skip to Main Content
5/5 - (1 امتیاز)

شما هم با دیدن زردن شدن پنجره تان به دنبال یافتن علت زرد شدن پنجره upvc و از بین بردن آن هستید؟ در حقیقت این یکی از معایب پنجره دوجداره با کیفیت پایین متریال است که تغییر رنگ بدهد و و زرد شود.

البته این نکته را در نظر بگیرید که با گذشت زمان، انواع خاصی از یو پی وی سی مستعد تغییر رنگ هستند. پروفیل upvc، اگر به‌اندازه کافی در معرض اشعه UV قرار گیرند، تغییر زرد می شود. در ادامه بیشتر به این موارد خواهیم پرداخت.

گرد و غبار علت زرد شدن پنجره upvc 

با حذف کردن به موقع کثیفی، گرد و غبار و زردی انباشته شده روی پنجرهupvc ، عمر مفید آن هم به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند. علاوه بر این، لکه های زرد، کثیفی و گرد و غبار  حاصل از ریزگرد، علاوه بر از بین بردن زیبایی پنجره، محیطی برای رشد قارچ ها و باکتری ها فراهم می کنند.

اما در ادامۀ علت زرد شدن پنجره upvc و از بین بردن آن باید گفت راه حل این است که باید بدانید که چه چیزی باعث زرد شدن آن می شود، برای این مهم اول عامل گرد و خاک را در نظر بگیرید.

بیشتر بدانید: علت بسته نشدن پنجره دوجداره

علت زرد شدن پنجره upvc و از بین بردن آن؛ حذف گرد و غبار

کیفیت ساخت پنجره را در نظر بگیرید

دومین نکته ای که در باب علت زرد شدن پنجره upvc و از بین بردن آن باید در نظر بگیرید، بحث متریال استفاده شده در پنجره است. معمولاً ترکیباتی که برای ساخت پروفیل ها استفاده می شود از دستور العملی یکسان استفاده می کند، اما در برخی موارد نیز کیفیت این پروفیل ها در هنگام تولید دچار تغییر می شود.

این مورد را می توان با تولید لباس قیاس کرد، به عنوان مثال آیا همۀ نخ ها از یک جنس و کیفیت ساخته شده اند؟ پاسخ مسماً خیر است. پارچه های نخی و نخ پنبه با درصدهای متفاوتی در بازار توزیع می شوند که عامل اصلی در این مورد کاهش هزینه است که کیفیت را هم قربانی خود می کند. همین مورد یعنی کاهش کیفیت در ازای قیمت برای پروفیل هم صدق می کند.

علت زرد شدن پنجره upvc و از بین بردن آن؛ برچسب ها را حذف کنید

دیگر علتی که باعث تغییر رنگ پروفیل یو پی وی سی از سفید به زرد می شود، برچسب هایی است که روی این پروفیل ها قرار دارد. این برچسب ها در کارخانه باید روی پروفیل قرار داشته باشند اما بعد از نصب پنجره ها حتما باید آن ها را کند و جدا کرد.

بعضاً دیده شده است که افراد تصور می کنند برچسب ها از پروفیل محافظت خواهد کرد. از همین رو آن را تا مدتها روی پروفیل پنجره پی وی سی نگه داری می کنند. بنابراین علت زردن شدن پنجره upvc و از بین بردن آن حتی در مورد بالا رده ترین کیفیت های پی وی سی نیز وجود دارد و دلیلش همین برچسب ها است.

علت زرد شدن پنجره upvc و از بین بردن آن؛ برچسب ها را حذف کنید

علت زرد شدن پنجره upvc و از بین بردن آن؛ شستشوی پنجره

اما همه چیز تغییر رنگ پنجره نیست، بلکه در همین موضوع علت زرد شدن پنجره upvc و از بین بردن آن به موضوع از بین بردن زردی پنجره نیز اشاره شده است؛ برای این منظور حتماً باید از یک دستمال سفید رنگ همراه با آب ولرم و صابون استفاده کنید. توجه داشته باشید دستمال حتما سفید باشد زیرا دستمال رنگی ممکن است به پنجره رنگ بدهد.

در استفاده از این تکنیک نیاز است که ابتدا قسمت هایی که باید تمیز شوند را از قبل با صابون شسته و سپس تمیز کنید تا تمام صابون برداشته شود. در آخر با استفاده از پارچه خشک سفید با جنس غیر ساینده پنجره را پاک کنید.

بیشتر بدانید: علت زوزه کشیدن پنجره دوجداره

نکته پایانی

آخرین نکته ای که درباره علت زرد شدن پنجره upvc و از بین بردن آن می توان بیان کرد این است که بین هر بار تمیز کردن پنجره های یو پی وی سی خود زیاد فاصله نگذارید. در واقع  سعی کنید تمیز کردن پنجره ها را ماهی یکبار انجام دهید.

یو پی وی سی پلاس تولیدکننده انواع پنجره های دوجداره upvc و پنجره آلومینیومی مطابق با استاندارد ملی ساختمان و  با طراحی اختصاصی و متناسب با نمای ساختمان، آماده ارائه مشاوره به شما مشتریان گرامی را دارد.

پنجره وین تک ، پنجره هافمن و ویستابست از تولیدات یو پی وی سی پلاس هستند.

این واحد تولیدی به ماشین آلات پیشرفته و آخرین تکنولوژی ساخت پنجره مجهز است.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره تلفن های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top