skip to Main Content
5/5 - (1 امتیاز)

پنجره دوجداره آلومینیوم کرتین وال از جمله پنجره های دوجداره آلومینیومی با قطعات ترمال بریک است که یک نوع مکانیزم عایق حرارتی و صوتی خوب به حساب می آید. این نوع پنجره در نمای شیشه ای ساختمان ها استفاده می شود و دارای مزایایی مانند عمر بالا، سبک بودن، زیبایی و امنیت است.

پنجره دوجداره آلومینیوم کرتین وال و نمای مدرن

در دنیای پیشرفته امروز، تکنولوژی در صنعت درب و پنجره های آلومینیومی رشد چشمگیری داشته است که نمای شیشه ای کرتین وال از جمله این دستاورد ها است.

پنجره دوجداره آلومینیوم کرتین وال یا همان نمای لامل، که شیشه ها روی سازه آلومینیومی آن قرار می گیرند، علاوه بر اقتصادی بودن، یکی از نماهای مدرن ساختمانی است که با زیبایی، سبکی، استحکام و عایق بودن خود، توجه مهندسان ساختمان را به سوی خود جلب کرده است.

بیشتر بدانید: مزایای پنجره آلومینیومی ترمال بریک

پنجره دوجداره آلومینیوم کرتین وال؛ پرده ای از شیشه

پنجره دوجداره آلومینیوم کرتین وال؛ پرده ای از شیشه

برای شروع به معرفی این نمای آلومینیومی، لازم است که با ویژگی های پنجره آلومینیوم کرتین وال کامل تر آشنا شوید. این نما که به زبان انگلیسی Curtain Wall نامیده می شود، در فارسی به معنای دیوار پرده ای است و نشان می دهد که این نوع نما در واقع یک ترکیب از دو فضای جداگانه است که با قطعات آلومینیومی به هم متصل شده اند.

البته پنجره های کرتین وال بر خلاف نامشان، ظریف و ضعیف نیستند بلکه همانطور که گفتیم، دارای استحکام و مقاومت بالایی هستند.

پنجره دوجداره آلومینیوم کرتین وال؛ وزن سبک در سازه

امروزه ساختمان هایی با نمای مدرن طرفداران خود را دارند که نمای آلومینیومی نیز یکی از آن ها است. این نما دارای یک ویژگی مهم یعنی عدم وارد آوردن بار اضافی به ساختمان است. این ویژگی در کنار کمک به عمر مفید ساختمان، آن را در برابر عوامل جوی مانند باد، مقاوم می کند.

با این اوصاف می توان گفت که پنجره دوجداره آلومینیوم کرتین وال هم زیبایی بالایی دارد و هم از نظر فنی یکی از بهترین نمونه های نما آلومینیومی است که در بازار موجود و قابل دسترس شما است.

اجرای پنجره دوجداره آلومینیوم کرتین وال روی شاسی لامل

پیشتر به «لامل» اشاره کردیم؛ پنجره دوجداره آلومینیوم کرتین وال بر روی سازه های شاسی نصب می شود که لامل نام دارند و در اصل آلومینیوم فقط فریم شیشه های نما را تشکیل می دهد.

این کارکرد نه تنها وزن وارده به سازه را کاهش می دهد بلکه سبب حفاظت از این نمای آلومینیومی در برابر ارتعاشات قوی از جمله زمین لرزه خواهد شد.

سیستم های نصب پنجره دوجداره آلومینیوم کرتین وال

سیستم کرتین وال در نصب به دو نوع تقسیم بندی می شود که عبارتند از: سیستم فریملس و فیس کپ

سیستم فریملس نیز خودش به دو نوع  Full frame و U frame تقسیم می شود. مهندسان و معماران با توجه به شرایط و ساختار نما و … نوع سیستم فریملس را مشخص و بعد از انجام طراحی کامل از نظر ظرافت و زیبایی آن در محل پروژه نصب می کنند.

سیستم های نصب پنجره دوجداره آلومینیوم کرتین وال

سیستم فریملس چیست؟

سیستم فریملس در پنجره کرتین وال، یک سیستم نمای بدون فریم است که در آن از چسب های مخصوص استراکچرال برای تثبیت شیشه در فضای بین لامل های استفاده می شود. پس از مدول بندی نما با لامل ها، شیشه ها مجددا در کلاف آلومینیومی قرار میگیرند و سپس در فضای بین لامل ها فیکس می شوند.

سیستم فیس کپ چیست؟

سیستم فیس کپ، یک نوع نمای منحصر به فرد کرتین وال است. در این سیستم، پروفیل های آلومینیومی و پانل های شیشه ای به هم متصل می‌ شوند و نمای ساختمان را تشکیل می‌ دهند. در نمای کرتین وال فیس کپ، نصب شیشه ها از قسمت بیرونی ساختمان صورت می‌ گیرد.

بدین ترتیب، شیشه های دو جداره بر روی محل مخصوص در بخشی که اصطلاحا «دماغه لامل» نامیده می‌ شود قرار می‌ گیرند. سپس از پروفیل های آلومینیومی موسوم به «نگهدارنده» استفاده می شود. اتصال این پروفیل ها به دماغه لامل برای تثبیت شیشه و از در پوشش های آنادایز شده جهت کاور کردن نگه دارنده ها استفاده می‌ شود.

هزینه نصب پنجره آلومینیوم کرتین وال چقدر است؟

انتخاب مناسب ترین پنجره دوجداره کرتین وال برای پروژه

جهت انتخاب نوع مناسب سیستم کرتین وال برای پروژه‌ خود، مهم است که به شرایط و ساختار نما توجه کنید. برای مثال، در صورتی که نمای شما دارای زوایای گرد و تندی باشد، سیستم فریملس مناسب‌ تر است. همچنین، در صورتی که نمای شما دارای خطوط ظاهری است، سیستم فیس کپ مناسب‌ تر است.

در هر صورت، پس از انجام طراحی کامل از نظر ظرافت و زیبایی، مهندسان و معماران نوع سیستم را مشخص و در محل پروژه نصب می‌ کنند.

هزینه نصب پنجره آلومینیوم کرتین وال چقدر است؟

هزینه نصب پنجره دوجداره آلومینیوم کرتین وال در سیستم فریملس و فیس کپ تفاوت دارد. هزینه نصب کرتین وال با سیستم فریملس بیشتر از سیستم فیس کپ است. همچنین، نصب کرتین وال فریملس نسبت به کرتین وال فیس کپ پیچیده‌ تر است.

بیشتر بدانید: بزرگترین ابعاد پنجره دوجداره

نکته پایانی

همانطور که اشاره شد این روزها نمای ساختمان به یکی از معیارهای مهم تبدیل شده است و در این بین پنجره آلومینیوم کرتین وال می تواند گزینه ای منحصر به فرد به حساب بیاید.

یو پی وی سی پلاس تولیدکننده انواع پنجره های دوجداره upvc و پنجره آلومینیومی مطابق با استاندارد ملی ساختمان و با طراحی اختصاصی و متناسب با نمای ساختمان، آماده ارائه مشاوره به شما مشتریان گرامی را دارد.

این واحد تولیدی به ماشین آلات پیشرفته و آخرین تکنولوژی ساخت پنجره مجهز است.

برای اطلاعات بیشتر دربارۀ ابعاد درب و پنجره upvc، میتوانید با شماره تلفن های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top