skip to Main Content
5/5 - (1 امتیاز)

پنجره دوجداره طرح چوب از نوع upvc بوده و برای ساخت ظاهر آن از روکش لمینت استفاده می شود. این پنجره ها به دلیل ویژگی ظاهری طرفداران فراوانی دارند با این حال کیفیت لمینت آن مهم است.

اما پنجره‌های چوبی در گذشته به دلیل رطوبت دچار پوسیدگی و تخریب می‌ شدند.اما پنجره های یو پی وی سی جایگزین این پنجره ها شد تا هم مقاومت بیشتری داشته باشد و هم زیبایی چوب را با خود به همراه داشته باشد.

چگونگی ساخت پنجره دوجداره طرح چوب

لمینت های مورد استفاده در پنجره های دوجداره طرح چوب می تواند از طرح و پترن های خاص استفاده کند. محبوب ترین طرح برای پنجره لمینت طرح چوب شامل بلوطی روشن، بلوطی تیره و گردویی است.

فرایند اعمال لمینت بر روی پنجره در کارخانه و با بهره گیری زا دستگاه های خاص صورت می گیرد. این دستگاه ها روکش لمینت را روی پروفیل پنجره می چسبانند.

بیشتر بدانید: علت زرد شدن پنجره upvc و از بین بردن آن

انواع پنجره دوجداره طرح چوب

انواع پنجره دوجداره طرح چوب

پنجره‌ دوجداره طرح چوب بر اساس نوع پوششی که دارد، در سه دسته تولید می‌شوند:

پنجره با روکش بیرونی: این نوع پنجره‌ها تنها در سمت بیرونی پوشش دارند و برای جلوه‌دهی به نمای بیرونی ساختمان استفاده می‌شوند.

پنجره با روکش لمینت درونی: در این نوع پنجره‌ها، روکش در طرف داخلی قرار گرفته است تا نمای داخلی ساختمان را زیباتر کند و در طراحی دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار گیرد.

پنجره دو رو لمینت: در این نوع پنجره‌ها، هر دو طرف پنجره روکش لمینت دارد تا هم نمای داخلی و هم نمای بیرونی زیبایی مورد نظر را داشته باشد.

مزایای استفاده از پنجره دوجداره طرح چوب

تطبیق پذیری با نمای داخلی خانه و دکوراسیون آن یکی از مزایای پنجره دوجداره طرح چوب است. علاوه بر این برای ترکیب مواد اولیه پنجره دوجداره ازرنگدانه هایی همرنگ با روکش چوبی شکل پنجره استفاده می شود. این کار جلوه ویژه ای به پنجره خواهد داد.

به طور کلی پنجره دوجداره طرح چوب به نسبت سایر پنجره های پروفیلی یا آلومینیومی، زنده تر است و از قالب سرد و صرفا صنعتی خارج می شود.

مزایای استفاده از پنجره دوجداره طرح چوب

رنگ بندی پنجره دوجداره طرح چوب

پنجره‌های طرح چوب می‌توانند در رنگ‌های متعددی ساخته شوند، اما تولید آن‌ها معمولاً محدود است. از رایج‌ ترین و پر فروش‌ ترین رنگ‌ها برای پنچره دوجداره طرح چوب می‌توان به پنجره طرح چوب گردویی، پنجره طرح چوب بلوطی روشن، پنجره طرح چوب بلوطی تیره، پنجره طرح چوب ماهاگونی و پنجره طرح چوب نقره‌ای اشاره کرد.

همچنین هر یک از این رنگ‌ ها می‌ تواند در طیف‌ های متفاوتی باشد.

قیمت پنجره دوجداره طرح چوب

قیمت پنجره دوجداره طرح چوب به مواردی از جمله لمینت، جنس پروفیل، یراق آلات و مواردی از این دست بستگی دارد. در بیرون لمینت، از پروفیل‌های سفید رنگ استفاده می‌شود، اما در دو طرف لمینت، از پروفیل‌های قهوه‌ای یا هم‌رنگ با روکش لمینت استفاده می‌شود که همین موضوع در قیمت گذاری این نوع پنجره تعیین کننده خواهد بود.

علاوه بر مواردی که به آن اشاره شد، کیفیت روکش یا همان لمینتی که روی پروفیل پنجره چسبانده شده و همچنین جنس یراق آلاتی که آن را بر روی قاب سوار می کند نیز در قیمت بسیار تأثیرگذار است.

قیمت پنجره دوجداره طرح چوب

ارزان ترین قیمت پنجره دوجداره

کیفیت در پنجره دوجداره طرح چوب

با توجه به این که پنجره های دوجداره طرح چوب بیشتر از پنجره های معمولی قیمت دارند، بهتر است از سازندگان معتبر و با کیفیت خرید کنید تا روکش لمینت از بین نرود و البته پولتان هم هدر نرود.

در پوشش های لمینت، با استفاده از ماشین آلات خاص و صنعتی، و چسب، لایه ای مخصوص روی آن ساخته می شود، بنابراین امکان باز شدن و کنده شدن لمینت (روکش) وجود ندارد. البته این نکته در مورد پنجره های ساخته شده با کیفیت استاندارد صدق می کند و در صورت تهیه پنجره دوجداره لمینت بی کیفیت و تقلبی، تضمینی وجود نخواهد داشت.

آیا پنجره دوجداره طرح چوب، روش نگهداری خاصی می خواهد؟

حال که صحبت از کیفیت پنجره دوجداره چوبی شکل به میان آمد، این را هم باید اضافه کنیم که اگر می خواهید لمینت کار شده روی پنجره دوام بیشتری پیدا کند، محیط داخلی نباید بیش از اندازه مرطوب باشد. پس مراقب تنظیم دمای داخلی باشید.

همچنین حتما بحث رگلاژ صحیح یراق آلات را نیز در نظر بگیرید. علاوه بر این شیشه های دوجداره نیز می توانند بر لمینت پنجره ها تأثیرگذار باشند. اگر از شیشه غیر استاندارد استفاده شود، پروفیل نیز خم شده و به لمینت آسیب می زند.

بیشتر بدانید: ابعاد پروفیل درب و پنجره upvc

نکته پایانی

رنگ چوب به محیط درونی و بیرونی جلوه ای ویژه می دهد زیرا از دل طبیعت برخاسته است. پنجره دوجداره طرح چوب نیز به واسطه بهره مندی از همین روح، می تواند سر و شکلی خاص به درون و بیرون یک ساختمان بدهد.

یو پی وی سی پلاس تولیدکننده انواع پنجره های دوجداره upvc و پنجره آلومینیومی مطابق با استاندارد ملی ساختمان و با طراحی اختصاصی و متناسب با نمای ساختمان، آماده ارائه مشاوره به شما مشتریان گرامی را دارد.

این واحد تولیدی به ماشین آلات پیشرفته و آخرین تکنولوژی ساخت پنجره مجهز است. و پنجره های متنوعی تولید می کند.

برای اطلاعات بیشتر دربارۀ ابعاد درب و پنجره upvc، میتوانید با شماره تلفن های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top