skip to Main Content
5/5 - (2 امتیاز)

بهترین مدل پنجره دوجداره اتاق خواب شامل مدل‌ هایی از جمله بازشو یا ریلی می شود، البته پنجره با سایر طرح های هندسی را نیز باید در نظر گرفت. در این بین پنجره‌های دوجداره UPVC با مزایای زیاد و ظاهر شیک و مدرن و البته تنوع در مدل‌ها بسیار پرطرفدار هستند.

از سویی دیگر بسیاری از اتاق خواب ها دارای تراس نیز هستند؛ بنابراین مدل پنجره دوجداره اتاق خواب و تراس نیز مطرح است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. 

بهترین مدل پنجره دوجداره اتاق خواب؛ کوتاه یا قدی؟

بی شک پنجره‌ های قدی و بلند هر فضایی را دل‌ باز و روشن می‌کنند اما شاید بهترین مدل پنجره دوجداره اتاق خواب به حساب نیایند. این موضوع به چند دلیل مطرح است از جمله اینکه پنجره قدی گستره دید وسیعی به محیط خارج از خانه می دهد و نور بیش از حدی را به اتاق خواب می آورد. با این حال انتخاب پنجره قدی یا کوتاه به سلیقه بستگی دارد. 

این پنجره ها با مزایایی همچون اجازه ورود نور طبیعی به فضای داخلی و امکان گردش و تهویه هوا به شکل مناسب مدل مناسبی برای فضای داخلی ساختمان باشند. 

بیشتر بدانید: بهترین پنجره دوجداره برای تراس

بهترین مدل پنجره دوجداره اتاق خواب؛ کوتاه یا قدی؟

مدل پنجره دوجداره اتاق خواب: اشکال هندسی مختلف

کلیشه ای که در مورد پنجره وجود دارد آن را به شکل مربع یا مستطیل در نظر می گیرد اما حقیقت این است که از اشکال هندسی مختلف می توان مدل پنجره دوجداره اتاق خواب را به دست آورد. 

یک اتاق خواب می‌تواند دارای پنجره شش‌ ضلعی بزرگ یا چند پنجره دایره‌ای کوچک باشد. کافی است کمی خلاقیت کلیشه شکنی اتفاق بیفتد. البته مدل پنجره چیزی نیست که پس از چند سال به راحتی تغییر پیدا کند، بنابراین برای انتخاب شکل چارچوب آن دقیق تصمیم گرفت. 

مدل پنجره دوجداره اتاق خواب؛ کشویی و ریلی

پنجره‌های کشویی یا ریلی را شاید بتوان اصلی ترین مدل پنجره دوجداره اتاق خواب به حساب آورد. این پنجره ها به صورت افقی قرار داشته و با کشیده شدن روی ریل باز و بسته می‌شوند.

پنجره‌های تک‌ ریل اجازه باز شدن فقط به یکی از دو لنگه را می‌دهند و لنگه دیگر ثابت است. البته در این میان پنجره‌های دوریلی هم وجود دارد که هر دو لنگه به طرف چپ یا راست کشیده شده و باز شوند.

مدل پنجره دوجداره اتاق خواب: اشکال هندسی مختلف

کاربرد پنجره دوجداره ریلی برای اتاق خواب

گفتیم که پنجره های دوجداره ریلی می تواند اصلی ترین مدل پنجره دوجداره اتاق خواب به ویژه از نوع تراس دار به حساب بیاید. این پنجره ها برای ورودی های تراس به اتاق خواب ها و آشپزخانه مناسب است. همچنین در صورتی که ترجیح می دهید برای محیط خود فضای بیشتری داشته باشید باز هم این نوع پنجره ها حرف اول را می زنند. 

پنجره دوجداره ریلی برای تراس هایی که در مناطق معتدل هستند نیز کاربردی دو چندان دارد زیرا در نقش تهویه ای بسیار مناسب عمل می کند.

توجه داشته باشید همانطور که قبلا گفتیم پنجره ریلی نسبت به انواع بازشو دیگر از عایق بندی ضعیفتری برخوردار است .

مدل پنجره دوجداره اتاق خواب؛ پنجره های طرح چوب 

پنجره های طرح چوب که در حقیقت با شکل و شمایل و رنگ چوب لمینت شده است یکی دیگر از موارد بسیار مناسب برای اتاق خواب به شمار می رود. 

این پنجره ها هم نمایی بسیار زیبا به بیرون ساختمان می دهند و هم اینکه در خلق حسی نوستالژیک و در عین حال با اصالت برای بخش داخلی اتاق خواب می تواند دیگر مورد قابل توجه در مدل پنجره دوجداره اتاق خواب به میان بیاید. 

لیست قیمت پنجره های دوجداره

مدل پنجره دوجداره اتاق خواب و استفاده از شیشه های رنگی 

فارغ از اینکه مدل پنجره دوجداره اتاق خواب چه باشد، استفاده از شیشه های رنگی نیز می تواند به خلق فضایی خاص کمک شایانی کند. کافی است خانه های زیبای قدیمی را با شیشه های رنگارنگش به یاد بیاورید. 

غیر قابل انکار نیست که استفاده از پنجره با شیشه‌های رنگی در معماری ایران سابقه طولانی دارد، می توان با استفاده از این پنجره ها ضمن تلفیق بافت مدرن با روح سنتی، رنگ های گرم و زیبا را نیز وارد زندگی سرد شهری کرد. 

بیشتر بدانید: بزرگترین ابعاد پنجره دوجداره

مدل پنجره دوجداره اتاق خواب و استفاده از شیشه های رنگی 

یو پی وی سی پلاس تولیدکننده انواع پنجره های دوجداره upvc و پنجره آلومینیومی مطابق با استاندارد ملی ساختمان و  با طراحی اختصاصی و متناسب با نمای ساختمان است. 

پنجره وین تک ، پنجره هافمن و ویستابست از تولیدات یو پی وی سی پلاس هستند. این واحد تولیدی به ماشین آلات پیشرفته و آخرین تکنولوژی ساخت پنجره مجهز است.

شما می توانید ضمن تماس با شماره های درج شده در سایت، در مورد انواع مدل پنجره دوجداره اتاق خواب اطلاعات بیشتری کسب کنید. 

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top