skip to Main Content
5/5 - (1 امتیاز)

قیمت پنجره دوجداره تابع عوامل مختلفی است، از جنس و نوع پروفیل گرفته که یو پی وی سی یا آلومینیوم است تا ضخامت شیشه و نوع پنجره همگی در استعلام قیمت درب و پنجره دوجداره مؤثر هستند.

برای استعلام قیمت درب و پنجره دوجداره، فرقی نمی کند که پنجره دوجداره آلومینیومی مدنظرتان باشد یا یو پی وی سی، پیش از هرچیز اندازه را در نظر بگیرید.

عوامل موثر در قیمت پنجره دوجداره

برای استعلام قیمت درب و پنجره دوجداره باید عوامل متفاوتی را در نظر گرفت که در زیر به برخی از مهم‌ترین آنها اشاره می‌شود:

  • ابعاد و اندازه پنجره: ابعاد و اندازه پنجره دوجداره از جمله عوامل موثر در تعیین قیمت نهایی است؛ پنجره‌های بزرگتر نیاز به مقادیر بیشتری از متریال و زمان نصب بیشتری دارند.
  • جنس و نوع شیشه: نوع شیشه‌ای که در پنجره دوجداره استفاده می‌شود نقش قابل توجهی در قیمت نهایی دارد. شیشه‌های ضد سرقت و سیکوریت (Tempered Glass) می توانند قیمت نهایی را افزایش دهند.
  • جنس و نوع پروفیل و فریم: جنس و نوع پروفیل و فریم استفاده شده نیز نقش مهمی در استعلام قیمت درب و پنجره دوجداره دارد. پروفیل‌های با کیفیت بالا و قدرت عایق‌بری بیشتر ممکن است قیمت نهایی را افزایش دهند.
  • تعداد و نوع بازشو‌ها: تعداد و نوع بازشو‌های موجود در پنجره نیز به قیمت آن تأثیر می‌گذارد. برای مثال، استفاده از بازشوهای قابل تنظیم قیمت را افزایش می دهد.
  • هزینه نصب و راه‌اندازی: هزینه نصب و راه‌اندازی پنجره دوجداره نیز باید در محاسبه قیمت نهایی مد نظر قرار گیرد. نصب پنجره‌های بزرگتر یا پیچیده ممکن است هزینه کار را افزایش دهد.
  • تغییرات نرخ ارز: تغییرات نرخ ارز و تأثیر آن بر قیمت مواد اولیه و ابزارآلات مصرفی نیز می‌تواند قیمت پنجره دوجداره را تحت تأثیر قرار دهد.

بیشتر بدانید: پنجره دوجداره سوله

عوامل موثر در قیمت پنجره دوجداره

انواع پنجره دوجداره

نکته مهم دیگری که باید در استعلام قیمت درب و پنجره دوجداره مورد توجه قرار بگیرد، نوع این پنجره ها است. شکل پنجره های دوجداره می تواند به صورت زیر باشد که بر حسب پروفیل، شیشه و یراق به کار رفته در آن، قیمت را دستخوش تغییر می کند.

  • پنجره دوجداره ثابت: این پنجره ها ثابتند و دستگیره ای برای بازشدن ندارند و از پرکاربردترین نمونه پنجره دوجداره در مکان های عمومی به شمار می روند.
  • پنجره دوجداره تک حالته: باز و بسته شدن این پنجره ها مانند دیگر پنجره های معمولی است.
  • پنجره های دوجداره دوحالته: قیمت این پنجره ها بالاتر است زیرا یراق آن می تواند در دو جهت افقی و عمودی باز و بسته شود.
  • پنجره دوجداره کشویی یا ریلی: بیشترین استعلام قیمت درب و پنجره دوجداره مربوط به نوع کشویی و ریلی است. اندازه، نوع شیشه و یراق آلات بر قیمت این پنجره بسیار تأثیر دارد.
  • پنجره های دوجداره سایبانی: این پنجره ها اغلب برای سرویس های بهداشتی مورد استفاده قرار می دهند و باز شدن آن ها تنها در راستای محور افقی است.
  • پنجره های فولکس واگنی: این پنجره ها می توانند تا ۴۵ درجه روی ریل ها باز شوند و اغلب قیمت بسیار بالایی دارند.
  • پنجره های آکاردئونی: این پنجره ها نیز از زیباترین نمونه پنجره های دوجداره هستند، ابعاد آن ها معمولاً بسیار عریض است و به دلیل به کارگیری پروفیل ضخیم تر، قیمت بالاتری دارند.

