skip to Main Content
5/5 - (1 امتیاز)

اصلی ترین متریال برای ساخت در و پنجره دوجداره، پروفیل است؛ اما ابعاد پروفیل درب و پنجره upvc چه متر و معیاری دارد؟

در حقیقت ابعاد پروفیل درب و پنجره upvc بسته به جنس آن و سفارش مشتری می تواند متفاوت باشد، هرچند اندازه هایی استاندارد نیز برای آن وجود دارد که در ادامه به آن پرداخته می شود.

پروفیل درب و پنجره چیست؟

پیش از اینکه بخواهیم به ابعاد پروفیل درب و پنجره upvc بپردازیم بهتر است به تعریف خود پروفیل نگاهی داشته باشیم. پروفیل به سطح مقطع ‌هایی گفته می شود که درونی توخالی گفته و لوله‌ مانند دارند.

در حقیقت برای محصولات upvc آن روی عموماً سفید رنگی که می بینید دارایی درونی تو خالی است. این جزء همان پروفیل درب یا پنجرۀ شماست که پس از شیشه بیشترین وزن و حجم سازۀ درب و پنجره را تشکیل می دهد. ابعاد و ضخامت این عضو صنعت پنجره سازی می تواند بر حسب شرایط تغییر کند. در ادامه به برخی از انواع آن نگاهی می کنیم.

بیشتر بدانید: پروفیل پنجره چیست؟

ابعاد پروفیل درب و پنجره upvc چگونه است؟

ابعاد پروفیل درب و پنجره upvc چگونه است؟

پروفیل‌ درب و پنجره upvc بر اساس چند مبنا دسته‌بندی می شود؛ اساس یکی از این دسته‌بندی‌ ها، ابعاد است. ابعاد پروفیل درب و پنجره upvc بین 2.3 تا 8.2 میلی‌متر است.

مزایای زیاد پروفیل upvc از جمله ایمنی بالا، مقرون به صرفه بودن، نگهداری و نظافت آسان، وزن کم، نصب آسان، عدم اشتعال پذیری، عدم خوردگی، رنگ پذیری و مهمتر از همه عایق بودن صدا و حرارت بوده باعث محبوبیت آن شده است.

ابعاد پروفیل درب و پنجره upvc؛ نوع سپری

سطح ابعاد پروفیل درب و پنجره upvc نوع سپری به صورت T شکل است. طبق استانداردهای تعریف شده، این پروفیل را در ضخامت 0.9 تا 2.5 میلی ‌متری و طول 6 تا 12 متری تولید می ‌کنند و شامل دو نوع لبه گرد و لبه تیز است.
ابعاد پروفیل درب و پنجره upvc نوع لبه گرد در اندازه های 30 تا 140 میلی‌متر است و نوع لبه تیز در اندازه های 20 تا 40 میلی‌متر تولید شده‌ است.

ابعاد پروفیل درب و پنجره upvc؛ نوع سپری

نمرۀ سطح پروفیل سپری

زمانی که به از یک پروفیل سپری نمرۀ 10 سخن گفته می شود، منظور ای است که اندازۀ لبۀ آن 100 میلی‌ متر می شود؛ مهم ‌ترین ویژگی مکانیکی این پروفیل مقاومت خمشی پایین آن هستند.

ابعاد پروفیل درب و پنجره upvc در پروفیل نبشی و لنگه دری

ابعاد پروفیل درب و پنجره upvc در نوع نبشی به شکل L و V است که البته می‌تواند با بال‌های مساوی یا نامساوی باشد. ناگفته نماند که مقاومت خمشی این نوع پروفیل از نوع سپری کمتر است.

از سویی دیگر پروفیل لنگه دری را داریم که در دستۀ پروفیل‌ های بسته قرار می گیرد. ابعاد پروفیل درب و پنجره upvc از نوع لنگه در به ضخامت این 2 تا 4 میلی‌ متر بوده و طول آن نیز 6 تا 12 میلی‌ متر است. این نوع پروفیل در ساخت چارچوب به کار می رود.

وزن و ابعاد پروفیل درب و پنجره upvc

وزن و ابعاد پروفیل درب و پنجره upvc

اما حالا که در مورد ابعاد پروفیل درب و پنجره صحبت کردیم، بد نیست نگاهی هم به وزن آن داشته باشیم. وزن پروفیل‌ها با توجه به سایز، ضخامت، طول و ساختار آن ‌ها تعیین می شود. برای به دست آوردن وزن پروفیل فرمول هایی وجود دارد از جمله این مورد:

وزن پروفیل درب و پنجره بر اساس کیلوگرم= وزن مخصوص پروفیل بر اساس کیلوگرم * تعداد پروفیل* طول به کار رفته بر اساس متر

به عنوان مثال طول شاخه ‌های فرانسوی ۶٫۶۰ سانتی‌متر است و وزن هر شاخۀ ۶٫۶۰ سانتی‌متری چهارچوب فرانسوی با ضخامت دو میلی‌متر برابر ۲۴ تا ۲۵ کیلوگرم است. با داشتن این اعداد می توانید وزن پروفیل درب و پنجره را بر اساس کیلوگرم به دست بیاورید.

آیا جدولی برای محاسبۀ وزن و ابعاد درب و پنجره upvc وجود دارد؟

بله! جداولی با عنوان استاندارد ابعاد درب و پنجرۀ upvc وجود دارد که معمولاً در اختیار تولیدکنندگان قرار دارد.

با این حال این جدول یک ملاک ثابت نیست و ابعاد می تواند بر حسب سفارش مشتری تغییر پیدا کند.

بیشتر بدانید: فریم انتظار یا فریم آهنی پنجره دوجداره چیست

نکتۀ پایانی

همانطور که در ابتدا نیز اشاره شد، درب و پنجرۀ upvc این روزها به یکی از محصولات محبوب بدل شده است. یو پی وی سی پلاس تولیدکننده انواع پنجره های دوجداره upvc و پنجره آلومینیومی مطابق با استاندارد ملی ساختمان و با طراحی اختصاصی و متناسب با نمای ساختمان، آماده ارائه مشاوره به شما مشتریان گرامی را دارد.

پنجره وین تک ، پنجره هافمن و ویستابست از تولیدات یو پی وی سی پلاس هستند.

این واحد تولیدی به ماشین آلات پیشرفته و آخرین تکنولوژی ساخت پنجره مجهز است.

برای اطلاعات بیشتر دربارۀ ابعاد درب و پنجره upvc، میتوانید با شماره تلفن های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

This Post Has One Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top