skip to Main Content
امتیاز

برای اینکه ببینیم گالوانیزه پنجره دوجداره upvc چیست، باید در ابتدا ساختار این پنجره را در نظر بگیریم. بر خلاف پنجره آلومینیومی، جنس به کار رفته درپنجره upvc از پلاستیک فشرده بوده که میانۀ آن خالی است.

این تعریف به ما نشان می دهد که جایگاه گالوانیزه پنجره دوجداره upvc چیست؛ از همین رو گالوانیزه از مهم‌ترین اجزای پنجره دوجداره upvc است که تأثیر بسیار زیادی در کیفیت و قیمت محصول نهایی دارد.

دلیل استفاده از گالوانیزه پنجره دوجداره upvc چیست؟

همانطور که در ابتدا اشاره شد، پروفیل‌های یو پی وی سی از آلیاژ پلاستیکی تولید‌ شده اند، در نتیجه قابلیت تحمل وزن و فشار بالا را ندارند.

در نتیجه برای بهسازی مقاومت و استحکام درب و پنجره دوجداره upvc داخل آن از گالوانیزه استفاده می‌کنند، در نتیجه گالوانیزه از قطعات بسیار مهم و حیاتی در داخل درب و پنجره دوجداره است. این سازه ها به صورت به صورت u شکل در داخل سطح مقطع پروفیل قرار می‌گیرند.

بیشتر بدانید: پروفیل پنجره چیست؟

ترکیبات گالوانیزه پنجره دوجداره upvc چیست؟

ترکیبات گالوانیزه پنجره دوجداره شامل ورق‌ فولادی است که با آلیاژی همچون روی، سطح آن را پوشش می دهند. اگر برایتان سؤال پیش آمده که حداقل ضخامت گالوانیزه پنجره دوجداره upvc چیست؟ باید بگوییم که ضخامت آن حداقل ۱.۲۵ میلیمتر است.

استاندارد گالوانیزه پنجره دوجداره upvc چیست؟

استاندارد گالوانیزه پنجره دوجداره upvc چیست؟

ورق های گالوانیزه در ضخامت ‌های ۱٫۲۵ ، ۱٫۵ و ۲ میلیمتر تولید‌ می شوند. انتخاب این ضخامت ها به پارامترهایی همچون ارتفاع، فشار باد و دیگر جزئیات اجرای درب و پنجره ‌های upvc بستگی دارد.

البته سؤال پیش می آید که ملاک استاندارد گالوانیزه پنجره دوجداره upvc چیست؟ در واقع طبق بررسی و محاسبات انجام شده درباره نیروهای وارده به درب و پنجره‌ ها شرکت‌های تولیدکننده درب و پنجره‌های upvc به استانداردهای لازم جهت استفاده از ورق‌های گالوانیزه رسیدند.

به طور کلی استاندارد گالوانیزه تابعی از شکل پنجره، فشارهای خارجی وارد بر آن، محل کاربرد پنجره یا درب، میزان باز و بسته شدن و استفاده بر حسب مکان کاربری (عمومی ،اداری یا مسکونی)، ایمنی و وزن بازشوی پنجره است.

 

برخی از تولید کنندگان پروفیل های جدیدی را به بازار عرضه کرده اند که نیاز به گالوانیزه ندارند. این پروفیل ها به Fibre-reinforced مشهور هستند و دارای تکنولوژی خاصی هستند. این پروفیل ها دارای یک روکش UPVC به عنوان عایق هستند، در حالی که ساختار اصلی آن ها از پلیمر سخت تشکیل شده است2.

CRP چیست؟

CRP یک جایگزین دیگر برای گالوانیزه است که در سال های اخیر باب شده است. CRP مخفف Composite Reinforcement Profile است و به معنای پروفیل تقویت کننده ترکیبی است. CRP دارای خصوصیات فولاد و پلاستیک است و قابل جوش پذیر با پروفیل UPVC است. CRP باعث مقاومت بالاتر در برابر خمش، کشش، فشار، ضربه و حرارت می شود.