استعلام قیمت درب و پنجره دوجداره بر اساس وزن

قیمت پنجره دوجداره را می توان بر اساس وزن وزن شیشه و یراق آلات در نظر گرفت؛ شیشه دوجداره از دو لایه مجزا شیشه با یک فاصله بینشان ساخته شده است، هر کدام با وزن مجزا. هر متر مربع از شیشه دوجداره با ضخامت 4 و 4 میلی‌متر 20 کیلوگرم و شیشه دوجداره با ضخامت 4 و 6 میلی‌متر 25 کیلوگرم وزن دارد.

یراق آلات پنجره دوجداره شامل لولا، دستگیره و اسپانیولت است. وزن مورد نیاز برای دستگیره پنجره تقریباً 140 گرم است. در کل، باید 5 کیلوگرم برای وزن یراق آلات پنجره در نظر گرفت. بنابراین، برای محاسبه قیمت هر کیلوگرم پنجره دوجداره، ابتدا از شرکت مورد نظرتان فاکتور تهیه کرده و سپس اعداد را در فرمول زیر قرار دهید:

(مترطول پروفیل × وزن هر متر طول) + (25 × مترمربع شیشه در فاکتور) + (تعداد دست یراق آلات × 5 کیلوگرم)

استعلام قیمت درب و پنجره دوجداره بر اساس وزن

استعلام قیمت درب و پنجره دوجداره آلومینیومی

درب و پنجره با متریال آلومینیوم برای سالیان متمادی یکی از محبوب ترین در و پنجره ها بوده است. قیمت در و پنجره آلومینیومی بیش از هرچیزی به نوع پروفیل به کار رفته در آن بستگی دارد.

پروفیل های آلومینیومی به دو دسته معمولی و ترمال بریک تقسیم بندی می شوند؛ پروفیل های ترمال بریک در این بین یکی از بهترین عایق های حرارتی است و اگرچه نسبت به نوع نرمال قیمت بالاتری دارد ولی برای سالیان متمادی مصرف انرژی خانۀ شما را در حدی بهینه نگه می دارد.

تأثیر ابعاد پنجره دوجداره بر قیمت

قیمت درب و پنجره دوجداره یو پی وی سی

اگر به دنبال استعلام قیمت درب و پنجره دوجداره هستید، پنجره دوجداره upvc را هم می توانیم به شما معرفی کنیم؛ پروفیل یو پی وی سی در صورتی که استاندارد های به روز را پاس کرده باشد بهترین گزینه برای ساختمان به حساب می آید.

قیمت پروفیل یو پی وی سی بیش از هرچیز به ابعاد پنجره شما و مدل آن بستگی دارد که پیشتر در مورد آن صحبت شد. طبیعتاً به دلیل ذات پلاستیکی پنجره های یو پی وی سی، قیمت آن ها نسبت به نوع آلومینیومی کمتر است ولی از لحاظ کارکرد، عملکردی بی نظیر دارند.

بیشتر بدانید: قیمت پنجره یو پی وی سی رنگی

نکته پایانی

در این مطلب به استعلام قیمت درب و پنجره دوجداره پرداختیم؛ همانطورکه اشاره شد مدل پنجره، نوع و اندازه پروفیل، نوع و ضخامت شیشه و از همه مهمتر جنس آلومینیومی یا یو پی وی سی پنجره بر قیمت آن سایه می اندازد.

شما می توانید برای استعلام قیمت انواع درب و پنجره دوجداره و آگاهی بیشتر در مورد آن ها به وبسایت یو پی وی سی پلاس مراجعه کرده و با شماره های موجود در آن تماس بگیرید.

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top