skip to Main Content
5/5 - (1 امتیاز)

در باب مزایای استفاده از پنجره دوجداره مطالب فراوانی نوشته شده است؛ پنجره سه تکه کشویی دوجداره یکی از انواع پرطرفدار این محصول به شمار می رود.

مدل های کشویی پنجره های پنجره همواره مورد اقبال بسیاری از مصرف کنندگان بوده است. اما در ادامه تلاش کرده ایم تا ببینیم پنجره سه تکه کشویی دوجداره چیست.

تعریفی از پنجره سه تکه کشویی دوجداره

به طور کلی برخی از پنجره ها به صورت دو لنگه و برخی دیگر نیز به صورت سه لنگه عرضه می شوند. بالای این پنجره ها نیز فضای خالی و عموماً غیرقابل بازشو وجود دارد.

در حقیقت به پنجره هایی که دارای سه قسمت بوده و بالای آن ها دارای کتیبه یا فاقد کتیبه باشد، پنجره سه تکه گفته می شود. اگر این پنجره های سه تکه لنگه ای نبوده و از جنس کشویی باشد، به آن پنجره سه تکه کشویی دوجداره گفته می شود.

بیشتر بدانید: مدل پنجره دوجداره اتاق خواب

مشخصات پنجره سه تکه کشویی دوجداره

نگاهی به پنجره های کشویی

در اصطلاح انگلیسی به پنجره های کشویی Sliding Windows گفته می شود. کف پروفیل و چارپوب این پنجره ها یک جفت ریل وجود دارد و پنجره ها نیز بر روی همین ریل ها سوار می شوند.

در برخی از پنجره های کشویی، یک لنگه ثابت و لنگه دیگر متحرک است و در برخی دیگر نیز جفت لنگه ها متحرک خواهد بود که همین قابلیت ها می تواند بر تعداد ریل های پنجره تاثیر بگذارد.

مشخصات پنجره سه تکه کشویی دوجداره

در پنجره دوجداره کشویی سه تکه، یک پنجره به صورت ثابت در وسط قرار می گیرد و دو پنجره دیگر به ریل هایی متفاوت از کنار آن گذر می کنند.

به عبارتی دیگر در پنجره سه تکه کشویی دوجداره، ریل ها از کنار پنجره ثابتی که در وسط قرار گرفته است، می گذرند و به این ترتیب دو پنجره چپ و راست از پشت و جلوی آن عبور می کنند.

تفاوت پنجره سه تکه کشویی دوجداره با انواع دیگر

تفاوت پنجره سه تکه کشویی دوجداره با انواع دیگر

سه تکه بودن تنها مختص پنجره های دوجداره کشویی نیست بلکه پنجره های دیگر نیز می توانند در نوع سه تکه ساخته شوند. با این جال به کارگیری پنجره سه تکه کشویی به طول دیوار بستگی دارد. به عبارتی دیگر هرچه طول دیوار شما بیشتر باشد بهتر است که یا از دو جفت پنجره استفاده کنید یا به استفاده از پنجره سه تکه کشویی روی بیاروید.

به طور کلی این موضوع به سلیقه و نظر مالک یا پیمانکار ساختمان بستگی دارد که با توجه به ملاک هایی همچون نور گیر و اندازه دیوار از چه مدل پنجره ای برای ساختمان بهره ببرد.

پنجره سه تکه کتیبه دار

از پنجره سه تکه کشویی دوجداره کتیبه دار معمولاً برای فضاهایی همچون آشپزخانه استفاده می شود. در این حالت سفارش شما که در این حالت باید یک خروجی ویژه برای هواکش یا لوله هود تعبیه شود.

گزینه جایگزین برای کتیبه و پنجره سه تکه، استفاده از پنجره های دوجداره محوری است که به جا به جایی هوا نیز کمکی شایان دارند.

قیمت پنجره سه تکه کشویی دوجداره

قیمت پنجره سه تکه کشویی دوجداره اندکی بیش از سایر پنجره های کشویی است زیرا با توجه به اندازه بزرگتر این پنجره از پروفیل و هچمنین شیشه بیشتری در ساختار آن استفاده می شود.

به عنوان نکته ای در این باره باید اشره کرد که قطر پنجره های کشویی از ۷ تا ۱۰ سانتی‌متر متغیر است اما قطر پنجره های لولایی ۴.۵ سانتی متر است و همین موضوع گواهی است بر آنکه در پنجره های کشویی سه تکه دوجداره پروفیل بیشتری به کار می رود، در کنار این موضوع یراق آلات به کار رفته نیز بیشتر می شود که سرجمع قیمت بیشتری را برای این محصول به همراه دارد.

بیشتر بدانید: بزرگترین ابعاد پنجره دوجداره

قیمت پنجره سه تکه کشویی دوجداره

ارزان ترین قیمت پنجره دوجداره

نکته پایانی

اگر به دنبال سفارش پنجره کشویی برای ساختمان خود هستید می توانید از وبسایت یو پی وی سی پلاس بازدید کنید. یو پی وی سی پلاس تولیدکننده انواع پنجره های دوجداره upvc و پنجره آلومینیومی مطابق با استاندارد ملی ساختمان و  با طراحی اختصاصی و متناسب با نمای ساختمان است.

پنجره وین تک ، پنجره هافمن و ویستابست از تولیدات یو پی وی سی پلاس هستند. این واحد تولیدی به ماشین آلات پیشرفته و آخرین تکنولوژی ساخت پنجره مجهز است.

شما می توانید ضمن تماس با شماره های درج شده در سایت، در مورد انواع مدل پنجره دوجداره اتاق خواب اطلاعات بیشتری کسب کنید.

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top