CRP در چند مدل ساخته می شود که براساس نوع مصارف خاص آن ها تقسیم بندی می شوند. این مدل ها عبارتند از:

فریم انتظار: فریم انتظار چارچوبی است که برای تعیین محدوده قاب در و پنجره در داخل فریم استفاده می شود. فریم انتظار را رنگ می کنند تا از زنگ زدگی آن جلوگیری کنند.
پروفیل مولین: پروفیل مولین در قسمت بالای پنجره ها مورد استفاده قرار می گیرد و سطح مقطع آن همانند حرف T است. پروفیل مولین در دو مدل 60 و 70 ساخته می شود که منظور از اعداد ذکر شده اندازه کف پروفیل است.
پروفیل سش: پروفیل سش در داخل قاب پنجره به منظور افزایش استقامت چهارچوب پنجره استفاده می شود.

بیشتر بدانید: ارزان ترین قیمت پنجره دوجداره

خطرات عدم استفاده از گالوانیزه پنجره دوجداره upvc چیست؟

اما مضرات به کار نگرفتن گالوانیزه پنجره دوجداره upvc چیست؟ به طور کلی باید گفت پنجره وجداره بدون گالوانیزه یک تکه، هیچ ارزشی ندارد.

مدت کوتاهی پس از نصب پنجره دوجداره بدون گالوانیزه، پنجره ای که در معرض تابش نور آفتاب قرار گرفته، دچار تابیدگی خواهد شد. در نتیجه یراق آلاتی که باید پیچ آنها در گالوانیزه فرو رفته باشد، دیگر توانایی نگهداشتن لنگه را نداشته و در نتیجه لنگه از جای خود بیرون خواهد آمد.

خطرات عدم استفاده از گالوانیزه پنجره دوجداره upvc چیست؟

ربط عایق و گالوانیزه پنجره دوجداره upvc چیست؟

تقسیم هایی که ستون میانی پنجره را تشکیل داده، بر خلاف لنگه و فریم جوش پلاستیک نمی خورند بلکه با پیچ به داخل پنجره متصل میشوند. این پیچ ها باید در گالوانیزه برود و در نتیجه، نبود گالوانیزه باعث می شود تقسیم ها از جای خود حرکت کرده و ضمن خطر برای استحکام پنجره، عایق بندی آن را نیز از بین می برد.

پس این نکته حیاتی است که برای نصب درب و پنجره upvc، پیچ ها حتماً باید از داخل گالوانیزه رد شود تا پنجره و درب upvc  محکم به فریم زیر کار خود متصل شوند.

تست گالوانیزه پنجره دوجداره upvc چیست؟

متأسفانه در صنعت ساختمان ایران دور زدن استانداردها بسیار دیده می شود. گاهی نیز برخی انبوه سازان به قیمت کاهش هزینه ها کیفیت ساختمان را فدا می کنند.

اما در پنجره های تقلبی و بی کیفیت، جایگزین گالوانیزه پنجره دوجداره upvc چیست؟ دراین موارد از کانکتور یا پیچ لولا به جای گالوانیزه استفاده می شود و حتی بدتر، برخی از تولیدکنندگان پلاستیک به جای گالوانیزه استفاده می کنند!

همانطور که اشاره شد، این امر به مرور زمان پنجره را دچار دفرمگی می کند. یکی از روش های تست وجود گالوانیزه این است که آهن ربایی بر روی پروفیل قرار دهید، اگر آهنربا جذب شود، یعنی داخل پروفیل، گالوانیزه به کار رفته است.

بیشتر بدانید: پنجره دوجداره ترمال بریک چیست

تست گالوانیزه پنجره دوجداره upvc چیست؟

نکته پایانی

یو پی وی سی پلاس تولیدکننده انواع پنجره های دوجداره upvc و پنجره آلومینیومی است و خود را متعهد به تولید مطابق با استاندارد ملی ساختمان از جمله به کارگیری گالوانیزه درون سازۀ پنجره می داند.

این واحد تولیدی به ماشین آلات پیشرفته و آخرین تکنولوژی ساخت پنجره مجهز است و با طراحی اختصاصی و متناسب با نمای ساختمان، آماده ارائه مشاوره به شما مشتریان گرامی را دارد.

پنجره وین تک ، پنجره هافمن و ویستابست از تولیدات یو پی وی سی پلاس هستند.

شما می توانید از طریق تماس با شماره های درج شده در وبسایت از قیمت درب توری کشویی در گروه تولیدی یو پی وی سی پلاس مطلع شوید.

This Post Has One Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top