skip to Main Content
5/5 - (1 امتیاز)

بسته به نوع پنجره دوجداره و همچنین محل نصب آن، این محصول ابعاد متفاوتی دارد. بزرگترین ابعاد پنجره دوجداره برای پنجره لولایی، عرضی بین 1.5 تا 2 متر و ارتفاع بین 1.4 متر تا 1.8  دارد. در پنجره دوجداره یو پی وی سی برای اتاق، مناسب ترین عرض ۸۰ تا ۱۵۰ سانتی‌ متر است.

با این حال بزرگترین ابعاد پنجره دوجداره ممکن است متفاوت باشد. به طور کلی، سایز استاندارد عرض پنجره‌های دوجداره، 60 تا 90 سانتی‌متر است و سایز استاندارد برای ارتفاع این پنجره‌ها نیز 100 سانتی‌متر تا 180 سانتی‌متر است.

بزرگترین ابعاد پنجره دوجداره از نظر شهرداری و سازمان استاندارد

بنا به قانون شهرداری، ابعاد شیشه دوجداره غیر لمینت، نباید بیش از ۱.۵ متر مربع و ارتفاع بازشو از کف باید ۱.۱ مترمربع باشد. همچنین، فاصله پنجره های دوجداره از سقف بایستی حداقل 20 سانتی متر بوده که رعایت این فاصله موجب راحتی نصب آن در ساختمان می شود.

علاوه بر این، در ایران، استاندارد ابعاد پنجره‌ها و درب‌ها برای ساختمان‌های مسکونی و تجاری توسط سازمان ملی استاندارد و برای پنجره‌های دوجداره UPVC با عرض و ارتفاع مناسب بین ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی متر و ۲۰۰۰ تا ۲۴۰۰ میلی متر تعیین شده است. همچنین برای پنجره‌های دوجداره کشویی، مناسب‌ترین عرض بین 80 تا 150 سانتی‌متر و ارتفاع بین 100 تا 220 سانتی‌متر است.

بیشتر بدانید: گالوانیزه پنجره دوجداره upvc چیست؟

بزرگترین ابعاد پنجره دوجداره کشویی

چرا بزرگترین ابعاد پنجره دوجداره باید در حد استاندارد باشد؟

همانطور که گفته شد پنجره دوجداره باید از نظر ارتفاع در دامنه 1400 تا 1800 میلی متر سیر کند و اگر فراتر از این اندازه برود مشکلاتی برای بهره بردار به وجود خواهد آمد.

به عنوان مثال اگر پنجره لولایی از این دامنه اندازه تجاوز کند عمر مفید پنجره پایین آمده و مدام از رگلاژ خارج خواهد شد؛ همچنین پنجره در هنگام باز و بسته شدن عملکرد خوبی نخواهد داشت و در نهایت هزینه زیاد و نارضایتی روی دست مشتری خواهد گذاشت.

بزرگترین ابعاد پنجره دوجداره کشویی

به دلیل ساختار متفاوت پنجره کشویی، و عدم وجود لولا در این نوع پنجره، محدودیت کمتری برای ابعاد آن وجود دارد. عرض بازشو پنجره دوجداره کشویی نسبت به ارتفاع آن بیشتر است.

با توجه به نکته ای که گفته شد، عرض مناسب ساخت پنجره دوجداره کشویی باید چیزی حدود 800-1500 میلی‌متر و ارتفاع مناسب بین 1000 -2200 باشد.

بزرگترین ابعاد پنجره دوجداره و کاربری ساختمان

جستجویی در قوانین و مقررات نظام مهندسی کشور که نهادی زیر نظر وزارت مسکن و شهر سازی است، ما را به همان ابعادی می رساند که پیشتر درباره آن بحث کردیم. به عبارتی دیگر ابعاد پنجره ساختمان ها با توجه به کاربری آن اعم از تجاری، اداری، مسکونی و غیره تعیین می شود.

به عنوان مثال همانطور که اشاره شد عرض پنجره های دوجداره یو پی وی سی اتاق، چیزی بین عرض ۸۰ تا ۱۵۰ سانتی متر است. در نتیجه سازندگان شیشه های دوجداره با توجه به ابعاد استاندارد پنجره و آگاهی از این ابعاد به صورت پیش فرض اقدام به تولید شیشه با اندازه های استاندارد می‌ کنند.

بزرگترین ابعاد پنجره دوجداره و کاربری ساختمان

بزرگترین ابعاد پنجره دوجداره و اندازه شیشه

بزرگترین سایز شیشه دوجداره در ایران، از تولیدکننده ای به تولیدکننده دیگر متفاوت است. به عنوان مثال شیشه هایی با ابعاد حداکثر سایز ۶۰۰۰*۳۰۰۰ میلیمتر نیز وجود دارند.

به طور کلی میتوان در مکان هایی خاص بزرگترین ابعاد پنجره دوجداره را نیز نصب کرد.

اما معمولا سازنده شیشه دوجداره ابعاد بیش از 2 متر در 2 متر را برای ساخت قبول نمیکند. دلیل این موضوع احتمال زیاد شکست شیشه با ابعاد بیشتر  حین ساخت است .

چرا باید به ابعاد استاندارد پنجره دوجداره بسنده کرد؟

به طور کلی نباید چندان به نصب بزرگترین ابعاد پنجره دوجداره اصرار ورزید؛ این امر یک دلیل مهم دارد و آن هم ایمنی ساختمان شماست. پنجره های دوجداره با ابعاد زیاد در برابر بلایای طبیعی آسیب پذیر خواهند بود.

از سویی دیگر نصب بزرگترین ابعاد پنجره دوجداره کار چندان راحتی نخواهد بود به ویژه اینکه اگر ساختمان بلندمرتبه باشد. به عبارتی دیگر اگر ساختمان بلند قامت باشد این موضوع می تواند پنچره هایی با ابعاد بزرگ را در برابر وزش باد آسیب پذیر کند.

بیشتر بدانید: ابعاد پروفیل درب و پنجره upvc

بزرگترین ابعاد پنجره دوجداره و اندازه شیشه

نکته پایانی

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بزرگترین ابعاد پنجره دوجداره می توانید با یو پی وی سی پلاس در تماس باشید. یو پی وی سی پلاس تولیدکننده انواع پنجره های دوجداره upvc و پنجره آلومینیومی است و خود را متعهد به تولید مطابق با استاندارد ملی ساختمان می داند.

این واحد تولیدی به ماشین آلات پیشرفته و آخرین تکنولوژی ساخت پنجره مجهز است و با طراحی اختصاصی و متناسب با نمای ساختمان، آماده ارائه مشاوره به شما مشتریان گرامی را دارد.

پنجره وین تک ، پنجره هافمن و ویستابست از تولیدات یو پی وی سی پلاس هستند.

 

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top