که این دو جنس در اصل رقیب هم هستند.

پروفیل UPVC به نسبت آلومینیوم سبک تر است و به خاطر ارزان تر بودن در پروژه های انبوه سازی بیشتر به کار می رود. علاوه بر اینها پنجره های یو پی وی سی در نوع اقتصادی نیز تولید می شوند که از نظر قیمت متفاوت است. البته برخی معایب همچون زرد شدن در پروفیل یو پی وی سی وجود دارد.

پروفیل پنجره چیست؟ پروفیل یو پی وی سی

نقش فریم در پروفیل پنجره چیست؟

پروفیل فریم به عنوان قاب چارچوب اصلی پنجره استفاده می شود. بخش های عمودی، بالایی تا پایینی پنجره را پروفیل فریم تشکیل می دهد.

در ادامه توضیح اینکه نقش فریم در پروفیل پنجره چیست، به این مورد هم باید اشاره کرد که این پروفیل ها از لحاظ شکلی در انواعی مختلف تولید می شوند که در زیر اشاره ای ضمنی به آن صورت گرفته است.

  • فریم بازسازی: همانگونه که از نام این پروفیل مشخص است، برای ساختمان های در حال بازسازی و نوسازی استفاده می شوند. از آنجایی که لبه این پروفیل بر روی فریم در و پنجره قبلی قرار می گیرد، دیگر نیازی به تخریب چارچوب سابق نیست.
  • فریم درب و پنجره: به نظر می رسد اکنون بدانید که پروفیل پنجره چیست؛ پروفیل درب نیز همین توضیحات را شامل می شود. برای تولید پنجره ها و درب های لولایی از پروفیل در و پنجره استفاده می شود.
  • فریم کشویی: قاعدتاً تولید پنجره کشویی با فریم متفاوت از سایر پنجره ها صورت می گیرد. این پروفیل به دو صورت تک ریل و دوریل به بازار عرضه می­ گردد.

روش تولید پروفیل پنجره چیست؟

برای تولید پروفیل های فلزی یا UPVC در و پنجره لازم است که در ابتدا ورق های آن برش کاری شوند. اما روش برش کاری پرویل پنجره چیست؟ این مرحله با استفاده از دستگاه های مخصوصی برش می خورند. سپس با استفاده از دستگاه سوراخ زن، دستگاه سوراخ یراق آلات، دستگاه شیار زن، دستگاه جوش پروفیل و دستگاه پلیسه گیر، ساخت فریم تکمیل می شود.

همچنین جهت محکم شدن چارچوب پنجره، در میان پروفیل از گالوانیزه استفاده می شود.

روش تولید پروفیل پنجره چیست؟

تجهیزات مورد استفاده در تولید پروفیل پنجره چیست؟

تجهیزات مورد نیاز برای ساخت پروفیل پنجره شامل دستگاه برش CNC، دستگاه جوش چهار سر و تک سر پروفیل، تمیز کن گوشه ها، خم کن پروفیل، دستگاه نصب شیشه و یراق آلات و… است.

بیشتر بدانید: کاربرد پروفیل مولیون پنجره دوجداره

نکتۀ پایانی

در این مقاله سعی شد به طور مختصر برایتان توضیح بدهیم که پروفیل پنجره چیست؟ در پایان باید به این نکته اشاره کنیم که یو پی وی سی پلاس تولیدکننده انواع پنجره های دوجداره upvc و پنجره آلومینیومی مطابق با استاندارد ملی ساختمان و با طراحی اختصاصی و متناسب با نمای ساختمان، آماده ارائه مشاوره به شما مشتریان گرامی را دارد.

پنجره وین تک ، پنجره هافمن و ویستابست از تولیدات یو پی وی سی پلاس هستند.

این واحد تولیدی به ماشین آلات پیشرفته و آخرین تکنولوژی ساخت پنجره مجهز است.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره تلفن های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top